پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۹

کلید حل مشکلات خارج از کشور نیست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خارج از اقتصاد ایران کلیدی برای حل مشکلات وجود ندارد، گفت: در صورت توافق هم اقتصاد به وضعیت سال ۹۰ برمی گردد که هیچ گُلی بر سر مردم نزده بودیم. محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با مهر اقتصاد مقاومتی را تنها کلید حل مشکلات اقتصادی کشور خواند و گفت: اقتصاد مقاومتی در ادبیات اقتصادی کشورها سابقه دارد؛ تاب‌آوری اقتصاد مصداق آن است و به هیچ وجه به معنای اقتصاد ریاضتی نیست. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعات مهم و اساسی اقتصادی در کشورها در یک دهه اخیر را «تاب‌آوری» اقتصادی خواند و گفت: هدف کشورها این بوده که به نحوی عمل کنند که اقتصادشان در برابر تلاطم‌ها مصون بماند که این موضوع در کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپایی سابقه دارد. وی ادامه داد: دو موضوع سیکل‌های رونق و رکود در دنیا و سوانح طبیعی در جهان در اتخاذ سیاست‌های «تاب‌آوری اقتصادی» تاثیر داشته است که در ایران با اضافه شدن محور دیگری تحت عنوان تحریم ها سیاست های «اقتصاد مقاومتی» تنظیم شد.

آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی
قاضی پرونده سعید مرتضوی از درخواست مجدد دادگاه برای استعلام از سازمان تامین اجتماعی به دلیل نقص استعلام قبلی خبرداد. قاضی محمدرضا محمدی کشکولی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی و اینکه آیا استعلاماتی که قرار بود از سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه به دادگاه ارسال شود موثر بوده است، گفت: پاسخ استعلامات به دادگاه ارسال شد اما ناقص بود و درخواست کردیم کامل ارسال کنند. قاضی پرونده رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی، افزود: احتمالا دادگاه تا ۲ جلسه دیگر به پایان می رسد. وی در مورد اینکه آیا تا ۲ جلسه دیگر تمام پرونده های مفتوح در مورد این متهم به پایان می رسد، گفت: هر سه پرونده این متهم را تلاش می کنیم تا دو جلسه دیگر یعنی در نیمه نخست امسال به پایان برسانیم. به گزارش مهر، سعید مرتضوی بعنوان متهم در پرونده حوادث کهریزک، تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی و شکایت چند شاکی خصوصی در حال محاکمه است.

چون حکومت اسلامی تاسیس کرده‌ایم باید زینت اسلام باشیم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید زینت اسلام باشیم، چرا که حکومت اسلامی تأسیس کردیم و اگر برای اسلام عیب و ننگ باشیم، خیلی سنگین است و هیچ پاسخی در بارگاه عدل الهی نداریم. به گزارش فارس آیت ا… هاشمی در این مراسم که آقایان دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه معاونین حضور داشتند، با بیان اینکه جامعه به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و ارتباطات دچار مشکلاتی شده است که بعضاً گرفتاری‌های برای خانواده‌ها و جوانان به وجود آورده است، گفت: باید در این ماه برای رهایی از همه‌ی مشکلات دعا و به دنبال آن عمل کنیم. هاشمی رفسنجانی با اشاره به وجود جریان‌های خطرناک تروریستی در منطقه، به ویژه در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و چند کشور دیگر، خاطر نشان کرد: این گروه‌ها بسیار نیرومند و خشن عمل می‌کنند و می‌بینیم چگونه برای جهان اسلام مشکل آفرینی می‌کنند و بر طبل اختلافات مذهبی و ایجاد تفرقه بین پیروان مذاهب مختلف اسلام می‌کوبند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *