پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۰۳

ممنوعیت بهره برداری سیاسی از ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: باید از سیاست برای بهبود و ارتقا ورزش استفاده کنیم و اجازه ندهیم سیاست از ورزش استفاده کند. محمود محمودی نیا در همایش فوتبال و فوتسال استان کرمان در سالن اجتماعات بانک تجارت کرمان افزود: ورزش در جامعه پذیری سیاسی نقش بسیار والایی دارد. وی بیان کرد: جامعه شناسی ورزشی دارای دو دوره سنتی و مدرن است که فوتبال یکی از رشته های مدرن است. وی گفت: اکنون با توجه به رویکرد مدرن، ورزش با اقتصاد، سیاست، روانشناسی و جامعه شناسی ارتباط نزدیک پیدا کرده است. مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه استان در فوتبال فراز و نشیب های زیادی دارد افزود: برای ثبات این وضعیت نیاز به دوره زمانی بلندمدت داریم و در کنار آن باید از ظرفیت های استان استفاده کنیم. وی بیان کرد: باید یک مسیر خوب برای فوتبال تدوین و در مسایل مالی تیم ها نیز امسال بطور ویژه ورود کنیم.

بازگشت مس به لیگ برتر؟!
خبرهای رسیده از کرمان، نشان از هیاهویی دارد که به زودی به استقبال فوتبال خواهد آمد. هرچند صادق درودگر با ارایه مدارک متعددی سعی در متهم ساختن باشگاه مس به تبانی داشت اما ظاهرا نتیجه بررسی‌های انجام شده چندان به ضرر مسی‌ها نبوده است. به گزارش بانک ورزش، شنیده می‌شود مسوولان باشگاه مس برای خرید امتیاز باشگاه سیاه‌جامگان تصمیم‌هایی گرفته‌اند که در صورت محرز شدن بی گناهی مس، برای خرید امتیاز این تیم لیگ برتری دست به کار خواهند شد. به خصوص که مسوولان باشگاه سیاه‌جامگان هم نسبت به بی‌توجهی‌هایی که در مشهد به این تیم می‌شود، گله مند بوده‌ است و بعید نیست نسبت به واگذاری امتیاز لیگ برتری تیمش نظر مثبتی داشته باشد. مسی‌ها اما برای اقدام جدی در این زمینه منتظر نتیجه بررسی‌های علیرضا علیپور در باشگاه هستند. علیپور که از سوی مهدی تاج مأموریت گرفته تا با حضور در باشگاه مس تمام مدارک این باشگاه را بررسی کند، تا به موضوع مبهمی درباره اتهامات درودگر برخورد نکرده و شانس مس برای تبرئه از اتهام تبانی بالا رفته است. با این حال اگر رأی به ضرر مس صادر شود، این تیم از رقابت‌ها کنار می‌کشد و اگر رأی صادر شده بی گناهی مس را ثابت کند، باید منتظر بازگشت این تیم در لیگ برتر باشیم.

هیچ یک از بازیکنان جوان شرایط بازی در انگلیس را ندارند
با انتشار اخباری مبنی بر احتمال انتقال بازیکنان جوان ایرانی به لیگ برتر فوتبال انگلیس، یک کارگزار مطرح اروپایی اعلام کرده است هیچ یک از بازیکنان جوان ایرانی نمی توانند در فصل آینده در لیگ برتر انگلیس به میدان بروند. دریافت ویزای کار یکی از شروط اصلی بازی در تیم های انگلیسی است که هیچ کدام از بازیکنان جوان ایرانی از نظر قانونی با توجه به عدم حضور در تعداد مدنظر بازی های ملی نمی توانند ویزای کار انگلیس را دریافت کنند. از بازیکنان جوان تیم ملی تنها علیرضا حقیقی این شرایط را دارد که او هم پیشنهادی از انگلیس ندارد. حتی علیرضا جهانبخش و سردار آزمون دو مهاجم مطرح تیم ملی که سن و سال مناسبی هم برای ترنسفر به اروپا را دارند، نمی توانند در لیگ برتر انگلیس به میدان بروند مگر آنکه پاسپورت اروپایی داشته باشند. شرایط دریافت اجازه کار برای بازیکنان غیراروپایی در انگلیس چنین است؛ قرارداد بالای 10 میلیون پوند و یا یکی از دو شرط زیر: عضویت در تیم ملی بزرگسالان در دو سال اخیر و بازی کردن در 50 درصد بازی های ملی در زمان عضویت. ضمن اینکه این تیم ملی باید رنکینگ بالای 80 فیفا را داشته باشد.

هر 85 روز یک مدیر در پرسپولیس
باز هم تغییر دیگری در پرسپولیس ایجاد شد و طاهری برای بار دوم زمام امور را در پرسپولیس به عنوان سرپرست یا مدیرعامل موقت عهده دار شد. از روز 2 بهمن 92 که علی پروین جای محمد رویانیان را در پرسپولیس گرفت، طی تنها 511 روز 6 تغییر در مدیریت پرسپولیس رخ داده است. 1. محمد رویانیان: بعد از 2 سال و 4 ماه، با برجای گذاشت خاطرات و بدهی بسیار، جای خود را در روز 2 بهمن 92 به علی پروین داد. 2. علی پروین: تا روز 8 اردیبهشت 93، به مدت 90 روز به عنوان مدیریت موقت در پرسپولیس انجام وظیفه کرد. 3. علیرضا رحیمی: مهمترین مدیری که در 511 روز گذشته عهده دار هدایت پرسپولیس شد او بود که به مدت 135 روز و تا روز 19 شهریور 93 در پرسپولیس بود و سپس از این تیم کنار رفت. 4. حمیدرضا سیاسی: مدیریت موقت دیگری که از روز 20 شهریور 93 تا 90، روز مدیریت پرسپولیس را عهده دار بود. 5. علی اکبر طاهری: بعد از رفتن سیاسی هدایت پرسپولیس را در مدت زمانی که کمتر از 2 ماه تا 26 بهمن 93 برعهده داشت. 6. محمدحسین نژادفلاح: از روز 26 بهمن 93 تا 27 خرداد 94، در مدت زمان حضور 122 روز در این مجموعه فرد اول تصمیم گیری بود. و حالا بار دیگر علی اکبر طاهری …

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *