پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خطیب جمعه کرمان: نباید در ریختن آبروی افراد مسابقه گذاشته شود

خطیب جمعه کرمان: نباید در ریختن آبروی افراد مسابقه گذاشته شود





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۲۴

خطیب جمعه کرمان:
نباید در ریختن آبروی افراد مسابقه گذاشته شود
امام جمعه موقت کرمان گفت: ما نباید جامعه ای داشته باشیم که در ریختن آبروی اشخاص مسابقه گذاشته و در نبخشیدن افراد پافشاری و لجبازی شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: مومنان و مسلمانان باید از یکدیگر حمایت معنوی داشته باشند و تلاش کنند حرمت و آبروی افراد در جامعه حفظ و مراقبت شود. وی تاکید کرد: باید به تناسب شخصیت و جایگاه افراد سعی کنیم آبروداری کنیم و حرمت را حفظ و شخصیت انسان ها حتی غیر مسلمان را لگدمال نکنیم.
وی گفت: امروز وضعیتی پیدا کردیم بویژه با فضاهای مجازی و در برخی جاها، ناجوانمردانه حرمت افراد لگدمال، توهین و جسارت می شود و اینها حقوقی است که ضایع می شود و باید خیلی مراقب باشیم و تا جایی که می توانیم حمایت معنوی داشته باشیم. خطیب جمعه کرمان افزود: گاهی در برخی عکس ها دستکاری هایی و چیزی را پخش می کنند که باعث بی آبرویی افراد می شود و باید دفاع و حمایت معنوی کنیم و جایی که مصلحت کشور و دین باشد تکلیف چیز دیگری است و باید رعایت و دقت شود.
وی یکی از حقوق دیگر در حمایت معنوی را گذشت از لغزش ها برشمرد و گفت: همانطور که خداوند از لغزش های ما در می گذرد ما هم به عنوان مسلمان و مومن و پیرو خداوند تا جایی که امکان دارد از لعزش و خطای افراد گذشت کنیم. حجت الاسلام عرب پور در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به روز نکبت و تاسیس رژیم جعلی اسرائیل گفت: 68 سال پیش در چنین روزی با همکاری برخی از مرتجعین منطقه و طراحی آمریکا و انگلیس، رژیم جعلی اسرائیل در خاورمیانه شکل گرفت و تا به امروز جز قتل، غارت و خونریزی و هنجارشکنی های شدید در منطقه چیزی از این رژیم در کارنامه اش ثبت نیست.
وی اظهار کرد: روزی که این رژیم جعلی بنیان گذاشته شد، بعضی از سران و همدستان و همپیمانانشان در کشورهای اسلامی و عربی خیانت کردند و تا به امروز اینها در جنایات این رژیم خون آشام سهیم و شریک هستند. امام جمعه موقت کرمان افزود: سران و حاکمان رژیم صهیونیستی در دشمنی و عداوت با مسلمانان و فلسطینیان و کسانی که خانه ها و کاشانه های آنان را غضب کردند هیچ تردید نداشتند و امروز هم کشوری که خودش تروریست دولتی دارد باز در منطقه منشاء بسیاری از فتنه هاست. وی با اشاره به شهادت اخیر یکی از رزمندگان مقاومت اسلامی اظهار کرد: افرادی مثل سید عباس موسوی و عماد مغنیه توسط این رژیم سفاک به شهادت رسیدند اما آنها باید بدانند این شهادت ها اراده مردم منطقه و مسلمانان در مبارزه با اشغالگران را قوی تر خواهد کرد و مقاومت با این خون های مقدس پیروز خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *