پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳

مجلد دوم آنتولوژی شاعران امروز در نمایشگاه کتاب بیست و نهم رونمایی شد
شعرهای دو شاعر کرمانی در آنتولوژی شاعران امروز
مجلد دوم از آنتولوژی شاعران امروز با دو فرم جلد شومیز و جلد سخت در 274 صفحه و قطع رقعی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در غرفه‌ی انتشارات سرزمین اهورایی واقع در سالن شماره‌ی دو راهرو سه غرفه‌ی شماره 643 عرضه شد. این کتاب که به صورت دوره‌ای از طریق فراخوان اطلاع‌رسانی شده و با روش کارشناسی گروهی انتخاب و منتشر می‌شود اکنون با همکاری گروه داوران مجلد دوم ( هرمز علیپور، ابوالفضل پاشا، رویا تفتی، بهاره رضایی، روجا چمنکار ) منتشر شده است. این کتاب در هر دوره از فراخوان از کارشناسان متفاوتی بهره می‌گیرد و شاعران می‌توانند در هر دوره با اشعار جدید و یا اشعاری که در دوره قبلی امتیاز لازم را از داوران آن دوره کسب نکرده‌اند شرکت کنند. حضور فارسی‌زبانان از کشورهای دیگر در این پروژه آزاد است. دو شاعر کرمانی ، شهرام پارسا مطلق و محمد یاسر موسی پور در این مجموعه حضور دارند . از شهرام پارسا مطلق شاعر ، نویسنده و روزنامه نگار دو مجموعه شعر با نام های «روشنایی نمناک یک کبریت » و «اسکیزوکلمات» چاپ و منتشر شده است از او چندین کتاب از جمله یک مجموعه شعر جدید و گزیده شعر آزاد استان کرمان در دست انتشار است. محمد یاسر موسی پور از شاعران خوب استان و دانش آموخته معماری است. جلد دوم کتاب [شاعران امروز] به انتخاب گروه داوران با فروست 8 شعر امروز و با طرح جلد و گرافیک مجید ضرغامی در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن 2 راهرو 3 غرفه شماره 643 انتشارات سرزمین اهورایی عرضه می شود. و همزمان از طریق شرکت‌های معتبر پخش کتاب مانند پخش گسترش و پخش ققنوس به کلیه‌ی کتاب‌فروشی‌های سطح کشور پخش خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی
اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در باغ فتح آباد کرمان برگزار می‌شود
مدیر نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در باغ تاریخی فتح آباد کرمان خبر داد.
محمدرضا علیزاده به استقبال بی نظیر مردم استان کرمان از جشنواره موسیقی نواحی اشاره کرد و اظهار کرد: در اکثر بخش‌های برنامه امکان حضور عموم به صورت رایگان وجود دارد.
وی از برگزاری آیین اختامییه در باغ فتح آباد خبر داد و افزود: این آیین روز دوشنبه شب با حضور هنرمندان و مهمانان ویژه برگزار شد. دبیر نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران یادآور شد: به دلیل کمبود مکان امکان برگزاری این آیین به صورت عمومی وجود ندارد.
وی سه فیلم از شش فیلم اکران شده در این جشنواره را مربوط به استان کرمان دانست و گفت: در این بخش بعد از نمایش فیلم کارشناسان به نقد آن اثر پرداختند. علیزاده موسیقی نواحی را هویت ملی هر منطقه و برگرفته از آداب و رسوم دانست و اظهار کرد: این امر باعث تنوع موسیقی نواحی شده به گونه‌ای که هر منطقه موسیقی نواحی خاص خود را دارد. وی اهمیت برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را مورد توجه قرار داد و افزود: تلاش برای احیا این هنر باعث ترغیب جوانان برای فعالیت در زمینه این نوع از موسیقی می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: همچنین از دیگر مزایای برگزاری این جشنواره معرفی موسیقی نواحی و هنرمندان این حوزه است و بها دادن به هنرمندان این رشته می‌تواند به اصالت فرهنگ غنی ایرانی کمک کند. وی عنوان کرد: بعد وقفه چند ساله نهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار و دبیرخانه آن در استان راه اندازی شد. دبیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی ایران به تنوع موسیقی نواحی در مناطق جنوب، غرب و شرق استان کرمان اشاره و عنوان کرد: این امر باعث وجود سازهای متنوع نواحی در کرمان شده است.
علیزاده اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی طی سال‌های گذشته در کرمان باعث شناخت بیشتر این هنر شد به گونه‌ای اخیراً شاهد فعالیت پژوهشگران در این زمینه هستیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *