سایت خبری پیام ما آنلاین | اشتباه لپی یا بزرگ نمایی عمدی آقای مدیر کل

اشتباه لپی یا بزرگ نمایی عمدی آقای مدیر کل





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵

اشتباه لپی یا بزرگ نمایی عمدی آقای مدیر کل
در جلسه هم اندیشی شورای مرکزی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان که با حضور خبرنگاران و مسئولین جشنواره در محل سالن پیامبر اعظم برگزار شد مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی به عنوان عضو شورای مرکزی جشنواره و دبیر کمیته فرهنگی سخن گفت. مدیر کل محترم ارشاد در ضمن مطالبی که در رابطه با برنامه های آن کمیته بیان داشت بخش ویژه ای از سخنان خود را به جشنواره مطبوعات استان کرمان اختصاص داد و در این باره گفت: «800 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده یعنی اینکه 800 خبرنگار و نویسنده در جشنواره مطبوعات کرمان شرکت کردند که در قیاس با جشنواره مطبوعات ایران که 4000 نفر شرکت می کنند رقم 800 نفر جشنواره مطبوعات کرمان قابل عنایت خواهد بود» فارغ از اینکه 800 اثر رسیده به جشنواره ارتباطی با تعداد خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی کرمان ندارد و با توجه به اینکه هرکسی می تواند در دو رشته و هر رشته 3 اثر ارسال کند عملاً تعداد نویسندگان از حدود 170 نفر تجاوز نمی کند که البته در پرسشی از همکاران مربوط به جشنواره همین آمار یعنی حدود 170 نویسنده حکایت دارد.
و اما پرسشی که ذهن را آزار می دهد اعلام این اطلاعات غلط از سوی متولی دستگاه فرهنگ استان چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ آیا متولیان جشنواره اطلاعات را به شکل غلط به مدیر کل محترم ارشاد انتقال داده اند یا ارائه این اطلاعات غلط و بزرگنمایی غیر مسئولانه در حضور استاندار تعمداا صورت گرفته است مشخص نیست ولی آنچه که بسیار شفاف است مدیر کل پس از حدود دو سال سکانداری دستگاه فرهنگ استان کرمان و با وضعیت اسفبار مطبوعات استان که اکثر قریب به اتفاق آنها در 4 صفحه و مطالب غیر تولیدی منتشر می شوند چگونه به فکر ارائه آمار 800 نویسنده مطبوعاتی حتی بی کیفیت افتاده است. آیا جناب فلاح در طول این دو سال متوجه ضعف کیفی نشریات استان نشده است و آیا این نکته برای ایشان مغفول است؟! البته اگر بنا را بر این بگذاریم که ایشان فکر می کنند 800 نویسنده و خبرنگار در استان وجود دارد به نظر ایشان که به نوعی کارشناس مسائل فرهنگی هستند بایست وضعیت مطبوعات استان بهتر می بود و نشریاتی با صفحات بیشتر و اخبار تولیدی و گزارش های پژوهشی می داشتیم. آیا می توان به صرف ارائه آمار 800 نویسنده و خبرنگار به استاندار در حضور اکثر قریب به اتفاق مدیران استان آنها را قانع کرد که وضعیت اظهر من الشمس نشریات استان را از نظر ظاهر و کیفیت فراموش کرده و باور کنند ما با 800 نویسنده کارآزموده و خبرنگار کار بلد رو به رو هستیم. آیا بهتر نبود جناب آقای فلاح قبل از دادن آمارهای جذاب این چنینی نگاهی به مطبوعات محلی استان بیاندازند و حداقل آنها را با استانهای مطرح کشور در این زمینه قیاس کنند.
خوشبختانه از زمان ریاست جمهوری جناب آقای روحانی مدیران کلان کشور دست از ارائه دادن آمارهای عجیب غریب برداشته اند. امیدواریم این اتفاق در سطح مدیران میانی دستگاه ها و به ویژه در استان ها نیز نهادینه شود تا با درک واقعیت ها بتوانیم شرایط را تغییر دهیم.
برای شنیدن صحبت های مدیر کل ارشاد از رمزینه استفاده کنید:

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *