پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس اتاق بازرگانی کرمان و ایران: شورای شهر کرمان باید اطلاعات روز مدیریت شهری را کسب کند

رییس اتاق بازرگانی کرمان و ایران: شورای شهر کرمان باید اطلاعات روز مدیریت شهری را کسب کند





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۲۳

رییس اتاق بازرگانی کرمان و ایران:
شورای شهر کرمان باید اطلاعات روز مدیریت شهری را کسب کند
رییس اتاق بازرگانی کرمان و ایران روز پنج شنبه با اعضای شورای شهر کرمان دیدار کرد.
به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محسن جلال‌پور ا بیان این‌که در مدیریت شهری دنیا، تغییر جدی به وجود آمده است، گفت: در بازدیدی که از شهرهای مختلف دنیا دارم، تغییر جدی در مدیریت شهری را مشاهده می‌کنم که با توجه به ظرفیتی که کرمان دارد، شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌تواند به‌عنوان پایلوت این تغییر را در شهر کرمان به وجود آورند و کرمان را به‌عنوان یک شهر نمونه، جلو ببرند.
وی افزود: امروز دیگر در شهرهای بزرگ دنیا، منابع مالی شهرداری از فروش تراکم و مواردی ازاین‌دست تأمین نمی‌شود؛ بلکه شهرها توسط مردم و بخش خصوصی و بر اساس هزینه فایده و درآمد و سودی که کسب می‌شود، اداره می‌شوند.
جلال‌پور با بیان این‌که مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه‌نشینی، ناشی از مدیریت شهری است که اکنون در کشور وجود دارد، تصریح کرد: به گفته‌ی شهردار کرمان، هر شهروند کرمانی 120 هزار تومان در طول سال برای شهر هزینه دارد و فقط 80 هزار تومان می‌پردازد؛ ضمن این‌که هر شهروند 240 هزار تومان در شهرها از دولت یارانه می‌گیرد که این یارانه به روستایی‌ها پرداخت نمی‌شود که موجب مهاجرت روستایی‌ها، حاشیه‌نشینی و درنهایت از بین رفتن تمدن می‌شود. رییس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر این‌که شهروندان باید هزینه‌ی شهرنشینی را پرداخت کنند، به سفرش به اتریش و بازدید از نحوه‌ی اداره‌ی شهر وین اشاره کرد و گفت: هیچ شباهتی بین مدیریت شهری وین و تهران حتی در نحوه‌ی جمع‌آوری زباله و تنظیف و ارایه‌ی خدمات مختلف شهری وجود ندارد.
جلال‌پور افزود: شهردار وین پس از رییس‌جمهور، پرقدرت‌ترین و بانفوذترین فرد محسوب می‌شود و در تصمیم‌های اقتصادی تأثیر زیادی دارد.
وی ادامه داد: شورای شهر وین نیز سیاست‌گذاری و نظارت عالیه را انجام می‌دهد.
رییس اتاق بازرگانی کرمان با بیان این‌که از شهردار وین برای حضور در کرمان دعوت کرده‌ام، گفت: به شهردار وین گفتم آمادگی داریم شهر کرمان را به‌عنوان نمونه مثل وین اداره کنیم.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر کرمان، باید اطلاعات روز دنیا را در رابطه با مدیریت شهری کسب کند و شهر را بر آن اساس جلو ببرد.
رییس اتاق بازرگانی کرمان هم‌چنین از پیش‌نهاد خواهرخواندگی کرمان با یکی از شهرهای کشور اتریش نیز خبر داد و درباره‌ی نگاه اتاق کرمان به شهر گفت: از سال 80 تاکنون، همواره عقیده داشتیم که اگر شهر را به آن نقطه که شایسته است نرسانیم، سرمایه‌گذار به کرمان نمی‌آید و سرمایه‌گذاری اتفاق نمی‌افتد.
جلال‌پور افزود: سرمایه‌گذار برای حضور در هر شهر، به امکانات تفریحی، رفاهی و درمانی آن شهر نگاه می‌کند و اگر این امکانات در حد مناسب و قابل‌قبول نباشد، به آن شهر نخواهد آمد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *