پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برکناری «پاسیار» از مدیرکلی راه آهن/ تعویض لوکوموتیوران در ایستگاه کرمان

برکناری «پاسیار» از مدیرکلی راه آهن/ تعویض لوکوموتیوران در ایستگاه کرمان





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳

برکناری «پاسیار» از مدیرکلی راه آهن/ تعویض لوکوموتیوران در ایستگاه کرمان

مدیرکل راه آهن کرمان به طور ناگهانی و در حالی که هنوز حدود دوسال از دوران خدمتش باقی مانده بود از کار برکنار شد و جای خود را به اولین مدیرکل راه آهن کرمان، مصطفی داوودی داد.
داوودی که از سال 87 تا 89 مدیرکل راه آهن کرمان بود با حفظ سمت به عنوان مدیرکل راه آهن زاهدان، به عنوان سرپرست راه آهن کرمان منصوب شده است.
سرپرست جدید راه آهن کرمان به «پیام ما» گفت: برای من افتخار است که به مردم کرمان خدمت کنم. مصطفی داوودی افزود: من پیش از این هم به عنوان مدیرکل در کرمان کار کرده بودم و یکی از افتخارات دوران مدیریت من تبدیل ایستگاه راه آهن کرمان به اداره کل راه آهن بود و سال 87 با مصوبه ای که از رئیس جمهور وقت در سفر استانی به کرمان گرفتم، ایستگاه کرمان که زیر نظر اداره کل یزد بود را به اداره کل تبدیل کردیم و خودم به عنوان اولین مدیرکل اداره کل راه آهن کرمان خدمت کردم.
داوودی اظهار داشت: بسیاری از عزیزانی که در راه آهن کرمان کار می کنند از همکاران بنده بودند، من‌جمله آقای پاسیار که قبل از مدیرکلی، معاون من بودند. مدیرکل راه آهن زاهدان درباره مدت زمان سرپرستی اش در کرمان گفت: همه تصمیمات از تهران گرفته می شود و به من هم چیزی اعلام نکرده اند اما معمولا از یک تا سه ماه سرپرستی طول می کشد که البته در برخی نقاط ایران سرپرستی تا یک سال هم طول کشیده است.
داوودی با اشاره به اینکه قرار است جلسه تودیع و معارفه روز پنج شنبه برگزار شود اظهار داشت: مدیر قبلی باید این جلسه را برگزار کند و آن طور که من شنیده ام قرار است پنج شنبه برگزار شود اما قطعی نیست.
مصطفی داوودی در پاسخ به این سوال که چرا مهرداد پاسیار، مدیر قبلی راه آهن کرمان را قبل از موعد برکنار کرده اند و برای اداره کل راه آهن کرمان کسی را به عنوان سرپرست انتخاب کرده اند که در یک استان دیگر در حال فعالیت است گفت: همه تصمیمات از تهران گرفته می شوند. البته این را بگویم که انتخاب من به دلیل سابقه ام بوده است.
وی درباره چگونگی حضور به طور همزمان در کرمان و زاهدان گفت: چند روز از هفته در کرمان و چند روز را در زاهدان خواهم بود. سرپرست جدید راه آهن کرمان در پایان گفت: من وظیفه دارم آسیب ها را تصحیح کنم و مشکلات را رفع کنم و ب گونه ای کار کنم که سابقه قبلی ام در کرمان خراب نشود.
مهرداد پاسیار، مدیرکل برکنار شده راه آهن کرمان در پاسخ به این سوال که چرا برکنار شده است به «پیام ما» گفت: این خبر را از کجا شنیده اید؟ من نمی دانم جریان چیست. وی در میانه صحبت با خبرنگار «پیام ما» به بهانه قطع و وصل شدن صدا تلفن خود را قطع کرد و دیگر پاسخ تماس های ما را نداد. تماس ما با دکتر آقایی مدیرکل راه آهن کشورهم بی ثمر بود و وی طبق گفته مسئول دفترش به مجلس رفته بود. تلاش های «پیام ما» برای ارتباط با مدیران راه آهن کل کشور هم بی نتیجه بود.
البته چندی پیش شهردار کرمان در یک جلسه خبری گفته بود، متاسفانه در رابطه با جابجایی پل راه آهن مشکلی که در این خصوص وجود دارد ایجاد محدودیت از سوی راه آهن می باشد بگونه ای که تاکنون دو دفعه نیروهای قرارگاه خاتم الانبیا از سوی نیروهای راه آهن بازداشت شده اند و باید تمهیداتی اندیشیده شود که این ایجاد محدودیت برطرف گردد.
همچنین شنیده ها حاکی از این است که مهرداد پاسیار مدیر کل برکنار شده راه آهن کرمان در آخرین صحبت ها خود در جمع همکاران گفته است که استاندار کرمان قصد توسعه شهر را دارند و من به عنوان یک نیروی تخصصی راه آهن قادر به همکاری در این زمینه ها نبوده ام برای همین کسی خواهد آمد که اِشراف بیشتری بر این گونه مسایل دارد تا استاندار بتواند برنامه های توسعه ای خود را شتاب بیشتری بخشد. با جمع بندی این اظهار نظرها می توان به این نکته رسید که این تغییر ناگهانی با فشار و پی گیری استاندار اتفاق افتاده است.
حال نکته قابل توجه اینجاست استان کرمان که عنوان گسترده‌ترین استان کشور را به یدک می‌کشد به چه دلیلی باید اینگونه و با عجله مدیرکل یکی از مهمترین ادارات حمل‌ونقل آن برکنار و تحت نظر استانی دیگر اداره شود البته شاید در ضرورت این تغییر و تحول رازی نهفته باشد که متاسفانه به صورت شفاف با رسانه‌ها در میان گذاشته نشده است. امیداریم مسئولین راه‌آهن کشور هر چه زودتر با شفافیت در این رابطه اطلاع‎‌رسانی کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

فرصت اندک بقای یوز

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ لاکپشتی نیست

فرصت اندک بقای یوز

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

تسویه‌حساب شخصی جان درختان جنگل را گرفت؟

بعد از قطع بیش از ۷۰ درخت در بهشهر، مردم محلی نگران تکرار این اتفاق هستند

تسویه‌حساب شخصی جان درختان جنگل را گرفت؟

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *