پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰

آغاز عملیات تکمیل خط انتقال و شبکه داخلی گاز بم
محمدعلی ودیعتی در جلسه بررسی مشکلات گاز شهرستان بم داشت: ما به هرگونه که بود پروژه گازرسانی را تاکنون انجام دادیم و با شرایطی بسیار سخت به این مرحله رساندیم. وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی داشت، اعتباری حدود 10 میلیارد تومان جذب و در اختیار ما قرار گرفت که با توجه به شرایط مناسبی که وجود دارد پیمانکار در حال تکمیل پروژه است. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: در گذشته مقداری از شبکه داخلی بم انجام شده و به‌زودی مابقی آن در دو فاز 110 و 180 کیلومتری توسط پیمانکار آغاز می‌شود. وی خواستار همکاری مسئولان شهرستان در این زمینه شد و گفت: اگر همکاری ادارات نباشد ما نمی‌توانیم در کار خود موفق باشیم، زیرا با اجرای شبکه داخلی نیازمند همکاری شهرداری، شورای شهر، راهنمایی و رانندگی و برخی ادارات است. ودیعتی ابراز داشت: ما این آمادگی را داریم تا طبق قرارداد با شهرداری در قبال زمین و خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند، انشعاب واگذار کنیم. ودیعتی خاطرنشان کرد: متقاضیان راه‌اندازی جایگاه‌های گاز نیز باید با مراجعه به شرکت نفت تقاضای خود را ارائه و تکمیل پرونده کنند.

طرح ضیافت الهی مهمترین اولویت برنامه های اوقاف در اماکن متبرکه
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای اجرای برنامه های خود در ایام ماه مبارک رمضان با بهره گیری از فضای معنویی اماکن متبرکه، اقدام به طرح ریزی برنامه های این ماه در قالب طرح ضیافت الهی کرده است. وی برپایی خیمه های معرفت با حضور 110 مبلغ روحانی در امامزادگان شاخص، مراسم جمع خوانی روزانه قرآن کریم، اقامه نماز جماعت و پهن نمودن سفره افطار الصائمین را از جمله برنامه های این طرح در ایام ماه مبارک رمضان ذکرکرد. فاطمی یکی از برنامه های مهم اوقاف در این ایام را برگزاری محافل انس با قرآن کریم عنوانکرد و افزود: با حضورقاری بین المللی مصری « احمد شحات احمد لاشین « 11 محفل انس با قرآن کریم در اماکن متبرکه و محافل قرآنی استان در حال برگزاریست. وی در همین راستا ادامه داد: در راستای سطح کمی و کیفی تلاوت قاریان استان ،با حضور این قاری ممتاز بین المللی دوره آموزش تخصصی صوت و لحن قرآن کریم ویژه حافظان و قاریان قران کریم استان برگزار شد.

رونمایی از محراب نمازخانه اداره کل راه و شهرسازی کرمان
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: مسجد پایگاه اصلی عبادت ما مسلمانان است. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه شهرسازی استان کرمان، خداداد مقبلی گفت: همه ادیان جوامع بشری از بدو تأسیس جایگاهی برای عبادت خود داشته و دارند که در دین مبین اسلام مسجد پایگاه اصلی عبادت ما مسلمانان است. وی با بیان این که مساجد و نمازخانه‌ها جایگاهی برای عبادت و نشر فرهنگ عبادی ما مسلمان هستند، گفت: از اینرو باید این اماکن از بهترین امکانات برخوردار باشند. مدیرکل راه و شهرسازی استان با تأکید بر این که باید فضای عبادت پاک، منزه و زیبا باشد، افزود: محراب نماد مسجد و نمازخانه است و محیط ظاهری این اماکن باید تمیز و جذاب باشد. مقبلی خدمت به مردم را عبادت دانست و گفت: مساجد و نمازخانه‌ها مکان‌هایی برای شکرگزاری ما به درگاه خداوند هستند. رابط هسته مرکزی گزینش وزارت راه شهرسازی و عضو ستاد اقامه نماز نیز در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به این که جنس دیوارهای نمازخانه از کناف بود سازه محراب را نیز از جنس کناف اجرا کردیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *