پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گزارش «پیام ما» از ماحصل سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان سفری که احمدی نژادی نبود

گزارش «پیام ما» از ماحصل سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان سفری که احمدی نژادی نبود





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۲۶

گزارش «پیام ما» از ماحصل سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان
سفری که
احمدی نژادی نبود

سه شنبه و چهارشنبه گذشته، رییس جمهور کشورمان و هیات دولت به کرمان آمدند. سفری که پس از یک سال انتظار انجام شد و حالا این موضوع مهم است که ماحصل سفر روحانی به استان کرمان چه بوده است.
سفر پس از یک سال انتظار
کرمان بیست و هفتمین مقصد سفرهاس استانی کاروان تدبیر و امید بود. این سفر اگرچه به عنوان دومین سفر استانی روحانی در سال 95 محسوب می شد اما کرمانی ها زودتر از این ها منتظر سفر رییس جمهور به استانشان بودند. اردیبهشت ماه سال گذشته بود که برای اولین بار خبر سفر رییس جمهور به کرمان در رسانه ها نشر شد. سفری که قرار بود در آن پروژه پتروشیمی کرمان کلنگ زنی شود. اردیبهشت تمام شد و سفری صورت نگرفت. چند ماه بعد و در مرداد ماه، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه راهکارهای استان کرمان از سفر قریب الوقوع روحانی به کرمان خبر داد اما باز هم این اتفاق نیفتاد. در مهر ماه اما شهباز حسن پور، نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس علاوه بر اینکه گفت رییس جمهور به کرمان می آید، از جزئیات این سفر هم پرده بر داشت تا این بار سفر روحانی به کرمان قطعی به نظر آید. حسن پور به فارس گفته بود: مقرر شده ‌است حجت‌الاسلام روحانی دیدارهایی با مردم، نخبگان و دیگر اقشار استان کرمان داشته باشد و چند طرح را نیز افتتاح خواهد کرد. یک روز بعد از این صحبت های حسن پور، در جلسه اتاق فکر استان کرمان هم از سفر قریب الوقوع روحانی به کرمان صحبت شد. در آن جلسه نامه‌ای از سوی حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور برای علیرضا رزم‌حسینی ارسال شده بود که از سفر رئیس جمهور کشورمان به کرمان خبر داده بود. در بخشی از نامه ای که حسام الدین آشنا برای علیرضا رزم حسینی فرستاد آمده بود: نظر به قریب الوقوع بودن سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان و نیز اهمیت این گزارش راهبردی (گزارشی که اتاق فکر هر استان به رئیس جمهور می دهد) در فرآیند توسعه استان و ارتقای موقعیت نهاد دانشگاه در سیاست گذاری منطقه ای خواهشمند است زمینه همکاری دستگاه های اجرایی استان بویژه استانداری کرمان با دانشگاه شهید باهنر کرمان جهت تهیه گزارش فوق الذکر فراهم فرمایید. این نامه و صحبت های حسن پور باعث شده بود تا سفر روحانی به کرمان قطعی به نظر رسد اما مهرماه هم تمام شد و روحانی به کرمان نیامد. یک ماه بعد اما نوبت محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بود که از سفر احتمالی رییس جمهور خبر دهد. زاهدی گفته بود: منتظر رئیس جمهور هستیم تا به صورت رسمی عملیات پتروشیمی کرمان آغاز شود و وی قول داده در آذرماه به کرمان سفر کند. آذرماه هم تمام شد و خبری از سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان نشد. بالاخره گمانه زنی های زیاد باعث شد تا مدیرکل حوزه استاندار نسبت به این امر واکنش نشان دهد. فرشید فلاح در آذر ماه به خبرگزاری مهر گفت: ابعاد سفر رئیس جمهور به استان کرمان مشخص نیست و به محض قطعی شدن، جزئیات آن توسط شخص استاندار کرمان اعلام خواهد شد. او همچنین گفت که استاندار کرمان به عنوان سخنگوی دولت و نماینده عالی دولت در استان کرمان به محض قطعی شدن سفر رئیس جمهور به کرمان، در این خصوص اطلاع رسانی می کند. در بهمن ماه سال گذشته هم سیف الهی معاون عمرانی استاندار کرمان به «پیام ما» گفت که رییس جمهور بهار 95 به کرمان سفر می کند. او همچنین گفت که کرمان اولین ایستگاه رییس جمهور در سال 95 خواهد بود. با این حال روحانی و تیم همراهش در سال 95 ابتدا به سمنان سفر کردند و سپس به کرمان آمدند.
اولین سفر استانی دو روزه کاروان تدبیر و امید
اگرچه کاروان تدبیرو امید دیر به کرمان آمد، اما برخلاف بیست و شش سفر قبلی، دو روز در استان کرمان توقف داشت. حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در حالی وارد شهر کرمان شد که علاوه بر استقبال رسمی توسط مقامات استانی، مردم شهر کرمان هم در استقبال از او سنگ تمام گذاشتند. به طوری که حسن روحانی هم به این استقبال بی نظیر اشاره کرد. او در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان کرمان از مردم کرمان به جهت چنین استقبالی تشکر کرد. روحانی روز سه شنبه علاوه بر شرکت در همایش سرمایه گذاری و توسعه و افتتاح چندین پروژه در این همایش، در جلسات دیدار با مردم در مصلی، دیدار با نخبگان و علما در حسینیه ثارالله و در شورای اداری استان کرمان هم شرکت کرد. آخرین برنامه رییس جمهور در کرمان هم شرکت در نشست خبری بود. اما مهم تر از حضور رییس جمهور در برنامه ها، دستاورد سفر استانی برای کرمانی هاست.
ماحصل سفر روحانی به کرمان
در سفر رییس جمهور به کرمان در مجموع از 445 طرح به ارزش 3 هزار و 167 میلیارد تومان بهره برداری و عملیات اجرایی 392 طرح آغاز شد. همچنین 11 هزار و 500 میلیارد تومان عقد قرارداد قطعی صورت گرفت. این طرح و پروژه ها، جزو مصوبات این سفر نبودند. اما تعداد طرح ها و پروژه هایی که به این سفر اختصاص داشت، 40 طرح به رقم 987 میلیارد تومان است. این نکته به این معنی است که در این سفر، 40 طرح جدید برای کرمان تعریف شده است و به عبارت دیگر کاروان تدبیر و امید در سفر به کرمان 40 مصوبه داشته است. این موضوع درحالی است که در اولین سفر استانی احمدی نژاد به کرمان، نزدیک به 256 مصوبه اختصاصی وجود داشت. در ادامه مهم ترین طرح ها و پروژه هایی که در این سفر افتتاح و یا کلنگ زنی شدند را بخوانید.
پروژه های مهم صنعت و معدن
افتتاح طرح فولاد زرند ایرانیان در زمینه تولید 2 میلیون تن کنستانتره آهن در سال و طرح تولید 2.5 تن گندله آهن، افتتاح طرح پارس معدن تیراژ (ساردوئیه)، افتتاح کارخانه فرآوری جلیل، آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی فجر کرمان، آغاز عملیات اجرایی آلومینیوم پارس هنزا، آغاز عملیات اجرایی کنستاره مس جیرفت، آغاز عملیات اجرایی شرکت پارس پلیمر پلاست پایا و آغاز عملیات اجرایی طرح تیتانیوم کهنوج، 9 پروژه مهم در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان است.
پروژه های مهم کشاورزی
همچنین افتتاح طرح مرغ مادر گوشتی بهرامجرد، افتتاح طرح پرورش ماهیان خاویاری ماهان، افتتاح طرح اجرای سیستم‌های آبیاری نوین شمال استان، افتتاح طرح ترمینال مغز پسته، افتتاح طرح اجرای سیستم‌های آبیاری نوین جنوب استان با حجم 80 هکتار آبیاری تحت فشار و 461 هکتار آبیاری کم فشار، افتتاح احداث گلخانه در شهرستان‌های جنوبی استان با حجم 36 هکتار و آغاز عملیات اجرایی گلخانه هیدروپونیک در سطح استان، 7 پروژه در بخش جهاد کشاورزی استان کرمان است.
پروژه های مهم نفت و گاز
افتتاح طرح گازرسانی به شهرهای بم، راین، گلباف، گلزار و مجموعه روستاها و شهر کهنوج و نیز افتتاح عملیات گازرسانی به 42 روستا و مجموعه هفت باغ علوی، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 65 روستا با جمعیت 5 هزار و 809 خانوار و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 5 شهر بروات، درب بهشت، ارزوئیه، رودبار و هنزا، طرح‌های استان کرمان در بخش نفت و گاز بود.
پروژه های مهم نیرو
آغاز عملیات اجرایی طرح آب‌رسانی به شهرهای شمالی استان کرمان، و آغاز عملیات اجرایی آب رسانی به 249 روستا از جمله طرح‌های استان کرمان در بخش نیرو است.
قراردادهایی که منعقد شدند
امضای توافق همکاری برای احداث آزاد راه کرمان – بندرعباس میان وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی، امضای توافق همکاری برای احداث خط آهن کرمان – بردسیر – سیرجان میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت گل‌گهر سیرجان، امضای توافق همکاری برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری پارک ملی خَبر در منطقه بافت میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هواپیمایی ماهان ، امضای توافق همکاری برای ایجاد منطقه خاص گردشگری هنزا میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت مادر تخصصی استراتوس و امضای توافق همکاری برای ایجاد مجموعه تفریحی بام کرمان میان شهرداری کرمان و موسسه مالی اعتباری عسکریه و شرکت شمسا از مهم ترین قراردادهایی بود که در این سفر منعقد گردیدند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

مدیر سابق تماشاخانه «سنگلج»:

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

ساختمان‌های قدیمی بندرانزلی بلاتکلیف رها شده‌اند

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی:

ساختمان‌های قدیمی بندرانزلی بلاتکلیف رها شده‌اند

مزایدهٔ ۱۲۶ بنای تاریخی

صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی اعلام کرد

مزایدهٔ ۱۲۶ بنای تاریخی

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا:

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد

وضعیت بحرانی «خانه‌ گازر»

یک بنای تاریخی در شوشتر در آستانهٔ تخریب کامل قرار دارد

وضعیت بحرانی «خانه‌ گازر»

 ۸ بنای تاریخی اردستان در وضعیت اضطرار مرمت

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان خبر داد

 ۸ بنای تاریخی اردستان در وضعیت اضطرار مرمت

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

زندگی پرشتاب و با عجله در عصر ارتباطات جایی برای هنری که با صبر و سوزن گره خورده، باقی نگذاشت

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی در اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری با مجامع جهانی تاکید کرد

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

عضو میز تخصصی صنایع‌دستی در گفت‌وگو با «پیام ما» مطرح کرد:

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

مدیرمسئول نگارخانه «ترانه باران»:

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *