پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مردم کرمان می خواهند توسعه را به چشم ببینند

مردم کرمان می خواهند توسعه را به چشم ببینند





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹

مردم کرمان می خواهند توسعه را به چشم ببینند
بیست و هفتمین مقصد سفرهای استانی رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید، کرمان است. استانی که علی رغم همه پتانسیل هایش، محرومیت های زیادی دارد. محرومیت هایی که قابل چشم پوشی نیستند. با وجود اینکه بسیاری از سیاست مداران عالی رتبه کشور کرمانی بوده و هستند، این استان چندان توسعه نیافته است.
مشکلات در این استان زیادند و حل آن ها هم مشکل. اما مشکلی که اخیرا کرمان با آن دست و پنجه نرم می کند، پروژه های عمرانی نیمه تمام بیشماری است که از سال های قبل باقی مانده اند. بزرگ ترین این پروژه ها، سیستم فاضلاب شهری کرمان است که تقریبا 18 سال از شروع عملیات این پروژه می گذرد و هنوز تامین اعتبارش با مشکل مواجه است. از این دست پروژه ها در سطح استان کم نیستند و عملا روند توسعه استان را با کندی مواجه کرده اند.در دیگر شهرستان ها هم وضع چندان خوب نیست. در جنوب کرمان، هنوز محرومیت های زیادی وجود دارد و مردم با سختی های فراوانی روبرو هستند.
اخیرا هم که با خشک شدن تالاب جازموریان، ریزگردها هم به صورت گازانبری به شرق و جنوب استان حمله می کنند. این مشکلات طاقت مردم کرمان را طاق کرده که چرا با وجود این همه پتانسیل، استان کرمان باید این گونه باشد؟ این موضوع در حالی است که تمامی مسئولان استان در 30 سال گذشته، توسعه یکی از اصلی ترین شعارهایشان بوده اما چیزی که در عمل برای مردم کرمان باقی مانده، جز عقب افتادن از دیگر استان ها نبوده است. آقای رییس جمهور، مردم کرمان از شعار و حرف خسته شده اند و به قول استاندار کرمان، آن ها می خواهند توسعه را به چشم ببینند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *