پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رحیم نژاد ریس کمیته «بم و زلزله» جشنواره فرهنگی ، اقتصادی کرمان: بم در سطح دنیا اهمیت ویژه‌ای دارد

رحیم نژاد ریس کمیته «بم و زلزله» جشنواره فرهنگی ، اقتصادی کرمان: بم در سطح دنیا اهمیت ویژه‌ای دارد





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۸

رحیم نژاد ریس کمیته «بم و زلزله» جشنواره فرهنگی ، اقتصادی کرمان: بم در سطح دنیا اهمیت ویژه‌ای دارد

بنای برگزاری جشنواره فرهنگی ، اقتصادی کرمان از سال گذشته با همکاری شهرداری تهران و استانداری کرمان گذاشته شد.دکتر رحیم نژاد ریس کمیته «بم و زلزله»بااعلام این خبر به روزنامه«پیام ما»گفت: در میان برنامه های جشنواره کارگروهی به عنوان «بم و زلزله»دیده شده است.ایجاد کارگروهی مجزا از سایر برنامه ها با این عنوان به دلیل اهمیت شهر بم در ایران و دنیا و همچنین جایگاه بم در اذهان جهانی به دلیل وجود اثر تاریخی منحصر به فرد آن یعنی«ارگ بم» و از طرفی تجربه تلخ و بزرگ وقوع زلزله ویرانگر این شهرستان در پنجم دیماه ۱۳۸۲ است.
رحیم نژاد هدف جشنواره رامعرفی ظرفیت ها،قابلیت ها،مردم شناسی،فرصت های سرمایه گذاری و تبادل فرهنگی با مردم ایران در تهران عنوان کرد و افزود:«بم» به لحاظ اهمیت تاریخی که در جهان دارد همواره مورد اهمیت افکار عمومی حساس به میراث بوده است . تبلور آن را می توان در جریان زلزله بم بیشتر متوجه شد. به طوریکه ظرف ۹۶ ساعت ۷۴ کشور جهان به سمت بم گسیل شدند. اگر این جایگاه بین المللی وجود نداشت هیچگاه شاهد این اهتمام بین المللی در مورد بم نبودیم. در مقام قیاس سال بعد در اندرونزی اتفاق مشابه و چه بسا بزرگ تری روی داد که هیچگاه نتوانست شرایط بین المللی در بعد کمک رسانی مشابه بم را پیدا کند.لذا اهمیت شهرستان «بم» و تجربه «زلزله» باعث شد تا کارگروهی مجزا با نام «بم و زلزله» در این جشنواره دیده شود.
ریس کارگروه «بم و زلزله» در جشنواره فرهنگی،اقتصادی کرمان افزود:کارگروه در کنار سایر برنامه های جشنواره که به همه شهرستانها پرداخته، به زلزله و مسایل پیرامون آن می پردازد. در قالب این کارگروه هفدهم مرداد ماه همایش «بم ،میراث جهانی و زلزله» در برج میلاد برگزار می شود.در این همایش علاوه بر سخنرانی مقام های محلی و کشوری شنونده صحبت های کارشناسان باستان شناسی و میراث و وضعیت کنونی «ارگ بم» خواهیم بود.
دکتر رحیم نژاد در پایان تصریح کرد:در این همایش ۲هدف را دنبال می کنیم که ابتدا تشریح وضعیت کنونی بم است و در بخش دیگر انتقال تجربیات قبل و بعد از زلزله که در آن به جنبه های تخصصی زلزله به منظور انتقال دانش برای استحکام بخشی مسکن و ابنیه مورد بحث قرار می گیرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *