پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳

باند کلاهبرداری در کرمان متلاشی شد
بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از انهدام باند بزرگ جعل اسناد دولتی و چک های تقلبی در شهرستان کرمان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، ایمان شهسواری در خصوص فعالیتهای این باند کلاهبرداری گفت: در پی وصول خبرهایی مبنی بر فعالیت باندی با دامنه فعالیت در استان کرمان اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی از سوی بازپرسی شعبه سوم دادسرای کرمان و پلیس آگاهی کرمان انجام گرفت.
وی تصریح کرد: متهمان اصلی این باند دستگیر شدند که اقدام به خرید کالا از طریق چک ها و اسناد تقلبی می کردند. بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: اعضای این باند کلاهبرداری با استفاده از دسته چک های جعلی کالاهای گوناگونی خریداری کرده اند. وی گفت: تحقیقات از اعضای باند بزرگ کلاهبرداری ادامه دارد و تاکنون بیش از ۳۶ فقره سند جعلی از این باند کشف شده است. شهسواری با بیان اینکه سرکرده این باند سابق دار است اظهار کرد: تاکنون این پرونده ۱۲ شاکی دارد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

بیش از هزار واحد مسکن مهر در شهر کرمان آماده افتتاح است
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، گفت: از نظر تعداد واحد مسکن مهر و تعداد واحد افتتاح شده وضعیت نسبتا مناسبی داریم و مقداری از متوسط کشور بالاتر هستیم. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی حاجی‌زاده افزود: مسکن مهراز سال‌های 87 آغاز شده و عمر 7 یا 8 ساله‌ای دارد که از ابتدا با مشکلات متفاوتی روبرو بود در سال‌های اولیه بحث تامین زمین وآماده سازی ها بود و در ادامه مشکلات ساخت و پس از آن با مشکلات واگذاری مواجه شد. وی با بیان این که نوع مشکلات مسکن مهر بسته به زمان متفاوت است، گفت: در حال حاضر مشکلات مربوط به افزایش نرخ مصالح و دستمزدها است که مردم را با مشکل تامین سهم آورده مواجه کرده است. وی با اشاره به این که برای رفع این مشکل مردم دولت مصوباتی داشته است، گفت: وام های مسکن مهر افزایش داشته به تعداد ی از واحدهای مسکن مهر واگذار شده و امیدواریم به مابقی نیز واگذار شود تا کار بهتر و سریع‌تر انجام شود.

آغاز عملیات اجرائی گاز رسانی به روستای جرجافک و 18روستای شهرستان زرند
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان، همزمان با ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان، مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرائی گازرسانی روستای سالم و گردشگری جرجافک و 18 روستای تابعه از توابع شهرستان زرند با حضور دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار زرند و مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان، مسولین شرکت گاز و شهرستان زرند و کوهبنان و مردم شریف و شهید پرور جرجافک انجام شد . محمد علی ودیعتی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان اظهار داشت، عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ بر ده میلیاد تومان انجام خواهد شد که در اجرای این پروژه 1026 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهر ه مند خواهند شد. وی در ادامه تصریح کرد : برای عملیات گازرسانی به مجموعه این 19روستا ، 25 کیلومتر خط تغذیه فولادی با قطر 6 اینچ و 75 کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن و پیش بینی نصب 1000علمک گاز برآورد شده که امیدواریم با تلاش و همت مهندسان و پیمانکاران شرکت گاز استان کرمان پروژه گازرسانی به روستاهای مذکور بر اساس برنامه زمانبندی انجام شده ، به اتمام برسد .

افزایش متقاضیان احداث نیروگاه های مقیاس کوچک در کرمان
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: احداث نیروگاه های مقیاس کوچک (DG) در استان کرمان از سوی شرکت های خصوصی رو به افزایش است. به گزارش علی اصغر نصرالهی با بیان اینکه تعداد متقاضیان بخش خصوصی احداث نیروگاه مقیاس کوچک به 10 شرکت رسیده است، افرود: توان تولید برق این شرکت ها 246 مگاوات می باشد که 14 مگاوات آن در شهرک صنعتی خضرای کرمان آماده اتصال به شبکه بوده و از سوی شرکت صنعت یاران نیروگاهی ایرانیان احداث شده است. وی ادامه داد: 25 مگاوات دیگر نیز در همین شهرک از سوی شرکت ماهتاب گستر کارمانیا در نوبت اخذ اعتبارات از صندوق توسعه ملی و عقد قرارداد با شرکت گاز است. وی اظهار کرد: تعدادی دیگر نیز از سوی شرکت های مپنا راهبران نیروی رفسنجان، نیرو گستر، نوذر انرژی پارس و موارد دیگر در دست احداث است که امیدواریم با رفع موانع، خصوصا برخی قوانین دست و پاگیر هر چه سریعتر به بهره برداری برسند. نصرالهی ادامه داد: این نیروگاه ها در شهرستان های رفسنجان، کرمان، زرند، شهربابک و سیرجان احداث می شوند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *