سایت خبری پیام ما آنلاین | رییس جمهور در پاسخ به سوال «پیام ما» پیرامون عملکرد برخی فرمانداران: فرمانداران از رای مردم تخلف نکنند

رییس جمهور در پاسخ به سوال «پیام ما» پیرامون عملکرد برخی فرمانداران: فرمانداران از رای مردم تخلف نکنند





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶

رییس جمهور در پاسخ به سوال «پیام ما» پیرامون عملکرد برخی فرمانداران:
فرمانداران از
رای مردم تخلف نکنند
آخرین برنامه سفر حسن روحانی به استان کرمان، نشست خبری بود. روحانی در این نشست نسبتا کوتاه سعی کرد تا حد امکان پاسخ های کاملی به خبرنگاران بدهد. رییس جمهور در این نشست به سوالات خبرنگار پیام ما هم پاسخ داد.
سفری با استقبال بی نظیر
صبح سه شنبه، حسن روحانی رییس جمهور کشورمان همراه با هیات دولت به کرمان آمد. این استان مقصد بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید بود اما تفاوت این سفر با دیگر سفرهای استانی در مدت آن بود. کرمان تنها استانی بود که رییس جمهور و هیات دولت در آن دو روز توقف داشتند. تفاوت دیگر هم در استقبال پرشور مردم کرمان از روحانی بود. رییس جمهور کشورمان در حالی وارد شهر کرمان شد که علاوه بر استقبال رسمی توسط مقامات استانی، مردم شهر کرمان هم در استقبال از او سنگ تمام گذاشتند. به طوری که حسن روحانی هم به این استقبال بی نظیر اشاره کرد. او در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان کرمان از مردم کرمان به جهت چنین استقبالی تشکر کرد. روحانی روز سه شنبه علاوه بر شرکت در همایش سرمایه گذاری و توسعه و افتتاح چندین پروژه در این همایش، در جلسات دیدار با مردم در مصلی، دیدار با نخبگان و علما در حسینیه ثارالله و در شورای اداری استان کرمان هم شرکت کرد. آخرین برنامه رییس جمهور در کرمان هم شرکت در نشست خبری بود.
سوالات «پیام ما» از رییس جمهور
برای این نشست خبری زمانی 30 دقیقه ای در نظر گرفته شده بود که ده دقیقه آن به جمع بندی رییس جمهور اختصاص داشت و پس از آن خبرنگاران سوالات خود را از حسن روحانی پرسیدند.
خبرنگار روزنامه «پیام ما» هم در این نشست سه سوال از رییس جمهور پرسید. سوال اول مربوط به عدم تحقق برخی وعده های روحانی در سیاست داخلی بود. سوال دوم به ماجرای ردصلاحیت مینو خالقی نماینده منتخب مردم اصفهان مربوط بود که پس از کسب رای از مردم، رد صلاحیت شد و دولت نتوانست از او به خوبی دفاع کند و سوال سوم ما از روحانی به عملکرد برخی فرمانداران استان کرمان و غیرهمسویی آن ها با سیاست داخلی دولت تدبیر و امید اختصاص داشت. در ادامه پاسخ های روحانی به سه سوال «پیام ما» را بخوانید.
از شعارهایم عقب ننشسته ام اما بعضی امور در اختیار دستگاه اجرایی نیست
حسن روحانی در پاسخ به اولین سوال «پیام ما» گفت: همه تلاش دولت بر این است که هرچه وعده به مردم داده را عملیاتی کند. رییس جمهور افزود: هیچ کجا من از شعارها، برنامه ها و اقداماتی که در اختیار من بوده است عقب ننشستم. اما بعضی از امور هست که در اختیار دستگاه اجرایی نیست.
نباید اجازه دهیم بدعتی در کشور بوجود آید
رییس دولت تدبیر و امید در ارتباط با ردصلاحیت مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان در مجلس دهم، پس از انتخابات هم اظهار داشت: دولت نظر خودش را اعلام کرده و من هم در نامه های مکتوب به وزارت کشور نظر دولت و نظر خودم را اعلام کردم. روحانی با بیان اینکه قبلا هم در یک سخنرانی عمومی اعلام کردم که روند قانونی باید مورد مراعات قرار گیرد، عنوان کرد: هنوز هم ما نامید نیستیم و وزارت کشور ما اقدامات خود را انجام می دهد. ما نباید بگذاریم بدعتی در کشور بوجود بیید. وی اضافه کرد: مردم ما همه در چارچوب قانون، امید به آینده دارند و اگر خدایی ناکرده قانون نقض شود، امید به آینده هم تضعیف می شود و از دست می رود.
به برنامه دولت عمل نکردن
تخلف از رای مردم است
روحانی در ارتباط با عملکرد برخی فرمانداران غیرهمسو هم گفت: از ابتدای دولت برنامه ما این نبود که هرکس که در دولت قبلی فعالیت می کرده در دولت بعدی تغییر بکند. این مهم بود که همه برنامه دولت را به عنوان برنامه استان و برنامه شهرستان خودشان بدانند. وی تصریح کرد: چون اگر کسی بخواهد به برنامه دولت عمل نکند در واقع از رای مردم تخلف کرده است. رییس جمهور با بیان اینکه مردم در واقع با رای خودشان رییس جمهوری را انتخاب کردند، شعاری را برگزیدند و دولتی را انتخاب کردند، افزود: همه ما باید با آرای مردم هماهنگ باشیم. هماهنگی با نظر و رای مردم مهم است. این چیزی است که مورد تاکید ما هست و استاندار و وزارت کشور هم در این راستا عمل می کنند.
گزارش کمیته بررسی توقیف 2 میلیارد دلاری اموال ایران منتشر می شود
حسن روحانی در بخش دیگری از صحبت هایش در ارتباط با توقیف 2 میلیارد دلار از دارایی های ایران در آمریکا هم توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: دادگاه یک کشور نمی تواند دولت یک کشور دیگری را مورد محاکمه قرار دهد. بانک های مرکزی هم مصونیت دارند. پس از آنکه آمریکایی ها تصمیماتی در این راستا گرفتند، هشدارهایی در این مورد داده شده بود.
رییس جمهور تاکید کرد: متاسفانه در فرصت 9 ماهه ای که می شد همه پول را از بانکهای آمریکایی خارج و اوراق را بفروش برسانند، بخش بزرگی از این اوراق باقی مانده تا زمانی که در سال 87 که دادگاه استیناف رای می دهد و این پول مسدود می شود. وی با اشاره به اینکه کمیته ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده است، افزود: گزارش کمیته بررسی فرایند توقیف دو میلیارد دلار اموال ملت ایران منتشر و پرونده نیز به قوه قضاییه ارائه می شود.
روحانی ادامه داد: لوایح ضروری را برای این که کار غلط و خلاف دادگاه آمریکایی را به محاکم بین المللی بکشانیم آماده خواهیم کرد. عهدنامه ای که بین ما و آمریکا از سال 1334 وجود دارد ، می تواند جزو مبنای کار ما در دادگاه بین المللی باشد.
برای از بین بردن کانون های ریزگردها
تلاش می کنیم
رییس جمهور کشورمان در ارتباط با بیابان شدن تالاب جازموریان و تبدیل شدن این تالاب به کانون ریزگردها در شرق کشور هم گفت: دولت برای از بین بردن کانونهای داخلی و خارجی این ریزگردها تلاش می کند. اعتباراتی هم برای سال 95 و 96 در این عرصه اختصاص یافته که این اعتبارات با حجم وسیع مشکل، همخوانی ندارد و باید با ابزارهای مختلفی که داریم برای کاستن از این مشکل تلاش همگانی انجام دهیم.
استان کرمان برای تحقق رشد 5 درصدی
باید تلاش ویژه ای کند
گفتنی است رییس جمهور در ابتدای این نشست خبری هم به جمع بندی سفر خود به کرمان پرداخت و گفت: در مجموع در جریان این سفر طرح هایی به ارزش 14 میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی شان آغاز شد. روحانی همچنین به معضل کم آبی استان و تصمیمات گرفته شده در این سفر اشاره کرد.
وی درباره استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی هم اظهار داشت: دولت تصمیم گرفته چند استان را به عنوان پایلوت برای اقتصاد مقاومتی، انتخاب و امکانات و اختیاراتی برای اجرای طرح ها به این استان ها بدهد.
وی همچنین به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا در پایان اسفند به یاری خداوند آمار خوبی درعرصه کارهایی که برای پیشبرد طرحهای اقتصاد مقاومتی انجام داده ایم ، ارائه کنیم. رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه امسال به دنبال رشد 5 درصدی اقتصاد هستیم، افزود: همه استانها و بویژه استان کرمان باید برای رونق اقتصادی و تحقق رشد 5 درصدی ، تلاش کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *