پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی جنوب کرمان با حضور رئیس جمهور

افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی جنوب کرمان با حضور رئیس جمهور





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۸

افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی جنوب کرمان با حضور رئیس جمهور
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد: در سفر هیأت محترم دولت به استان کرمان 5 طرح صنعتی و معدنی از طریق ویدئو کنفرانس با گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و توسط رئیس جمهور افتتاح یا عملیاتی شد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های مجدانه این سازمان، 5 طرح صنعتی و معدنی جنوب کرمان با سرمایه گذاری بالغ بر 9475 میلیارد ریال، با گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و از طریق ویدئو کنفرانس، توسط رئیس جمهور افتتاح و کلنگ زنی شد. وی افزود: با توجه به عدم توسعه جنوب کرمان در حوزه صنایع معدنی، بحمدلله در مدت دو سال و نیم دولت تدبیر و امید این مهم بعنوان یکی از استراتژی های این سازمان تعریف و گام های بزرگی نیز در این رابطه تاکنون برداشته شده است. دکتر محمود اسکندری نسب ادامه داد: در سفر هیأت محترم دولت به استان کرمان دو کارخانه تولید کنسانتره آهن به ظرفیت تولید سالانه 300000 تن کنسانتره آهن با سرمایه گذاری بالغ بر 260 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اشتغال ایجادی این دو کارخانه 140 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم می باشد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: یکی دیگر از دستاوردهای عظیم این سفر پربرکت، آغاز عملیات اجرایی طرح کنسانتره، سرباره و پیگمنت تیتانیوم کهنوج توسط رئیس جمهور بود که این طرح با سرمایه گذاری ایمیدرو به مبلغ 8918 میلیارد ریال و ظرفیت 250 هزار تن، توانایی ایجاد اشتغال برای 882 نفر را دارد. دکتر اسکندری نسب در ادامه گفت: با توجه به جذب سرمایه گذاران و تعریف طرح های جدید در منطقه، یک طرح صنایع معدنی و یک طرح صنعتی دیگر نیز با تأیید ریاست محترم جمهوری عملیات اجرایی خود را آغاز کردند.

ثبت دومین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در استان کرمان
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، متعاقب جلسه مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان کرمان که در تاریخ بیست و نهم فروردینماه سالجاری در کرمان تشکیل شد، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان کرمان عملا و رسما بعنوان دومین صندوق از این نوع در کشور (بعد از صندوق استان اصفهان که در سال 1391 به ثبت رسیده بود) از نظر سرعت در ثبت پس از تشکیل مجمع موسس، صاحب رکورد در کشور گردید. مهندس رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با ابراز مسرت و شادمانی از ثبت این رکورد از مسئولین و دست اندرکاران ذیربط در اداره متبوع خود، شرکت مادر تخصصی وزارت جهاد، ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های شمال و ادارات کل تعاون و ثبت اسناد و املاک استان کرمان بصورت ویژه تقدیر و تشکر نمود و آنرا مصداق عینی از تحقق شعار سال مبنی بر «اقدام و عمل» دانست و افزود: انشالله این سرعت و دقت و تسهیل گری بعنوان یک الگو در سایر ماموریت های اداره متبوعش مد نظر قرار گیرد.

افتتاح طرح گازرسانی به بم
سکینه خدیش- همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کرمان و با حضور مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران به همراه مسئولان شهرستان بم طرح گاز رسانی به شهرستان بم افتتاح شد. این طرح به همراه طرح های دیگر استان به صورت ویدوکنفرانس و با حضور رئیس جمهوری در مرکز استان به بهره برداری رسید. با افتتاح این طرح علاوه بر روشن شدن مشعل گاز در ورودی شهر بم مشعل گاز نمادین در مسجد جامع نیز توسط اقای ابراهیمی مدیر گازرسانی شرکت گاز ایران روشن شد. ابراهیمی در این افتتاحیه گفت: همزمان با طرح گازرسانی بم ، گازرسانی به 4 شهر از استان کرمان از جمله گلباف، راین ، گلزار و کهنوج 50 روستای استان با خانوار حدود 50 هزار و اعتبار بالغ بر 250 میلیارد تومان آغاز شد. ناصر ابراهیمی افزود: طرح گاز رسانی به شهرهای رودبار ، ارزوئیه ، بروات و درب بهشت و 65 روستای دیگر استان نیز امروز با 124 میلیارد تومان اعتبار کلید خورد. وی بیان کرد:برای انتقال گاز به بم بیش از 170 کیلومتر لوله 16 اینچی و اجرای ایستگاه های بین راهی ودرون شهری اجرا شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *