پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۴۴

روحانی: کار رسانه های خارجی این است که یک کلمه از این و آن پیدا کنند و آنها را روبروی هم قرار دهند
رئیس جمهوری گفت: ما در ایران کشور دو قطبی و تقابل نداریم. به گزارش انتخاب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: یکی از توطئه هایی که دشمنان دارند و در رسانه های جمعی خود تبلیغ می کنند و متاسفانه برخی رسانه های داخلی هم با توجه یا بی توجه، دانسته یا ندانسته همان خط را دنبال می کنند، آن خط دو قطبی بودن کشور است. وی ادامه داد: کشوری که ولی امر و ولایت فقیه دارد و جایگاهی که ولایت فقیه در شرع و قانون اساسی ما دارد اگر قوا مشکلی داشته باشند او حلال مشکل است و خود قوا در کنار یکدیگر هستند. روحانی گفت: رسانه های خارجی کارشان این است که یک کلمه از این و آن پیدا کنند اینها را روبروی هم قرار دهند و بگویند این یکی مقصودش این بوده و آن یکی مقصوش آن بوده است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه: برخی به دولت پیشنهاد می‌کنند در ماجرای برجام فورا همه چیز را زیر پا بگذارند
به گزارش انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: گاهی شاهد آن هستیم برخی از دوستان البته متعهد در موضوع برجام به دولت پیشنهاد می‌کنند فورا همه چیز را زیر پا بگذارید که این اصلا پسندیده نبوده و منطبق با سیره اسلامی نیست.
روایت آیت‌الله جنتی از سابقه ابطال آرا بعد از انتخابات
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه برخی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند، گفت: این ادعا خلاف نظارت استصوابی است. به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان مهر این سکوت را شکست. او در همایش رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور، با اشاره به ابطال آرای بعضی از نامزدها به علت دستیابی به اسناد جدید، که حاکی از عدم صلاحیت آنها بود، گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است. این اقدام سابقه هم داشته در مورد فردی که بعد از رأی‌آوردن معلوم شد، مدرک تحصیلی‌اش فاقد اعتباراست. در آن شرایط انتخابات را هم شورای نگهبان ابطال کرد. وی تصریح کرد: بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند. این ادعا علاوه بر این که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است، تاریخ هم نشان نمی‌دهد که در مجلس اعتبارنامه‌ای را به جز یک مورد رد کرده باشند و به شهادت تاریخ این جای معامله و بده و بستان است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش: داعش به مرز استان کرمانشاه و ایلام رسیده بود
امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش به بیان ناگفته هایی از تلاش داعش برای نفوذ به ایران پرداخت. به گزارش فارس فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت «در سال 93، داعش در فاصله زمانی کوتاه خود را از استان الانبار -عراق- به استان دیالی که هم‌مرز استان کرمانشاه و ایلام است، رساند. از طرف دیگر به سعدیه و جلولا آمدند و می‌خواستند در گام بعدی تا خانقین در 12 کیلومتری مرز ما برسند که یگان‌های نیروی زمینی با قدرت وارد عمل شدند.»
آیت‌الله هاشمی:مخالفان برجام که انتظار سقوطش را می‌کشند اشتباه می‌کنند
ایرنا نوشت: ایرنا نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنان که با برجام مخالفت می کنند و انتظار سقوط آن را می کشند، نمی گوییم دلسوز نیستند، اما اشتباه می کنند. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی افزود: برجامی که انجام شد، یک طرفه نیست و طرف مقابل، بیش از ما به این برجام احتیاج دارند چراکه می دانند در منطقه، کشوری مثل ایران وجود ندارد و ایران می تواند در منطقه تاثیرات اساسی بگذارد و با این دیدگاه باید روابط را پی گیری کرد.
استاندار تهران: سوءقصد به «میرمحمود موسوی»سیاسی و امنیتی نبوده است
باشگاه خبرنگاران نوشت: استاندارتهران درباره سوءقصد به میرمحمود موسوی توضیحاتی به رسانه ها ارائه کرد. سید حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا ضاربان میر محمود موسوی شناسایی شده‌اند یا خیر؟، گفت: سیستم اطلاعاتی ناجا مشخص کرده که این قضیه سیاسی و امنیتی نبوده است و امیدواریم با جدیتی که در این کار صورت می‌گیرد بتوانیم شناسایی ضاربانی که با کمک موسوی و دوستانی که در آنجا حضور داشته‌اند سریعتر این قضیه را به سرانجام برسانیم.وی افزود: اینکه برخی می‌گویند سه بار به وی در این هفته سو قصد شده است مورد تأیید نیست.
نماینده ولی فقیه در سپاه: نفوذ سیاسی به معنای تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان است
سپاه نیوز نوشت: حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: «نفوذ» راهبرد خصمانه امروز دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی است. نفوذ سیاسی بمعنای تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان و نفوذ فرهنگی تصرف در ادراک فرهنگی مردم است و نگرانی‌ها از این است که دشمن با تمرکز روی افکار مردم و دولتمردان بتواند بر آنها تأثیرگذاشته و اهداف خود را از این طریق دنبال کند. اعتماد و تسلیم شدن در برابر خواست «کدخدا» «اشتباه گرفتن دوست و دشمن» است. مطرح شدن برجام ۲، ۳ و ۴ پس از برجام، دامی برای انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و ژرف اندیشی خط امریکا را خواندند و مانع تحقق آن شدند.
استعفای سرافراز پذیرفته شد
رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی با پذیرش استعفای محمد سرافراز، دکتر عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور: برخی فرمانداران تغییر
خواهند کرد
ایسنا نوشت: مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه مثل همیشه تغییراتی در سطح فرمانداران انجام می شود گفت: این تغییرات ربطی به انتخابات ندارد. محمد امین رضازاده در ادامه افزود:‌ در ادامه شاهد تغییرات و جابجایی‌های طبیعی در سطح فرمانداران خواهیم بود. برخی فرمانداران بازنشسته می‌شوند و برخی فرمانداران هم از شهری به شهر دیگر جابجا می‌شوند. ممکن است بعضی از فرمانداران هم نقض یا ضعفی داشته باشند. که باید این ضعف برطرف شود.
پزشکیان:دولت قبل باید محاکمه می‌شد
ایرنا نوشت:نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، همراهی مجلس نهم در اجرای خلاف قانون هدفمندی یارانه با دولت گذشته را نهادینه کردن بی قانونی دانست و گفت: دولت قبل باید در این باره محاکمه می شد. مسعود پزشکیان درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزود: دولت سابق در اجرای هدفمندی یارانه ها خلاف بیّن داشت.
هشدار یک اصلاح‌طلب به روحانی
تاجیک از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به عدم حمایت دولت روحانی از ریاست محمدرضا عارف در مجلس دهم هشدار داد. به گزارش تسنیم، محمدرضا تاجیک از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی در یک روزنامه اصلاح‌طلب نسبت به عدم حمایت دولت روحانی از ریاست محمدرضا عارف در مجلس دهم هشدار داد. وی در این یاداشت با تاکید بر اینکه، «انتخاب فردی جز از لیست امید به‌عنوان ریاست مجلس از سوی جریان اعتدال (دولت) یک خطای استراتژیک غیرعقلایی است»، عدم حمایت از عارف برای ریاست مجلس را غیرعقلایی و خطایی استراتژیک خوانده است. تاجیک با یادآوری «منطق تئوری بقا» به دولتمردان، تصریح و تاکید کرده است: منطق تئوری بقا به دولتمردان حکم می‌کند که از هرگونه اقدام مستقیم و غیرمستقیمی که موجب و موجد خدشه به مقبولیت و مشروعیت مردمی اصلاح‌طلبان می‌شود، پرهیز کنند.
توییت جدید رییس جمهور: صلح در سایه قدرتمند بودن به دست می‌آید
خبرگزاری دانشجو نوشت: روحانی ریاست جمهوری کشورمان در دو توییت آخر خود نوشت: صلح در سایه قدرتمند بودن به دست می‌آید و جنگ در سایه ضعف. توانمندی نیروهای مسلح ما را دیگران متوجه می‌شوند، بیان و تکرار آن ضرورتی ندارد. هیچ دولتی به اندازه این دولت برای تقویت توان دفاعی کشور کار نکرده است. ما شعار نمی‌دهیم و تقویت نیروهای مسلح را لازم می‌دانیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *