پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نمایش جلوه های استان کرمان در برج میلاد تهران

نمایش جلوه های استان کرمان در برج میلاد تهران





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۶

نمایش جلوه های استان کرمان در برج میلاد تهران
هفته فرهنگی کرمان 16 تا 23 مرداد ماه امسال به منظور نمایش جلوه های این استان در پایتخت برگزار می شود. تهران این بار میزبان هفته فرهنگی کرمان است تا پایتخت نشینان با گوشه ای از آثار فرهنگی، هنری و جاذبه های استان کرمان آشنا شوند.
استان کرمان با در برگرفتن 11 درصد از خاک ایران پهناورترین استان و یکی از قطب های تاریخی و فرهنگی کشور محسوب می شود.
جای جای این استان پهناور پر است از جاذبه های گردشگری و تاریخی شامل بازارها، یخدان ها، موزه ها، کاروانسراها، آرامگاه های مشاهیر، آبشارها، ارگ ها، باغ ها و قلعه ها.
علاوه بر آن صنایع دستی، سوغات و محصولات کشاورزی این استان از جمله پته، قالی کرمان، شال کرمان، ترمه، گردو، خرما، پسته، کلمپه و … شهرتی جهانی دارند.
دیار کریمان از گذشته تاکنون مهد پرورش مشاهیر ادبی، علمی و فرهنگی همچون خواجوی کرمانی، شاه نعمت الله ولی، مشتاق علی شاه، هوشنگ مرادی کرمانی، روح الله خالقی، ایرج بسطامی و ده ها چهره هنری و فرهنگی دیگر بوده است.
دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان با بیان اینکه این جشنواره 16 تا 23 مرداد ماه سال جاری در برج میلاد برگزار می شود گفت: 300 غرفه در چهار سالن که سه سالن در فضای سایت و یک سالن در طبقه اول برج میلاد قرار دارد، محصولات فرهنگی دیار کریمان را به نمایش می گذارند.
یاسر سلیمانی افزود: رونمایی از چند کتاب در زمینه مشاهیر استان، دفاع مقدس، تاریخ صنعت کرمان و رونمایی از تابلو فرش هزار و یک شب از برنامه های آیین افتتاحیه این جشنواره است.
وی اجرای موسیقی و تئاتر محلی استان کرمان، برگزاری سمینارهای بم و زلزله و میراث جهانی، تمدن ارته، کویرشناسی، کرمان در گذر تاریخ، کشاورزی، علمی و فناوری، صنعت و معدن استان و برگزاری شب ورزش و جوانان، شب گردشگری و تاریخی، شب شعر و اهل قلم و رسانه، شب ایثارگران و دفاع مقدس، شب فرهنگ دینی و شب فرصت های سرمایه گذاری را از برنامه های جانبی هفته فرهنگی کرمان عنوان کرد.
به گفته سلیمانی تابلو فرش هزار و یک شب ترکیبی از نمادهای برجسته شهرستان های مختلف استان کرمان است.
دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان ساعت بازدید از جشنواره هفته فرهنگی کرمان را از ساعت 9 تا 24 اعلام کرد و گفت: این جشنواره هر شب میزبان یکی از چهره ها و شخصیت های برجسته استان کرمان خواهد بود.
وی متولی اصلی برگزاری این جشنواره را استانداری کرمان معرفی کرد و افزود: سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست شورای راهبردی جشنواره را برعهده دارد.
سلیمانی تصریح کرد: برنامه های هفته فرهنگی کرمان به مدت 2 ساعت در روز از سه شبکه تلویزیونی دو، سه و شما پوشش داده می شود.
وی با اشاره به اینکه از 300 غرفه فعال در این جشنواره، 50 غرفه مربوط به حوزه اقتصادی و صنعتی استان کرمان است تصریح کرد: تعدادی از هیات های بازرگانی ترکیه، 100 سفیر و 120 شرکت از کانون نهادهای سرمایه گذاری، شرکت بورس و فرابورس و شرکت های عضو اتاق بازرگانی دعوت شده اند تا از این جشنواره بازدید کنند.

جلسه ستاد اجرای جشنواره با فرماندار و مدیران شهرستان بافت
این جلسه با حضور یاسر سلیمانی دبیر جشنواره و آقای حمزه ای فرماندار و مدیران اجرای شهرستان برگزار شد و برنامه های شهرستان بافت در خصوص جشنواره استان کرمان مورد جمع بندی نهای قرار گرفت و تصمیماتی در خصوص نحوه معرفی ظرفیت های شهرستان بافت گرفته شد. و همچنین در این جلسه مقرر شد که دبیرخانه ای در فرمانداری بافت جهت پیگیری کارهای جشنواره در شهرستان های بافت ،رابر ،ارزوئیه تشکیل شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *