پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸

رسیدگی به ۱۲ پرونده مفاسد اقتصادی کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان از رسیدگی به ۱۲ پرونده مفاسد اقتصادی این استان خبر داد. به گزارش مهر یدالله موحد اظهار داشت: طی سال گذشته در حوزه قضایی استان کرمان ۲۰۳ هزار و ۱۲۲ فقره پرونده وارد دادگستری شد. موحد در ادامه بیان داشت: هشت درصد افزایش پرونده نسبت به سال ۹۲ داشتیم و استان کرمان در سطح کشور از نظر رشد ورودی پرونده‌ها به صورت ابتدایی رتبه ۱۱ را دارد. این مسئول قضایی با اشاره به اینکه ورودی ابتدایی به دستگاه قضایی در کشور پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۵۳۸ پرونده است، ابراز داشت: ۳.۷۵ درصد این پرونده ها به استان کرمان اختصاص دارد. موحد در خصوص ۱۰ جرم نخست استان کرمان بیان داشت: سرقت، ضرب و جرح، تهدید، توهین به اشخاص، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، تخریب، حمل مواد مخدر، صدمات ناشی از تصادف، کلاهبرداری و خیانت در امانت از جمله این جرم های نخست است. این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۳۴۱ فقره پرونده سرقت، بیش از ۱۷ هزار پرونده ضرب و جرح و ۱۰ هزار و ۶۲۴ پرونده تهدید در دادسراهای کرمان مطرح شده است.

برگزاری نشست‌های آشنایی خبرنگاران با وظایف تخصصی معاونت‌های راه و شهرسازی کرمان
مدیر روابط عمومی اداره کل راه شهرسازی استان کرمان از برگزاری سلسله نشست‌های آشنایی خبرنگاران با وظایف و مسولیت‌های تخصصی معاونت های راه و شهرسازی این اداره کل خبر داد. علی شهیدی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: این سلسله نشست هابه منظور آشنایی هر چه بیشتر خبرنگاران و اهالی رسانه با وظایف و مسولیت‌های تخصصی معاونت های راه و شهرسازی استان برگزار می شود. وی افزود: در مرحله نخست برگزاری این سلسله نشست هاخبرنگاران ضمن آشنایی هرچه بیشتر با وظایف حوزه املاک و حقوقی از اراضی رفع تصرف شده نیز بازدید می‌کنند. شهیدی اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست‌ها ایجاد تعامل و همکاری بیشتر بین خبرنگاران با مجموعه اداراه کل راه و شهرسازی استان می باشد. وی تصریح کرد: این سلسله نشست ها ادامه خواهد داشت و خبرنگاران در مرحله بعد با فعالیت‌های یکی دیگر از معاونت های این اداره آشنا خواهند شد. وی یادآور شد با برگزاری این نشست‌ها زمینه همکاری و آشنایی بیش از پیش خبرنگاران با دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه راه و شهرسازی فراهم می شود.

بازسازی اوقاف اماکن متبرکه
در کرمان
معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از تخصیص اعتبارا ت سازمانی اوقاف به اماکن متبرکه فاقد درآمد استان کرمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان سجاد افشار پور با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای تخصیص اعتبارات به بازسازی بقاع متبرکه از سوی سازمان اوقاف ،اماکن متبرکه استان کرمان مورد بازسازی و مرمت قرار می گیرند. وی افزود: با کمک های بلاعوض سازمان اوقاف و امور خیریه کشور 7 بقعه متبرکه فاقد درآمد استان در مناطق محروم بازسازی خواهند شد. افشار پور تصریح کرد : طبق برنامه ریزی های سال جاری سازمان اوقاف در خصوص عمران و آبادانی اماکن متبرکه فاقد درآمد این طرح نیز در اماکن متبرکه کرمان به اجرا در خواهد آمد. وی با اشاره به روند عملیات عمرانی در حال اجرا در اماکن متبرکه گفت: بیش از 200 هزار متر مربع عملیات اجرایی و ساخت و ساز در اماکن متبرکه استان در حال اجرا می باشد. افشار پور در خصوص افتتاح باغ موقوفه فتح آباد کرمان افزود: همزمان با عید سعید فطر این باغ به افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

اتباع بیگانه فرصت های شغلی استان را ربوده اند
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اتباع بیگانه بسیاری از فرصت های شغلی استان را ربوده اند به طوریکه نزدیک به 70 هزار شاغل افغانی در استان داریم که 3 هزار نفر از آنها به صورت قانونی و بقیه غیر قانونی کار می کنند. به گزارش ایسنا رضا اسماعیلی پور در دیدار با استاندار کرمان با اعلام این خبر گفت: 44 هیات تشخیص و 22 هیات حل اختلاف در استان مشغول فعالیت است که سال گذشته 4 هزار پرونده به این مراکز ارجاع شده و برای 3 هزار پرونده رای صادر شده است. وی تعداد بازرسان اداره کار را 36 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد بازرس جوابگوی نیاز این اداره کل نیست ضمن آنکه سال گذشته حدود 18 هزار بازرسی از کارگاه ها انجام شده است. مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان حضور اتباع بیگانه را یکی از معضلات اساسی استان ذکر کرد و گفت: اتباع بیگانه بسیاری از فرصت های شغلی استان را ربوده اند به طوریکه نزدیک به 70 هزار شاغل افغانی در استان داریم که 3 هزار نفر از آنها به صورت قانونی و بقیه غیر قانونی کار می کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *