سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰

کرمان، رتبه اول شیوع مصرف مواد مخدر در کشور
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مطالعاتی که اخیرا انجام شده است، متاسفانه نشان می دهد استان کرمان در بحث شیوع به مصرف مواد مخدر رتبه اول کشور را دارا می باشد. به گزارش ایسنا سرهنگ علیرضا پریور درباره دلایل افزایش اعتیاد در کشور گفت:ما یکی از کشور های در حال گذار هستیم که یکی از ویژگی های کشورهای در حال گذار مواجهه با بحران ها و آسیب های اجتماعی است. وی با بیان اینکه یکی از این آسیب ها که با آن مواجه‌ایم مسئله اعتیاد به مواد مخدر است تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر اینکه خود یک معذل برای فرد است در عین حال تبعات مختلفی برای نیز فرد دارد.این معضل بزرگ می تواند باعث بحران های اجتماعی از قبیل سرقت،فرزند آزاری،از هم پاشیدگی خانواده،طلاق…..را داشته باشد به همین دلیل است که حساسیت نسبت به اعتیاد بسیار بالاست. معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: متاسفانه در جامعه ی ما به نوعی با افزایش اعتیاد و کاهش سن ابتلا به مواد مخدر روبه رو هستیم و دلایل مختلفی نیز برای افزایش اعتیاد وجود دارد.

از دست رفتن اصالت بازار کرمان
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اشتغال 210 هزار نفر در بازار کرمان گفت: این تعداد اشتغال سه برابر نیاز بازار است و بخشی از بازار بزرگ کرمان در دست بیرجندی‌ها و غیرکرمانی هاست که اصالت خود را از دست داده است. به گزارش ایسنا مصطفی زریسفی در دیدار رییس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با نماینده ولی فقیه در کرمان با بیان اینکه بازرگانی و بازار دو بخش می باشند، اظهار کرد: 622 تاجر خارجی داریم که یک میلیارد و 666 میلیون دلار صادرات کالا از استان به خارج از کشور داشته اند. وی با اشاره رتبه ششم استان کرمان در صادرات کشور افزود: صادرات ما نسبت به سال 92 به میزان 47 درصد افزایش داشته است. زریسفی تصریح کرد: در بخش بازرگانی داخلی که اصناف را شامل می شود، 70 هزارر واحد صنفی در استان کرمان داریم که 26 هزار واحد صنفی در شهر کرمان هستند. زریسفی در پایان با اشاره به درآمد کم قالی بافی خاطرنشان کرد: 70 هزار قالی باف در استان کرمان وجود دارد، که 26 هزار نفر در این زمینه بیمه شده‌اند که سهم ما از بیمه قالی بافی کم است.

توسعه کشت گیاهان دارویی در جنوب کرمان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب با بیان این که توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار دارد، گفت: در قالب مشاغل خانگی و توسعه کشت گیاهان دارویی، 50 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت چای ترش اختصاص یافت. به گزارش ایرنا، محسن سعیدی افزود: کشت چای ترش به صورت مستقیم در اردیبهشت ماه و با میزان بذر 15 کیلوگرم در هر هکتار انجام می‎گیرد. وی با اشاره به اینکه این نوع چای به وسیله بذر تکثیر می‎شود، بیان کرد: برداشت چای ترش دراوایل مهر ماه انجام می‎شود. سعیدی متوسط عملکرد این محصول را 250 کیلوگرم در هر هکتار به صورت برگ خشک ذکر و اظهار داشت: تصفیه‎کنندگی خون، کنترل‎کنندگی فشار خون و درمان اختلالات کبدی و صفرایی از جمله خواص دارویی چای ترش محسوب می‎شوند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب این نوع چای را از منابع غنی آهن خواند و گفت: چای ترش به گیاه ضد دیابتی نیز شهرت دارد و دارای آنتی‎اکسیدان‎های فراوان بوده و ضد چربی خون است.

فرهنگ سازی مالیات، بسیج عمومی را می طلبد
فرماندار جیرفت با تاکید بر فرهنگ سازی مالیات در سطح جامعه گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مالیات، بسیج عمومی نیاز است. به گزارش روابط عمومی مدیریت امور مالیاتی جیرفت، احمد امینی روش در دیدار با مدیر امور مالیاتی جیرفت افزود: مهمترین موضوعی که باید مورد توجه اداره امور مالیاتی باشد، اطلاع رسانی در سطح جامعه است. وی بیان کرد: ممکن است اقشار آسیب پذیر و کم درآمد به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق متوجه قوانین جدید امور مالیاتی نشوند که این موضوع خساراتی را برای آنها به همراه خواهد داشت. فرماندار جیرفت با بیان اینکه در برخی مواقع به دلیل عدم مشارکت مردم، شاهد بروز برخی مشکلات هستیم، تصریح کرد: بارها دیده ایم که هرجا خود مردم مشارکت و همکاری داشته اند مشکلات کمتر بوده است که باید در این حوزه هم برای مشارکت مردم فرهنگ سازی شود. امینی روش با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه مالیاتی خاطرنشان کرد: باید در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی از تمام ظرفیت ها بویژه رسانه های نوشتاری و صدا و سیما استفاده شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبل از سال جدید برگزار می‌شود

آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبل از سال جدید برگزار می‌شود

کنکوری‌های شبهه‌دار اجازه ورود به دانشگاه نخواهند داشت

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر خلاف رای دیوان عدالت اداری

کنکوری‌های شبهه‌دار اجازه ورود به دانشگاه نخواهند داشت

دانشگاه‌ها و مدارس اصفهان تا آخر هفته غیرحضوری شدند

دانشگاه‌ها و مدارس اصفهان تا آخر هفته غیرحضوری شدند

پاسخ‌های مبهم با سوالات شفاف

رئیس جمهوری به سوال خبرنگاران درباره موضوع اخراج استادان دانشگاه پاسخ روشنی نداد

پاسخ‌های مبهم با سوالات شفاف

اخراج‌کنندگان تاریخ بخوانند

موج تازه‌ای از اخراج و تعلیق و محرومیت از تدریس استادان دانشگاه در کشور آغاز شده است

اخراج‌کنندگان تاریخ بخوانند

سودای یکدست‌سازی دانشگاه

دولت سیزدهم بی‌اعتنا به انتقاد افکار عمومی، اخراج استادان دانشگاه‌ها را ادامه می‌دهد

سودای یکدست‌سازی دانشگاه

اجتماعات دانشجویی مقدم بر دانشگاه است

«پیام ما» از نشست «دانشگاه و جامعۀ مدنی» گزارش می‌دهد

اجتماعات دانشجویی مقدم بر دانشگاه است

زمانی برای توزیع سفر

ماندن به مثابه مجازات

برخی نمایندگان مجلس به دنبال تصویب طرحی هستند که بر اساس آن «دانشجویان هنجارشکن» ۱۰ سال ممنوع ‌الخروج می‌شوند

ماندن به مثابه مجازات

همگان باید به رعایت حریم دانشگاه پایبند باشند

رئیس جمهوری:

همگان باید به رعایت حریم دانشگاه پایبند باشند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *