پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | همکاری مسئولین اجرایی در جهت فعال تر شدن مرکز رشد علم و فناوری شهرستان زرند

همکاری مسئولین اجرایی در جهت فعال تر شدن مرکز رشد علم و فناوری شهرستان زرند





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸

همکاری مسئولین اجرایی در جهت فعال تر شدن مرکز رشد علم و فناوری شهرستان زرند
طی نشستی با حضور دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خنجری فرماندار زرند، دکتر کاظم نعمت الله زاده ماهانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند، دکتر محمد میرزائی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته استان کرمان، دکتر عباس قوام رئیس پارک علم و فناوری، دکتر علیرضا اشرف گنجویی مشاور پارک در امور فناوری و دکتر شهریار شاکری مشاور پارک در امور مراکز رشد استان کرمان، فعال تر شدن مرکز رشد علم و فناوری شهرستان زرند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدا این نشست حبیب الله خنجری فرماندار زرند ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و خیر مقدم به مدعوین و مسئولین حاضر در جلسه گفت: خوشبختانه شهرستان زرند دارای پتانسیل های عظیمی است که باید در راستای استفاده بهینه از آنها قدمی برداشته شود.
فرماندار زرند تصریح کرد: در حال حاضر کشور از اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی به سمت اقتصاد دانش محور پیش می رود و ما نیز باید با توجه به سند چشم انداز فعالیت های خود را در این بخش افزایش دهیم.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری زرند نماینده عالی دولت در شهرستان زرند از حمایت های همه جانبه فرمانداری و شرکت های دانش بنیان از اجرای طرح های این مرکز خبر داد.
در ادامه دکتر محمد میرزایی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته استان کرمان وجود مراکز رشد در شهرستان ها را لازم دانست و گفت: این موضوع از ۲۵ سال پیش در کشورهای پیشرفته مطرح شده است.
وی با اعلام اینکه ما در این مراکز به کسانی که صاحب ایده باشند، کمک خواهیم کرد تا ایده خود را به ثمر برسانند، افزود: افراد صاحب ایده می توانند ایده های خود را جهت آزمایش و بررسی به این مراکز ارائه دهند.
دکتر محمد میرزایی در ادامه گفت: امیدوارم که با وجود این مراکز رشد علم و فناوری شاهد پیشرفت علمی خوبی در شهرستان ها داشته باشیم.
دکتر عباس قوام مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری کرمان در تعریف پارک علم و فناوری گفت: پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی این سازمان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نو آوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند.
وی به نقاط قوت این مراکز اشاره کرد و افزود: این مراکز در رشد اقتصادی سریع، اشتغال و توسعه فناورری موثر می باشند و ما در این مراکز به طریق مختلف پشتیبانی و مشاوره داریم و در خصوص بحث مالی در دوره های مختلف تسهیلات بدون سود اعطا خواهیم کرد.
رئیس پارک علم و فناوری به دوره ها و تسهیلات اعطایی اشاره کرد و گفت: دوره پیش رشد با طول دوره حداکثر ۹ ماه و تسهیلات ۸۰ میلیون ریال، دوره رشد با دوره حداکثر ۲ سال و تسهیلات این ۳۰۰ میلیون ریال، دوره توسعه فناوری با طول دوره حداکثر ۱ سال و تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریال از دوره های این مرکز می باشد.
دکتر عباس قوام اظهار داشت: ما در طول مدت زمانی که ایده به توسعه و فناوری می رسد ۵۳۰ میلیون ریال تسهیلات بدون سود به افراد اعطا خواهیم کرد.
زریسفی مدیر مرکز رشد شهرستان زرند به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: ما در کشور تا افق ۱۴۰۴ باید ۵۰ هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم که سهم شهرستان زرند نسبت به جمعیت ۸۰ شرکت می باشد.
وی تصریح کرد: اکنون ۵ شرکت در این زمینه جذب شده است و باید تمام تلاش خود را در جهت افزایش این مراکز بکار گیریم.
مدیر مرکز رشد شهرستان زرند خواستار راه اندازی ساختمان برای مرکز رشد در شهرستان زرند شد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و همراهی دکتر امیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و خنجری فرماندار این مشکل نیز برطرف شود.
دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر کاهش شدت انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی مطرح می باشد که ما با این مراکز رشد می توانیم تاثیر زیادی در این موضوع داشته باشیم.
نماینده مردم زرند و کوهبنان تصریح کرد: با توجه به هدفمندی یارانه ها و وضعیت تحریم ها ملت ایران روی پای خود ایستاده اند و بحث اقتصاد مقاومتی را به خوبی نشان داده اند.
دکتر امیری در ادامه خواستار برگزاری جلسات بیشتر در جهت عیب یابی و اعلام نیاز مرکز رشد شد و افزود: این مرکز رشد محل مناسبی برای طرح مسائل و مشکلات شهرستان زرند می باشد و از جمله این مشکلات می توان به بحث آلایندگی صنایع و کارخانجات اشاره کرد.
در پایان این نشست مسئولین شهرستان زرند قول همکاری بیشتر، به ویژه حل نمودن مشکل ساختمان مرکز رشد شهرستان را دادند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *