پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با پول دولتی همیشه فقیر می‌مانیم

با پول دولتی همیشه فقیر می‌مانیم





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵

با پول دولتی همیشه فقیر می‌مانیم
استاندار کرمان در آیین تودیع معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار و معارفه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تابویی که در گذشته از سازمان مدیریت وجود داشت که طی آن سازمان را ارباب پول می دانستند باید شکسته و نباید احساس شود کلونی هایی در این مجموعه به وجود آمده است گزیده صحبت های رزم حسینی را به نقل از روابط عمومی استانداری در زیر می خوانید:
نظام برنامه ریزی در کشور پس از جنگ جهانی دوم که طی آن بالغ بر 55 میلیون نفر کشته و اکثر کشورهای اروپایی ویران شدند بوجود آمد و پنج برنامه قبل از انقلاب بود که در برخی موارد پیشرفت هایی داشت.
بعد از انقلاب کشور با درگیری های داخلی و هشت سال جنگ تحمیلی روبرو شد و نیمی از کشور زیر آتش عراق بود که باعث ویرانی تمام زیرساخت ها و پدید آمدن مشکلات عدیده ای شد به گونه ای که در سال های آخر جنگ کشور تنها با 2 تا 3 میلیارد تومان اداره می شد.
برنامه اول از سال 68 آغاز شد و تدوین برنامه های بعد نیز ادامه پیدا کرد و در آن دوران علیرغم درآمد اندک نفت، 40 میلیارد دلار فاینانس جذب شد که تحولی را در صنعت فولاد بوجود آورد و صنعت فولاد را از تولید 200 تا 500 هزار تن به 11 میلیون تن رسانید. پارس جنوبی خلق و پیشرفت های خوبی در پتروشیمی حاصل شد.
سال 86 این نظام به یکباره منحل شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از هم پاشید و کارشناس های کاردان از سازمان جدا شدند و نظام برنامه ریزی که پیشینه خوبی داشت منحل شد.
دولت در رابطه با بازنگری و آسیب شناسی سازمان مدیریت و برنامه جلساتی را با استانداران سراسر کشور برگزار کرد و اکثر استانداران موافق تشکیل مجدد سازمان بودند.
استان کرمان از پیشگامان راه اندازی مجدد سازمان بوده است. سعی بر این بود که این مسئولیت به نیروهای تخصصی سازمان واگذار شود زیرا سازمان یک نهاد تخصصی است و نباید دستخوش مسایل سیاسی باشد.
اخلاق اداری ما متناسب با روز نیست و همان طور که بروکراسی پیر و فرسوده ای داریم از اخلاق اداری متناسب با روز برخوردار نیستیم و هر سازمان اداری بر اساس شرایط روز باید رفتارهای سازمانی متناسب داشته باشد.
نباید خشک رفتار کنیم و باید حتی برای موانع قانونی هم راه حل پیدا کنیم.
در استان کرمان باید خلق مزیت انجام شود زیرا پول دولتی کشور ایران را پیشرفته نخواهد کرد و همیشه فقیر خواهیم ماند.
با تشکیل معاونت اقتصادی و امور بین الملل استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این راه هموار شود.
با تشکیل معاونت اقتصادی و امور بین الملل استانداری به دنبال اجرای مصوبات مثلث توسعه اقتصادی و سندهای پایداری که نوشته شده است هستیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *