پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵

حق آلایندگی پرداختی به
شهربابک مناسب نیست
فرماندار شهربابک در گفت‌وگو با «فارس» با بیان اینکه در زمینه حق آلایندگی در حق شهرستان شهربابک اجحاف شده است، اظهار داشت: با توجه به وجود آلایندگی زیاد معادن در شهربابک حق آلایندگی مناسبی به شهربابک پرداخت نمی‌شود.
محمدرضا شریفی همچنین از آغاز طرح مطالعاتی یکی از دانشگاه‌های کرمان در ارتباط با میزان آلایندگی شهرستان‌های مختلف استان در زمینه دریافت حق آلایندگی خبر داد و افزود: با انجام این طرح حق آلایندگی به‌طور عادلانه بین شهرستان‌های استان تقسیم می‌شود.
فرماندار شهربابک گفت: در سال گذشته میزان دریافت حق آلایندگی این شهرستان، 14 میلیارد تومان بوده است که این میزان در مقایسه با میزان آلایندگی ناچیز است.
وی همچنین با اشاره به معادن غنی و فراوان شهربابک عنوان کرد: شهرستان شهربابک ظرفیت احداث دو نیروگاه برقی کوچک و بزرگ را دارد که در زمینه احداث نیروگاه کوچک اقدامات اولیه آن انجام شده است.

برخورد با تجویز کنندگان
غیرمجاز دارو
معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: فروش مواد نیروزا در باشگاه‌های ورزشی ممنوع است و با برخی مکان‌ها مانند داروخانه، لوازم آرایشی، سوپری‌ها و عطاری‌ها که اقدام به فروش این نوع مواد می‌کنند، برخورد می‌شود.
به گزارش فارس، لیلا چیت چی بیان داشت: در سال 94 برخورد قاطع با باشگاه‌های ورزشی در برنامه عملیاتی ما در دستور کار است و در هر دوره‌ای برای یکی از واحدها کار انجام می‌گیرد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: عطاری‌ها که تعداد زیادی نیز در شهر هستند داروهای غیرمجاز تجویز می‌کنند و در درمان و تجویز دارو دخالت می‌کنند.
وی گفت: در عطاری‌ها بیشتر داروهای صنعتی غیرمجاز که به عنوان داروهای چاق یا لاغر کننده تجویز می‌شوند، قاچاق هستند و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
چیت‌چی خاطرنشان کرد: با همکاری نیروی انتظامی در زمینه توزیع متادون غیرمجاز نیز برخورد شده است.

ریزگرد در ریگان 60 نفر را راهی بیمارستان کرد
ظهر روز یکشنبه به دلیل تشدید غلظت ریزگردها در ریگان و مشکلات تنفسی برای شهروندان ستاد بحران در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
فرماندار ریگان به فارس گفت: بر اثر غلظت ریزگردها در شهرستان ریگان امروز 60 نفر راهی مراکز درمانی شهرستان شدند که به دلیل تعدد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی ستاد بحران در فرمانداری ریگان تشکیل و همه اعضای ستاد بحران در مراکز درمانی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
باقری با بیان اینکه در شهرستان ریگان اداره محیط زیست وجود ندارد، بیان داشت: به دلیل نبود دستگاه میزان سنجی غلظت، میزان دقیق غلظت ریزگردها در این شهرستان مشخص نیست.‌
باقری تصریح کرد: تشدید ریزگردها در این شهرستان باعث طغیان آفت کنه تارتن در نخلستان‌های شهرستان شده و تعدادی از روستاهایی که در کانون بحران قرار دارند را دچار خسارت کرده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *