پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵

دولت جلوی تبخیر ثروت مردم
را گرفته است
استاندار کرمان گفت: دولت تدبیر و امید با اعمال سیاستهای صحیح مالی و پولی جلوی تبخیر ثروت مردم را گرفته است. به گزارش ایسنا علیرضا رزم حسینی در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و معاونین این اداره کل با تاکید بر اینکه بالا بودن نرخ تورم به معنای ضعیف شدن اقتصاد مردم است گفت: دولت بر اساس سیاست های انضباط مالی و پولی که در پیش گرفته توانسته است جلوی تورم را بگیرد و از تبخیر مال مردم جلوگیری کند. استاندار کرمان کنترل نرخ تورم را اساسی ترین مسئولیت دولت دانست و افزود:هر چه تورم بالاتر برود ثروت مردم دستخوش تغییرات اساسی می شود که این به لحاظ شرعی و اقتصادی درست نیست. وی ادامه داد:دولت تا کنون موفق به رهایی از تورم لجام گسیخته گذشته شده اما ابزار تبلیغاتی خوبی برای اطلاع رسانی در اختیار نداشته است. مقام عالی دولت در استان کرمان اظهار کرد: مردم بالا رفتن تورم را به سرعت احساس می کنند اما ثبات آن را احساس نمی کنند.رزم حسینی با تاکید بر ارتقاء سطح تخصصی دفاتر کاریابی گفت: تبلیغات این مراکز باید افزایش پیدا کند تا افراد بیکار بدانند که بهترین مکان برای جستجوی شغل مراجعه به این مراکز است.

اختصاص 40 میلیارد ریال برای رفع افت ولتاژ برق در جنوب کرمان
مدیرعامل برق منطقه ای کرمان گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار برای احداث خط انتقال برق از نیروگاه کهنوج به سایر نقاط جنوب این استان اختصاص یافت. به گزارش ایرنا علی اصغر نصرالهی در دیدار با فرماندار جیرفت و مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: خط انتقال 400 کیلو ولت به طول 95 کیلومتر به منظور انتقال بخشی از برق تولید شده نیروگاه هزار مگاواتی کهنوج با سایر شهرستان ها و شبکه سراسری به مرحله اجرا در می آید. وی ادامه داد: برای احداث این خط 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که در صورت وارد شدن آن به شبکه توزیع، بخش زیادی از مشکل افت ولتاژ برق در شهر ستان های جنوب کرمان رفع می شود. نصرالهی ادامه داد: خط انتقال برق تاکنون در جنوب استان کرمان 132 کیلو ولت بوده است. وی اظهار کرد: احداث خط 400 کیلو ولت و بهره برداری از آن موجب می شود که در برخی از نقاط دیگر شاهد مشکل افت ولتاژ برق نباشیم.

تکذیب مصرف هورمون برای
پرورش طیور
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه مباحث مطروحه در مورد مصرف هورمون برای پرورش طیور، پایه و اساس درستی ندارند، تصریح کرد: مصرف هورمون برای پرورش طیور کذب محض است. به گزارش ایرنا حسین رشیدی افزود: سیستم پرورشی جدید، برخی اصلاح نژاد را بر روی طیور به عمل می آورد که دیگر نیازی به دارو و هورمون برای پرورش و رشد طیور نیست. وی خاطرنشان کرد: با توجه به کار اصلاح نژاد صورت گرفته، طیور رشد سریع دارند و در عرض 45 روز می توانند به وزن مناسب برای عرضه به بازار برسند. وی با بیان اینکه وزن مطلوب مرغ بایستی کمتر از هزار و 800 باشد، به مردم توصیه کرد که از خرید مرغ بالاتر از این وزن خودداری کنند زیرا دارای چربی زیاد بوده و برای مصرف خانوار مناسب نیست. وی به سند گوشت قرمز، گوشت طیور و شیر خام از اسناد هفتگانه تامین امنیت غذایی استان کرمان که هفته گذشته به تصویب رسید اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مهم گنجانده شده در این سند مسایل آموزشی برای مردم می باشد و بر اساس آن کارهای ترویجی و اطلاع رسانی برای آگاه سازی مردم صورت می گیرد. رشیدی ادامه داد: با وجود این سند، کشتارگاه ها هم ملزم می شوند همزمان با فرهنگ سازی، مرغ مصرفی خانوار را زیر هزار و 800 گرم کشتار نمایند. وی اظهار کرد: نظارت بر خوراک، پرورش و حمل و نقل دام، استحصال بهداشتی فرآورده های دامی اعم ازگوشت و شیر، نظارت بر کشتار و حمل و نقل از جمله مواردی می باشد که در سند گنجانده شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *