پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۷

بازسازی یک هزار و 50 واحد مسکن شهری وروستایی درشهرستانهای بافت ورابر
علی اکبر سلطانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از آغاز بازسازی مناطق سیل زده شهرستان های بافت و رابر خبر داد و گفت: یکی از فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی مناطق حادثه دیده از حوادث مانند سیل و زلزله می باشد که در شهریور ماه سال گذشته سیل به 1050 واحد مسکن روستایی وشهری در شهرستان های رابر و بافت آسیب رساند که با پیگیریهای مستمر مهندس رزم حسینی استاندار و مدیران بنیاد مسکن و تصویب هیئت وزیران و تخصیص تسهیلات بانکی کار بازسازی واحدهای مسکونی آغاز گردیده است. سلطانی نژاد افزود: هر واحد مسکن روستایی خسارت دیده 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با بهره کم و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کند. همچنین هر واحد مسکن خسارت دیده در شهر رابر از 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی با بهره کم وکمک بلاعوض 50 میلیون ریالی بهرمند خواهد شد که کار تشکیل پرونده متقاضیان توسط بنیاد مسکن شهرستان بافت به پایان رسیده ومتقاضیان در حال معرفی به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات می باشند.

کوچک سازی دولت، نسخه شفا بخش کشور
استاندار کرمان گفت: تنها نسخه شفابخش برای توسعه و پیشرفت کشور،کوچک سازی دولت و ایجاد زمینه لازم برای حضور حداکثری مردم در تمام حوزه های مختلف است. به گزارش ایسنا علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: باید از گذشته دیگران پند بیاموزیم. بعد از جنگ جهانی دوم بحث دولت های توسعه گرا مطرح شد که هدف از این دولت ها، کوچک سازی دولت به منظور افزایش حداکثری حضور مردم در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می باشد. استاندار کرمان تصریح کرد: اگر بخواهیم ظرفیتهای مردم را در تمام حوزه ها افزایش دهیم و کاری کنیم که مردم بزرگ شوند، باید از خود مردم برای آبادانی کشور استفاده کنیم. وی تصریح کرد: تجربه ساخت اروپا توسط مارشال و همچنین پیشرفت کشورهایی همچون آلمان، چین، سنگاپور و … نیز براساس تشکیل دولت های توسعه گرا بوده است. رزم حسینی با بیان اینکه تنها نسخه شفابخش برای توسعه و پیشرفت کشور، کوچک سازی دولت و توانمندسازی مردم است افزود: در دولت جمهوری اسلامی چند برنامه با نگاه کوچک سازی دولت و فراهم کردن زمینه حضور مردم در تمامی عرصه های مختلف تدوین و اسناد بالادستی نیز به منظور تضمین اجرای این برنامه ها نگارش شد.

سامانه‌های جدید در انجام امور ثبتی به سلامت اداری کمک زیادی می‌کند
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سال های اخیر با استقرار سامانه های جدید در انجام امور ثبتی از بسیاری از مشکلات جلوگیری شده و این امر به سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع کمک زیادی نموده است. به گزارش ایسنا رضا طالبی زاده اظهار کرد: ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان دارای شرایط لازم جهت انجام امور مراجعین به این اداره نیست و انجام امور ثبتی در این شهرستان نیازمند گسترش و بهبود فضای اداری می باشد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زمینی با متراژ مناسب با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان قرار گرفته، افزود: احداث ساختمان مناسب جهت فضای اداری در سیرجان نیازمند همکاری مسوولین شهرستان در اختصاص اعتبار لازم برای این کار است. طالبی زاده تصریح کرد: در سال های اخیر با استقرار سامانه های جدید در انجام امور ثبتی از بسیاری از مشکلات جلوگیری شده و این امر به سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع کمک زیادی نموده است.

اجرای بازیافت سرد آسفالت
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، گفت: برای نخستین بار در راه‌های استان کرمان پروژه بهسازی و روکش آسفالت به روش بازیافت سرد در محور باغین به رفسنجان آغاز شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خداداد مقبلی در حاشیه آغاز اجرای این طرح گفت: اولین بار در استان 25 کیلومتر از محور باغین به رفسنجان به روش تکنولوژی جدید بازیافت سرد بهسازی و روکش و تثبیت آسفالت می شود. خداداد مقبلی افزود: این پروژه توسط شرکت راهسازی پ – بل اجرا می شود و برای اجرای آن 60 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی اختصاص یافته است. وی گفت: در این تکنولوژی از دستگاه های پیشرفته استفاده و عملیات بهسازی و روکش آسفالت با استفاده از مصالحی همچون سنگ دانه، کف قیر، درصدی سیمان و آب که با هم میکس می شوند انجام می شود. وی تصریح کرد: وجود سیمان در انجام این نوع آسفالت به مستحکمی و پایداری آسفالت جاده ها کمک می کند. وی با اشاره به کاهش هزینه ها در این طرح بیان کرد: سعی داریم تمامی محورهای مواصلاتی استان با بهره‌گیری از این روش بهسازی و آسفالت شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *