سایت خبری پیام ما آنلاین | وضعیت قرمز آب 27 شهر استان کرمان

وضعیت قرمز آب 27 شهر استان کرمان





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱

وضعیت قرمز آب 27 شهر استان کرمان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: 27 شهر استان در وضعیت قرمز آب قرار دارند و 21 شهر هم در وضعیت زرد به سر می برند.
محمد طاهری در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان 68 شهر و 129 روستای استان را زیر پوشش دارد افزود: 20 شهر هم در وضعیت متعادلی هستند. وی جیره بندی آب در روزهای پیش رو را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مردم جیره بندی را شاهد نباشیم. وی گفت: تعداد 28 حلقه چاه جدید برای تامین آب مورد نیاز در حال حفر و تجهیز است که 650 لیتر در ثانیه آب از آنها استحصال می شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان خاطرنشان کرد: این شرکت یکهزار و 900 کیلومتر خط انتقال، 9 هزار کیلومتر شبکه توزیع، 680 مترمکعب مخزن بتنی سرپوشیده ذخیره و 627 هزار مشترک دارد. وی گفت: 345 حلقه چاه به صورت شبانه روزی در مدار بهره برداری قرار دارند که هشت مترمکعب در ثانیه را استخراج می کنند و این آب تمامی مراحل را برای بهداشتی شدن می گذراند. طاهری افزود: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب 10 هزار و 240 ریال است اما برای همین یک مترمکعب از مردم دو هزار و 540 ریال دریافت می شود. وی به وجود انشعابات غیرمجاز آب در استان کرمان اشاره کرد و گفت: بیش از 40 درصد هدررفت آب از طریق انشعابات غیرمجاز صورت می گیرد و کمتر از 10 درصد مربوط به شبکه های فرسوده است.
وی افزود: سالانه بیش از 20 درصد از شبکه توزیع حوزه شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان بازسازی می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: این شرکت به مجموعه برق استان حدود 150 میلیارد ریال بدهکار است. وی از الگوی مصرف آب در جامعه انتقاد و تصریح کرد: در صنعت سرمایشی از قبیل کولرهای آبی بیش از مصرف آشپزخانه در یک روز آب استفاده می شود و بایستی به گونه ای فرهنگ سازی شود که همه آحاد جامعه خود را در برابر مصرف بهینه آب مسوول بدانند.
طاهری با بیان اینکه با جزیره ای فکر کردن نمی توان مدیریت کرد گفت: هنوز نگاه به آب در بسیاری از سازمان های شهرداری مربوط به 100 سال پیش است.
وی تصریح کرد: استفاده از تصفیه های خانگی در شهر کرمان را توصیه نمی کنیم زیرا قطعات این تصفیه کن ها از جمله فیلتر آنها منشاء آلودگی است و آلودگی ثانویه را ایجاد می کنند. وی با اشاره به اینکه پارامترهای جهانی برای سالم بودن آب در چند سال گذشته بالا رفته است گفت: آب شرب استان کرمان در حوزه کاری این شرکت از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
طاهری به کارواش داران توصیه کرد از آب شرب استفاده نکنند و می توانند با ایجاد چاه به دلیل اینکه آب در استان کرمان در سطح بالایی از زمین قرار دارد هزینه های خود را کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان آب را یکی از بحث های اصلی پدافند غیرعامل دانست و گفت: در هر ثانیه هزاران نفر از آب استفاده می کنند و میلیاردها تومان در صنعت آب سرمایه گذاری می شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه اتمام فاضلاب کرمان هزاران میلیارد تومان هزینه دارد گفت: با اعتبارات کم نمی توان پیشرفت چندانی داشت و 75 درصد آن باقی مانده است. وی افزود: با رایزنی های استاندار کرمان 97 میلیارد ریال در آخرین اعتبار به این بخش مصوب شده که تاکنون رقمی داده نشده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: این بخش نیازمند سرمایه گذار خصوصی می باشد و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *