سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۱

فرصت های شغلی در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار داده نشود
فرمانده انتظامی استان کرمان بر لزوم استفاده از نیروهای بومی تاکید کرد و گفت: نباید فرصت های شغلی در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار گیرد. به گزارش مهر، سردار حسین چناریان در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان کاهش آسیب های اجتماعی در محیط های کارگری را از جمله اولویت های پلیس کرمان دانست و گفت: سلامت اجتماعی دغدغه مشترک نیروی انتظامی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: اشتغال و امنیت اجتماعی رابطه ای مستقیم و تنگاتنگ با یکدیگر دارند. وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کار در جامعه تصریح کرد: ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگ کار می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و آمار جرائم را کاهش دهد. سردار چناریان ادامه داد: چنانچه قوانین کار توسط کارفرمایان و کارگران به خوبی رعایت شود، بسیاری از مشکلات بر طرف می شود. وی خواستار استفاده از نیروی کار بومی در مشاغل شد و افزود: شرایط نباید به گونه ای باشد که فرصت های شغلی توسط نیروهای بیگانه غیرمجاز تصرف شود.

رشد 19 درصدی مصرف گاز در بخش صنایع استان کرمان
محمد علی ودیعتی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان ، از کاهش 55 درصدی مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه سالجاری خبر داد و گفت : با گرم شدن هوا ، مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری کاهش داشته است و این درحالی است که مشترکین صنعتی و عمده 19 درصد گاز بیشتری نسبت به ماه گذشته مصرف داشته اند. ایشان در ادامه تصریح کرد : در اردیبهشت ماه مصرف گاز توسط مشترکین خانگی و تجاری از 83 میلیون متر مکعب به 38 میلیون متر مکعب رسید و این درحالی است که در فروردین ماه سالجاری مشترکین صنعتی و عمده 31میلیون متر مکعب و در اردیبهشت ماه 37میلیون متر مکعب گاز با بیش از 19 درصد افزایش مصرف داشته است. ودیعتی همچنین گفت : بخش خانگی در فصل زمستان بیشترین سهم مصرف گاز را به خود اختصاص می دهد . بنابراین تلاش برای رعایت الگوی مصرف و کاهش آن در بخش خانگی از اولویت بالاتری برخوردار است.

ارتقای خانه های فرهنگ به سرای محله
شهردار کرمان گفت: خانه های فرهنگ به سرای محله ارتقا می یابد و تا پایان تابستان امسال سه سرای محله در خیابان های ابوذر، شهید رجایی و توکل آباد راه اندازی می شود. به گزارش ایرنا ابوالقاسم سیف الهی افزود: این سه سرای محله در حال حاضر در مرحله تجهیز قرار دارند. وی اظهار کرد: در این مراکز مشاوره، خدمات پزشکی و درمانی و برگزاری دوره های آموزشی مختلف ارایه می شود. وی گفت: در حال حاضر در این خانه های فرهنگ 40 تا 50 مورد آموزش مشاغل خانگی برای بانوان ارایه می شود و بانوان کارآفرین به سایر بانوان آموزش می دهند. شهردار کرمان با اشاره به مطرح شدن مباحثی برای راه اندازی بازارچه بانوان گفت: بازارچه باید در محلی که مشتری پسند باشد راه اندازی شود. وی به بازارچه خود اشتغالی در پارک شهید مطهری کرمان در دو هکتار زمین اشاره کرد و افزود: این بازارچه بدون متولی رها شده و افرادی که شش ماه این غرفه ها را اجاره کرده بودند آنها را تصاحب کرده اند و در مواردی حتی این غرفه ها را فروخته اند.

اهدای خون در ماه رمضان فراموش نشود
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اهدا کنندگان خون بویژه اهدا کنندگان مستمر، اهدای خون در ماه مبارک رمضان را فراموش نکنند. به گزارش ایرنا محمدرضا مهدیزاده افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان با کاهش در اهدای خون مواجه می شویم در حالی که مصرف فرآورده های خونی در این ماه هیچ گونه کاهشی ندارد. وی بیان کرد: حدود 35 درصد خون های تولیدی اداره کل انتقال خون به مصرف افراد تالاسمی می رسد که این افراد مصرف کننده دایمی خون هستند و علاوه بر آن حوادث و سوانح و اعمال جراحی نیز در این ماه به قوت خود باقی است. وی گفت: توصیه می شود روزه دارانی که قصد اهدای خون دارند سحری کافی با مایعات زیاد مصرف و در ساعات اولیه روز برای اهدای خون مراجعه کنند. مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: بیشتر مراکز انتقال خون بعد از افطار نیز فعال بوده و روزه داران می توانند با صرف یک افطاری مختصر با مصرف مایعات کافی بعد از افطار به این مراکز مراجعه و خون سالم خود را اهدا کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *