سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۵

برگزاری برنامه رصد آسمان کرمان در فرهنگسرای کوثر
برنامه آموزشی رصد آسمان کرمان ویژه علاقه مندان در فرهنگسرای کوثر شهرداری کرمان برگزار می شود.به گزارش عمومی شهرداری کرمان این برنامه به صورت هفتگی در روزهای چهارشنبه بعد از غروب خورشید در فرهنگسرای کوثر شهرداری کرمان برگزار می شود. همچنین این برنامه با کلاس های جانبی آموزش نجوم رصدی و نجوم پیشرفته برای شرکت کنندگان همراه می باشد. هدف از برگزاری این برنامه ارتقاء علم نجوم و سطح اطلاعات نجومی شرکت کنندگان و آشنایی با صور فلکی است و علاقه مندان جهت شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگسرای کوثر شهرداری مراجعه نمایند.

توزیع کالاهای اساسی در طرح ضیافت بدون محدودیت است
فرماندار جیرفت با بیان این مطلب که اجرای طرح ضیافت نقش موثری در تعادل بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت برخی کالاهای اساسی دارد گفت: بدون هیچ محدودیتی کالاهای اساسی در طول ماه مبارک رمضان و در قالب این طرح در سطح شهرستان توزیع می شود. به گزارش ایرنا احمد امینی روش با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: در طرح ضیافت برنامه ریزی شده که گوشت مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم 55 هزار ریال و گوشت قرمز به قیمت 210 هزار ریال بدون محدودیت بین شهروندان توزیع شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین شکر، برنج و روغن هم با قیمت های مصوب توزیع خواهد شد و به همین منظور نیز مکان های توزیع در سطح شهر و مراکز بخش ها مشخص شده است. امینی روش با بیان این مطلب که در ماه مبارک رمضان تقاضای زیادی در بازار برای برخی از کالاها ایجاد می شود، گفت: طرح ضیافت برای کنترل تقاضا، ایجاد تعادل و کاهش التهاب بازار در خصوص برخی از کالاهای اساسی اجرا می شود. وی از تشدید طرح نظارت بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان توسط بازرسان اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و فرمانداری نظارت مستمری بر بازار صورت می گیرد و در این زمینه با افراد متخلف برخورد قانونی می شود. فرماندار جیرفت بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا گرانفروشی مراتب را با شماره 124 به بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

پابان نمایشگاه گروهی عکس هنرمندان کرمانی
نمایشگاه گروهی عکس ‹حتی اگر چشمانم آغا محمدخان را نبیند› پس از یک هفته به کار خود پایان داد. این نمایشگاه از روز شنبه هفته جاری در نگارخانه بهشت کرمان برپا شد و روز پنجشنبه پایان یافت. آثاری از محمد خضری مقدم، مژده موذن زاده، فاطمه یوسف زاده، محبوبه کاظمی، یاسر خدیشی و طاهر محمودآبادی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. آثار این هنرمندان از شهریورماه 93 تا خردادماه جاری جمع آوری شده است. دلیل نامگذاری و ایده عکس های این نمایشگاه بر اساس حمله بی رحمانه، قتل عام و کور کردن مردم کرمان توسط آقامحمدخان قاجار است.

سوختن 77 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان کرمان
جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در چند روز گذشته طی چهار فقره حریق، 77 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان کرمان در آتش سوخت. به گزارش ایرنا ابوالقاسم حاتمی افزود: علت اصلی این آتش سوزی ها، گردشگران و گرمای هوا عنوان شده است. وی اظهار کرد: خسارات وارد شده به پوشش گیاهی در مجموع یک میلیارد و یکصد میلیون ریال برآورد شده است. وی خاطرنشان کرد: در گدارخانه سرخ از توابع شهرستان سیرجان با پوشش مرتعی غنی به دلایلی نامعلوم 5/6 هکتار طعمه حریق شد. حاتمی افزود: در منطقه بیاض شهرستان بافت متاسفانه 67 هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان در آتش سوخت و در دو مورد دیگر در شهرستان های سیرجان و بردسیر در مناطق حمیدآباد و بیدخوان با پوشش مرتعی مشجر و جنگلی در مجموع 2/3 هکتار طعمه حریق شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *