پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | روحانی در جمع مردم کرمان: مردم نه از دولت و نه از مجلس توقع اختلاف ندارند

روحانی در جمع مردم کرمان: مردم نه از دولت و نه از مجلس توقع اختلاف ندارند





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۳۸

روحانی در جمع مردم کرمان:
مردم نه از دولت و نه از مجلس توقع اختلاف ندارند
رییس جمهور گفت: امنیت جای جای منطقه، ناشی از حضور سردار سلیمانی است و رد پای او را از سوریه تا افغانستان و عراق را شاهد هستیم.
حجت الاسلام و المسلیمن دکتر «حسن روحانی» دیروز در دیدار با مردم کرمان در مصلی این شهر اظهار کرد: روز بسیار به یادماندنی برای من و دولت است که در روز ولادت امام حسین علیه السلام میهمان مردم استان کرمان هستیم و میهمان مردم این استان بودن برای ما افتخار است. وی افزود: کرمان استان مردان دلیر در طول تاریخ و انقلاب اسلامی و بهشت معادن ایران است و استان کرمان افتخارات بسیار بزرگی را در طول تاریخ ایران داشته و امروز دارند. روحانی تصریح کرد: یکی از چهره‌های درخشان این استان و ایران آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و یار دیرین مقام معظم رهبری و شخصیت برجسته در انقلاب اسلامی است که سال ها به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، هشت سال به عنوان رییس جمهور و قریب به 20 سال به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده در دوران جنگ تحمیلی است که این همه ایثار و فداکاری در دوران زندگی خود برای کشور و مردم ایران و حتی دنیای اسلام انجام داد و امیدواریم مردم ما مثل گذشته از این وجود عالم دانای پرافتخار بهره و استفاده ببرند.
دلاوری های سردار سلیمانی موجب
اقتدار و افتخار است
رییس جمهور با بیان اینکه یکی از افتخارات دیگر استان کرمان سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی است تصریح کرد: آشنایی و رفاقت بنده با ایشان مربوط به دوران جنگ تحمیلی و زمانی است که لشکر ثارالله در حد یک گردان بود و بعد از آن 41 ثارالله به یکی از لشکرهای قدرتمند ما در جنگ هشت ساله در برابر متجاوزین بود.
روحانی تصریح کرد: امروز اگر جای جای شرق ایران و نه تنها ایران، جای جای اقغانستان، عراق، سوریه، فلسطین را نگاه کنیم، جای پای رشادت های سردار سلیمانی را مشاهده می کنیم. وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسین علیه السلام تصریح کرد: این امامام همام و برادر بزرگوارش به عنوان دو سبط پیامبر محبوب همه مسلمانان در سراسر جهان هستند و وجود مام سوم که همواره راهنمای ما در روزهای سختی بود و مسیر جهاد و مجاهدت را به ما آموخت، پرچمدار سرافراز آزادگی انسان ها بود. رییس جمهور در ادامه روز پاسدار اشاره کرد و افزود: سپاه از اول انقلاب و تا امروز همیشه در مشکلات، سختی ها و معضلاتی که برای این کشور به وجود آمده بود، به عنوان نیروی پیشتاز این ملت برای حل معضلات کشور ورود پیدا کرده است و در سال های اولیه انقلاب که آن همه سختی و مشکلات در برابر گروهک ها و توطئه قدرت های بزرگ داشتیم، نیروی عظیمی که کشور را حراست و حفاظت کرد، سپاه پاسداران بود. روحانی تصریح کرد: آن روز که جنگ ناروا و ظالمانه‌ای بر ما تحمیل شده بود، سپاه به عنوان نیروی قدرتمند و در کنار خودش بسیج به عنوان نیروی عظیم مدافع از این مرز و بوم و کشور را بر عهده گرفتند و هرکجا ما مشکل داشتیم، سپاه پیشتاز حل آن مشکل بود و امروز هم سپاه نه تنها بار مسوولیت امنیت کشور را در کنار ارتش، نیروی انتظامی و بسیج بر دوش دارد، بلکه بار امنیت کشورهای دیگری که از ما درخواست مساعدت می کنند، را در کمال رشادت بر عهده گرفته است.
رییس جمهور افزود: سپاه برای دفاع از عتبات عالیات در عراق و سوریه و برای دفاع از مظلومان در لبنان، فلسطین و افغانستان حضور دارد و ما آرزوی سرافرازی بیشتر برای سپاه دلاور و بسیج قهرمان در همه صحنه‌های جهاد و مقاومت داریم. وی در ادامه افزود: باید به عنوان یک ملت بزرگ باید موقعیت شناس، وقت شناسی، عالم به زمان باشیم و بتوانیم حداکثر استفاده و بهره برداری از شرایط زمان را داشته باشیم زیرا همه ملت‌ها و به ویژه برای ما که در یک شرایط ویژه و در منطقه‌ای خاص قرار داریم هستیم مشکلات بروز پیدا خواهد کرد.
روحانی با بیان اینکه جناح بندی، دسته بندی و حزب‌ها در دوران رقابت شرایط خوبی را به وجود می‌آورند و در سایه رقابت حزبی می‌توانیم بهترین‌ها را شناخته و پای صندوق آراء با آگاهی و بینایی بهتر افراد شایسته تر را برای پذیرفتن مسوولیت انتخاب کنیم، اظهار کرد: اما وقتی دوران رقابت انتخاباتی تمام می شود، دیگر بحث جناح بندی، رو در روی هم قرار گرفتن و رقابت های ناصحیح انجام دادن، به پاین خواهد رسید و بعد از انتخابات، دیگر روز وحدت است و امروز روزی است که همه باید در صف واحد قرار گیریم. رییس جمهور با با تاکید بر اینکه امروز روزی است که مجلس و دولت باید در کنار هم به مشکلات مردم بپردازند، اظهار کرد: امروز دیگر مردم نه از دولت توقع اختلاف دارند و نه از مجلس. مردم از دولت و مجلس می خواهند بعد از آنکه ملت به مسوولیت خود به خوبی عمل کرده و با نشاط در انتخابات شرکت و سال‌ها سختی‌ها را به جان تحمل کردند، با همکاری، همفکری و در کنار یکدیگر قرار گرفتن، مشکلات مردم را حل کردن است.
به مجلس دهم بسیار امیدوارم
روحانی با بیان اینکه بنده به مجلس دهم بسیار امیدوارم تصریح کرد: مجلس دهم از روزهای آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و انتظار ما این است که دولت و مجلس در کنار هم و همسو با یکدیگر برای رفع مشکلات ملت غیور ایران تلاش کنند. وی با بیان اینکه امروز روزی است که از یک پیچ سخت تاریخی به کمک هم و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، عبور کرده‌ایم اظهار کرد: همه در این دوران سخت دست به دست هم دادیم و با اتحاد مردم و با کمک دو قوای دیگر، توانستیم این پیچ تاریخی را به خوبی عبور کنیم و باید از این دوران نهایت استفاده را کنیم. رییس جمهور با بیان اینکه دست به دست هم دادیم تا برجام را به فرجام برسانیم اظهار کرد: دیروز در سراسر دنیا دشمنان ما به راحتی می‌توانستند ایران هراسی کنند و علیه ایران سخن بگویند و از تهدید ایران سخن به میان آورند اما امروز بهانه جویی‌های آنها آنقدر کم شده که سخن آنها نفوذی در میان افکار مومی جوامع مختلف و کشورهای مختلف ندارد.
طی 4 ماه گذشته حدود 3 میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم شد
روحانی با تاکید بر اینکه امروز روزی است که بعد از برجام مجبور نیستیم برای خریدمان بدون رقابت، فقط به یک یا دو کشور مراجعه کنیم تا هر جنسی را با هر کیفیت و هر قیمتی به ما تحمیل کنند، اظهار کرد: امروز میدان رقابت پیش روی ما باز شده و ده‌ها کشور اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در ایران کرده‌اند.
وی ادامه داد: دیروز حتی پول خودمان که در حساب‌های ما و جزو ذخایر بانک مرکزی ایران بود را مسدود می کردند و حتی برای سرمایه گذاری در ایران دهها شرط قائل بودند اما امروز متاسفانه عده‌ای گویند برجام چکار کرده است؟ من به شما می گویم که برجام دست ما را برای فعالیت‌های مختلف باز کرده است به طوری که در طی سه ماه گذشته از برجام، 3 میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم در کشور آغاز شده است. روحانی با بیان اینکه امروز مشغول ساز و کار برای عملیاتی کردن و اجرایی کردن این قرار دادها و البته صدها قرارداد دیگر مذاکره شده با دنیا هستیم، تصریح کرد: امروز شرایط برای حرکت ملت ما آغاز شده است و امروز روزی است که باید با وحدت و اتحاد دست به دست هم برای ساختن ایرانی آباد و آزاد دهیم.
گزارش سهم اهمال‌کاری‌ها در انسداد دومیلیارد
دارایی ایران منتشر می‌شود
رییس جمهور با بیان اینکه این دولت ناچار است بار اهمال و خطای سال‌های گذشته رانیز بر دوش بگیرد، اظهار کرد: گذشتگان به خطا و اشتباه 2 میلیارد دلار از پول این مردم را در اختیار امریکا قرار دادند و در سال 86 تا 87، 10 ماه فرصت طلایی برای اینکه بتوانند این پول را از دست امریکایی‌ها برهانند از دست دادند و حال اینکه چرا این موضوع انجام نشده است، سوال بزرگی برای ملت بزرگ ایران خواهد بود. وی با بیان اینکه کمیته ای برای بررسی این موضوع در دولت تشکیل شده است اظهار کرد: به زودی گزارش این کمیته را به اطلاع مردم شریف ایران خواهیم رساند تا مردم ایران از اهمال گذشتگان با اطلاع شوند. روحانی با بیان اینکه ما نخواهیم گذاشت که این پول و این مال که متعلق به بانک مرکزی و از آن ملت ایران است، به راحتی از حلقوم امریکایی ها فرو برود، تصریح کرد: ما در آینده نزدیک این پرونده را به دادگاه بین المللی خواهیم برد تا احقاق حقوق ملت ایران به مسیر حقوقی، سیاسی و بانکی بازگشته و مال ملت به خزانه ملت برگردد و در این راستا نیز از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.
برنامه های گسترده دولت برای شتاب
در توسعه استان کرمان
وی به طرح‌های دولت برای حل مشکل آب استان کرمان اشاره کرد و افزود: برخی از طرح های دولت برای حل بحران آب استان کرمان، کوتاه مدت و سه یا چهارساله خواهند بود و برخی دیگر بلندمدت هستند اما در مجموع با کمک کارآفرینان و سرمایه گذاران خصوصی و حمایت دولت مشکل آب استان کرمان را در آینده نزدیک حل خواهیم کرد.
روحانی با بیان اینکه با در اختیار قرار دادن 2 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با به کمک طرح های استان خواهیم آمد، اظهار کرد: در استان کرمان که بهشت معادن ایران است باید معادن را آبادتر و سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه انجام دهیم. رییس جمهور ادامه داد: بخش‌هایی از این استان دارای فقر و مشکلات فراوان است و دولت برای بخش‌هایی که آسیب پذیری‌های بیشتری دارند، فعالیت خود را آغاز کرده و برای رفع مشکلات کار را ادامه خواهد داد. وی تصریح کرد: در کنار مسئله آب، به بحث کشاورزی، آبیاری نوین و اقداماتی که باید در سال‌های 95 و 96 برای حل بحران آب استان انجام دهیم، در شورای عالی استان تبیین خواهیم کرد و مردم کرمان را برای رفع مشکلاتشان تنها نخواهیم گذاشت. روحانی در ادامه به سفر خود به کرمان و طرح‌های قابل افتتاح نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر 40 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 968 میلیارد تومان برای سال جاری و آینده اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و این طرح‌ها و پروژه‌ها به غیر از طرح هایی است که به ارزش 1500 میلیارد تومان شروع به کار خواهد شد.
وی با اشاره به 5 هزار میلیارد تومان طرح‌های آماده به کار با بخش خصوصی، بانک ها خاطر نشان کرد: انشاء الله با تلاش و وحدتی که در استان وجود دارد، امام جمعه ای که دلسوزانه و استانداری که تلاشی فعال برای حیات استان دارد، شاهد استان کرمانی با شرایطی بهتر از امروز خواهیم بود و دولت و ملت در کنار هم برای احیاء همه پتانسیل ها و ظرفیت های استان تلاش خواهیم کرد./ایسنا

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *