پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵

تکذیب تیراندازی در خیابان ابوذر
اوایل هفته بود که در شبکه های پیام رسان موبایلی و شبکه های اجتماعی خبری مبنی بر تیراندازی در خیابان ابوذر کرمان و کشته شدن سه نفر منتشر شد. در این پیام آمده بود:« اینجا نه آمریکاست نه تگزاس و نه پاکستان و فلسطین اینجا ایران است و نزدیکتر کرمان است خیابان ابوذر جنوبی امروز عصر 3/4/1394 زمانیکه من و تو افطار میکردیم 3 نفر با اسلحه کشته شدند ۶نفر هم فراری و ماشین ۲۰۶ هم ۱۷ گلوله در سمت راننده داشته…» این خبر به تدریج در بین مردم کرمان پخش شد. سرهنگ پریور، معاون اجتماعی ناجا اما در گفت و گو با «پیام ما» این خبر را تکذیب کرد. وی گفت: این خبر از اساس غلط است و شایعه ای بیش نیست. پریور افزود: متاسفانه در شبکه های اجتماعی این مسائل باب شده و چند وقت پیش هم در زرند چنین شایعه ای پخش شد. گفتنی ست محمد بصیریان روابط عمومی دادگستری کرمان هم در گفت و گو با «پیام ما» از این مسئله اظهار بی اطلاعی کرد.

مردم در دادگستری باید احساس آرامش کنند
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم باید در دادگستری احساس آرامش و عدالت کنند. به گزارش ایرنا یدالله موحد در آیین معرفی رییس دادگستری شهرستان سیرجان افزود: ادارات و دادسراها به گونه ای برنامه ریزی کنند که مردم پشت در معطل نمانند و به این اعتقاد برسند که زیر سایه عدالت قرار گرفته اند. وی استقلال، قانونمداری و سلامت را سرلوحه کار قضایی استان عنوان کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع، سرعت در رسیدگی به پرونده ها همراه با دقت لازم و برنامه ریزی برای اداره و دادسرای مطلوب ضرورت کار قضات دادگستری است. وی مسیر قوه قضایی را توجه به فرمان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و افزود: در هیچ گروه سیاسی نیستیم و مستقل عمل می کنیم و فقط سیاست های نظام، قوه قضاییه، دستورات و توصیه های رهبری ملاک عمل ماست. رییس دستگاه قضا در کرمان بیان کرد: باید با عملکرد قضات و دادگستری در هر منطقه مردم در مسیر تعالی و با کمال آرامش حرکت کنند و اگر ظلمی هم بر آنان رفته یقین حاصل کنند اینجا به عدالت رسیدگی شده است.

اهدا سه عضو بیمار مرگ مغزی در کرمان
هماهنگ کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اقدام خداپسندانه یک خانواده سه عضو جوان دچار مرگ مغزی به بیماران نیازمند دریافت عضو در کرمان اهدا شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجید گیلانی افزود: بیمار 24 ساله از شهرستان جیرفت که در صحنه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود ابتدا به بیمارستان جیرفت و سپس بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل و پس از تشخیص مرگ مغزی پیشنهاد اهدای عضو به خانواده آن مرحوم داده شد. وی گفت: خانواده مرحوم رییسی در اقدامی خداپسندانه اعضای جوان از دست رفته خود را شامل کبد و دو کلیه به بیماران نیازمند اهدا کردند. وی ادامه داد: پیوند اعضای اهدایی در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان انجام شد و کبد این بیمار را یک مرد و دو کلیه را یک زن و یک مرد دریافت کردند. گیلانی با قدردانی از اقدام خداپسندانه خانواده اهدا کننده عضو گفت: این خانواده با اهدای اعضای عزیز از دست رفته خود لبخند زندگی را به سه بیمار نیازمند هدیه کردند.

اولین وقف قرآنی شهرستان راور ثبت شد
اولین وقف شهرستان راور در سال جاری با نیت ترویج قرآن کریم ثبت شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ، منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور با اشاره به جزئیات اولین وقف صورت گرفته امسال این شهرستان گفت: همزمان با سیزدهمین روز از ماه پر برکت رمضان توسط خیر نیکوکار قطعه زمینی با نیت ترویج قرآن کریم در قالب سنت حسنه وقف در این شهرستان ثبت شد. وی ادامه داد: «حاج حسین شمسی نژاد « در اقدامی خداپسندانه قطعه زمین خود را بمساحت 900 متر مربع در راستای امر آموزش کلام وحی در این شهرستان وقف کرد. هدایتی، ارزش مورد وقف مذکور رامبلغ 600 میلیون ریال عنوان و خاطرنشانکرد: واقف تولیت ساخت ملک را خود عهده دار شده است و از این ملک جهت ساخت یک مرکز منسجم قرآنی استفاده خواهد شد. سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور با اشاره به کمبود موقوفات منفعتی بویژه موقوفات قرآنی در جامعه، احیاء سنت حسنه وقف را مستلزم توجه و نگاه ویژه واقفان بر این عرصه بیانکرد که می تواند نقش مهمی از نیازهای جامعه را مرتفع کند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *