سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرکل کمیته امداد استان کرمان: اشتغالزایی، اولویت اصلی توانمندی اقتصادی خانوارهاست

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان: اشتغالزایی، اولویت اصلی توانمندی اقتصادی خانوارهاست





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان: اشتغالزایی، اولویت اصلی توانمندی اقتصادی خانوارهاست

الهام پی پر
مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) استان کرمان گفت: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که میان دونهاد بهزیستی و کمیته امداد امضا شده به‌دنبال پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد هستیم زیرا اولویت اصلی ما توانمندی اقتصادی خانوارهاست.
وحید میرزایی افزود: در سال گذشته برای نخستین بار در سطح کشور از طریق شهرک‌های صنعتی تعاملی را با شرکت‌ها برقرار کردیم و بیش از 600 نفر از افراد نیازمند از شغل بهره‌مند شدند.
وی تصریح کرد: با مذاکراتی که با صنایع بزرگ از جمله خودروسازی بم انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 700 نفر مددجوی نیازمند را جذب بازار کار کنیم.
وی بیان داشت: سرپرست کمیته امداد امام خمینی نگاه مثبتی در زمینه مددجو‌محوری دارند و تمام ظرفیت‌ها برای دریافت بودجه‌ای در بحث نیازهای اساسی از جمله مسکن و جهیزیه به کار گرفته می‌شود.
میرزایی در ادامه از اجرای طرح محسنین در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در کنار فرزندان محروم از نعمت پدر، کودکان دیگری هم هستند که تقدیر به گونه ای دیگر آنان را از وجود این پشتوانه عظیم بی بهره نموده است.
این مسئول اضافه کرد: پدرانی هستند که علی‌رغم میل باطنیشان به دلیل بیماری، کهولت، از کار افتادگی و گسستن از فضای پر مهر خانوادگی توان اداره زندگی خود را نداشته و با تامین معیشت خانواده بر دوش زنان سرپرست خانوار نهاده شده است. ‌وی یادآور شد: به منظور جاری ساختن اهداف متعالی ارزش‌های اصیل اسلامی و جوشش رافت و الفت بین اقشار مختلف مردم با اجرای طرح محسنین شرایطی فراهم گردیده تا خیرین و نیکوکاران به نیازمند ترین خانواده ها مساعدت نمایند.
وی اضافه کرد: با استفاده از مفاهیم بلند اعتقادی و ارزشی طرحی دیگر تحت عنوان محسنین مبتنی بر باورهای ایمانی مردم نیکوکار و خیر کشورما ن طی سال‌های گذشته پا به عرصه حیات گذاشته که همانند طرح اکرام ایتام و مبتنی بر روش‌های این طرح پر برکت، به‌دنبال رسیدگی به امور نیازمندان جامعه با ویژگی های اجتماعی و اقتصادی خاص مانند سالمندان ،کودکان ، بیماران ، از کار افتادگان ، زنان سرپرست خانواده و در یک کلام خانواده های نیازمند می‌باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ابراز داشت: طبق روال هر سال در این ماه برنامه‌های متعددی را در قالب جشن رمضان در سطح استان اجرا می‌کنیم و با شرایط خاصی که در کشور وجود دارد نیاز مبرم داریم تا از ظرفیت‌ مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم.
میرزایی از بازدید از 6هزار خانوار نیازمند تحت پوشش این نهاد در در قالب طرح مفاتیح‌الجنه خبر داد و افزود: با انجام این‌کار در ماه مبارک رمضان از این افراد دلجویی و سعی بر تقویت روحیه این خانوارها و بررسی نیازهای آن‌ها خواهیم کرد.
این مسئول بیان کرد: مردم و حامیان طرح اکرم می‌توانند با استفاده از این فضا در کمک مستقیم به محرومان پیش‌قدم باشند و این در حالی است که اکیپ‎‌هایی در مساجد نقاط مختلف به‌ویژه تهران بحث حامی‌یابی برای محرومان و نیازمندان را دنبال خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه تمام یتیمان تحت پوشش کمیته امداد از حامی برخوردارند افزود: متاسفانه میزان کمک‌ها ناچیز است و اغلب این کودکان ضمن رنج بردن از سوءتغذیه با هزینه‌های بالای تحصیلات و… مواجه هستند که بر همین اساس از طریق خیرین به‌دنبال برطرف کردن نیازهای این بچه‌ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در این ماه بیش از 100 پایگاه در سطح کرمان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی افراد هستند عنوان کرد: تقسیم این کمک‌ها از طریق بانک اطلاعاتی که از نیازمندان در اختیار داریم انجام می‌شود و کمیته امداد تنها جایی است که صدقات دریافتی را به‌صورت کامل در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد و تنها 12 درصد درآمدهای صدقات بابت هزینه‌های صدقات پرداخت می‌شودکه مبنای فقهی داشته و 30 در صد درآمدها نیز به بخش مسکن، درمان، فرهنگی و اشتغال خانواده‌ها اختصاص می‌یافت.
وی هم‌چنین از بیمه شدن تمام خانوارهای تحت پوشش این ارگان در مقابل بلایای طبیعی خبر داد و افزود: در حال حاضر پیگیر شده‌ایم تا از طریق شرکت‌ بیمه خساراتی به افراد حادثه دیده نیز پرداخت شود.
میرزایی ادامه داد: مددجویانی که در شهرهای بالای 20هزار نفر زندگی می‌کنند از کارت‌های بیمه درمانی بهره‌مند هستند ک تمام هزینه‌های درمانی آنان به‌صورت رایگان انجام می‌شود و همچنین هزینه درمانی مددجویانی که در شهرهای زیر 20هزار نفر زندگی می‌کنند از محل درامدهای مردمی تامین می‌شود که در بخش پیگیری فعالیت‌های زیادی انجام شده تا هزینه‌های درمانی این افراد به حداقل برسد.
وی از اختصاص بودجه قابل توجهی در سال جاری به بخش جهیزیه و مسکن خبر داد و گفت: آماده دریافت این بودجه در صورت تامین شدن هرچه سریع‌تر آن هستیم.
وی افزود: در سال جاری در بخش پرداخت مستمری مددجویان نیز با مشکل کمبود اعتبار مواجه بودیم که امیدواریم امسال این مشکل رفع شود.
میرزایی خاطرنشان کرد: برای تامین هزینه‌های افطار و اطعام نیازمندان نیز از طریق کمک‌های مردمی اقدام می‌شود و از هم‌اکنون آماده دریافت کمک‌های خیرین برای تامین هزینه‌های ماه رمضان هستیم.
بیش از 3هزار بیارصعب‌العلاج نیازمند در کرمان وجود دارد
همچنین معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان کرمان در ادامه این نشست گفت: بیش از 3هزار بیمار صعب‌العلاج نیازمند در کرمان شناسایی شده که متاسفانه به‌دلیل کمبود میزان اعتبارات قادر به رفع نیاز این بیماران نیستیم.
ناصر شیبانی با بیان این که بیماران صعب العلاج به آن دسته از بیمارانی اطلاق می شود که بیماری آن ها تا پایان عمر گریبانگیر آنهاست خاطرنشان کرد: این بیماران به دلیل هزینه های بالای درمانی نیازمند کمک و مساعدت بیشتر حامیان خیر هستند.
وی تصریح کرد: خیرین و نیکوکاران باید حمایت های خود را از اشخاص دارای بیماری های صعب العلاج افزایش بدهند و به این قشر از جامعه به صورت ویژه توجه کنند زیرا در حال حاضر بیش از 90 درصدبیماران صعب‌العلاج کرمانی فاقد حامی هستند و قادر به تامین هزینه‌های گزاف درمانی نیستند. وی ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان با اجرای طرح شفا کمک‌های مردمی را جهت مساعدت به بیماران نیازمند ساماندهی و در همین راستا اقدام به جذب حامی می‌کند.
شیبانی افزود: با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از بیماران تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) بالاخص بیماران صعب العلاج که شامل بیماران سرطانی، متابولیک، ام اس و غیره در پرداخت هزینه های درمانی دچار مشکلات فراوانی هستند و با در نظر داشتن اینکه اعتبارات دولتی و حمایت موسسات خیریه پاسخگوی هزینه های هنگفت این گروه از بیماران نمی باشند کمیته امداد امام قصد دارد با اجرای طرح شفا بیماران نیازمند را شناسایی و با تکیه بر کمک حامیان حرکت این عزیزان نیازمند را در مسیر درمان تسهیل و کمک‌های مردمی را در طی سال به‌خصوص ایام ماه مبارک رمضان ساماندهی کند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *