سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰

صرفه‌جویی 40 میلیون متر‌مکعب آب در رفسنجان
فرماندار رفسنجان گفت: سال گذشته با خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در رفسنجان، 40 میلیون ‌مترمکعب آب صرفه‌جویی شد. به گزارش فارس از رفسنجان‌، حمید ملانوری در جمع ائمه جماعات‌ و هئیت امنای مساجد شهرستان رفسنجان با اشاره به مشکلات شهرستان رفسنجان به ویژه آب شرب و کشاورزی اظهار کرد: هزینه‌های بسیار زیادی برای استحصال آب در حوزه صنعت و کشاورزی از سوی دولت و مردم پرداخت می‌شود که مردم باید در زمینه صرفه‌جویی لازم را داشته باشند و علما‌ در این زمینه باید آگاهی‌بخشی کنند. فرماندار رفسنجان افزود: سال گذشته با خاموشی چاه موتورهای کشاورزی 40 میلیون ‌متر مکعب آب صرفه‌جویی شد که اگر این کار‌ ادامه یابد کمک بزرگی در بخش کشاورزی است. وی عنوان کرد: از جمله کمکی که ائمه جماعات و علمای مساجد می‌توانند داشته باشند، تبلیغات و آگاهی‌بخشی مردم در زمینه سرمایه‌گذاری است، طی سال‌های اخیر با استحصال آب از عمق ده‌ها کیلومتری بزرگترین جنگل دست کاشت بشر در رفسنجان ایجاد شده که دومین کالای ارز‌آور کشور یعنی پسته را تولید می‌کنند. وی گفت: خشکسالی، کاهش تولید و کیفیت بد آب موجب شده تولید با توجه به هزینه‌ها مقرون به صرفه نباشد و باید از تک محصولی بودن خارج شویم و به بخش صنعت و خدمات بپردازیم. ملانوری با تاکید بر مدیریت آب در بخش کشاورزی و صنعتی تصریح کرد: ائمه جماعات و روحانیون مردم را در زمینه کمک به خارج شدن از تک محصولی‌، مصرف بهینه آب ‌و رونق اقتصادی شهرستان به ویژه در این ماه مبارک که حضور مردم در مساجد بیشتر از بقیه روزهای سال است، آگاه کنند.

کاهش 20 درصدی منابع تامین آب شهربابک
مجموع دبی چاههای آب شرب شهربابک به 180 لیتر در ثانیه رسیده است. علی ابراهیمی مدیر امور آب شهرستان شهربابک گفت: مجموع دبی چاههای آب شرب شهربابک در سال گذشته 227 لیتر در ثانیه بود و در حال حاضر به 180 لیتر کاهش یافته است. وی افزود: با توجه به کاهش 20 درصدی منابع تامین آب شهربابک با افت فشار و در نقاط مرتفع شهر با مشکل آبرسانی مواجه شده ایم. مدیر امور آب شهربابک در ادامه بیان داشت: در صورتی که شهروندان به میزان 20 درصد در مصرف آب شرب صرفه جویی ننمایند ، با توجه به کاهش منابع زیرزمینی و همچنین فرا رسیدن فصل گرما با قطعی آب مواجه خواهیم شد.

مشکل فشار آب شهرک آزادگان راور برطرف شد
با نصب یک عدد شیرفلکه مشکل فشار آب شهرک آزادگان راور برطرف شد. ابراهیم تردست مدیر امور آب شهرستان راور گفت: با توجه به کمبود فشار آب در شهرک آزادگان راور و ایجاد مشکل برای ساکنین این منطقه، با نصب یک عدد شیرفلکه ،خیابان ولیعصر جنوبی و شمالی به هم متصل شدند و مشکل کمبود آب و افت فشار این منطقه برطرف گردید. وی افزود: همچنین همزمان با آسفالت مسیر کوچه جنب بازار قدیم ، 10 فقره از انشعابات کوچه امام علی (ع) نیز بازسازی شد.

نایب قهرمانی آبفای کرمان در مسابقات فوتسال شرکتهای تابعه وزارت نیرو استان
تیم فوتسال شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در مسابقات فوتسال شرکتهای تابعه وزارت نیرو استان کرمان به مقام دوم دست یافت. مراسم اختتامیه فوتسال شرکتهای تابعه وزارت نیرو استان کرمان یکشنبه 24/3/94 با حضور تیم های آب و فاضلاب روستایی و برق منطقه ای ( رده بندی )و آبفای شهری و نیروگاه کرمان (فینال )در سالن ورزشی عدالت برگزار شد. در پایان این مسابقات تیم آبفای کرمان پس از نیروگاه کرمان در جایگاه دوم قرار گرفت و آبفای روستایی مقام سوم را به دست آورد. مسابقات فوتسال صنعت آب و برق استان کرمان با حضور 8 تیم متشکل از تیم های توزیع برق جنوب استان، توزیع برق شمال استان، برق منطقه ای، آب منطقه ای، نیروگاه کرمان، نیروگاه زرند، آب و فاضلاب شهری و آبفای روستایی به میزبانی شرکتهای آبفای شهری و روستایی کرمان برگزار گردید. شایان ذکر است تیم های فوق به صورت دوره ای مسابقه می دهند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *