پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

در سال گذشته بیش
از 7 هزار مورد نمونه آب شرب قلعه گنج آزمایش شد
مجتبی ابراهیم نژاد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در رابطه با کیفیت آب شرب قلعه گنج گفت: شرکت های آب و فاضلاب وظیفه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در شهرها را به عهده دارند. شهر قلعه گنج نیز به عنوان یکی از شهرهای تحت پوشش این شرکت از این قاعده مستثنی نیست. وی افزود: امور آبفای قلعه گنج بر اساس دستورالعمل های استاندارد تعیین شده به صورت روزانه و در 5 نوبت میزان کلر باقیمانده در آب تست می گردد که این نمونه گیری شامل شبکه توزیع آب، مخازن ذخیره و منابع تولید (چاهها) می گردد.
معاون بهره برداری شرکت آبفای استان کرمان در ادامه بیان داشت: طی سال گذشته 6963 مورد آزمون کلرسنجی، میکروبی، کدورت و HPC از شبکه ومخازن و 130 مورد آزمون میکروبی و کدورت از چاهها به عمل آمد. ابراهیم نژاد در ادامه بیان داشت: همچنین بر اساس میزان آب تولیدی شهر قلعه گنج در سال 94 به مقدار 1296462 مترمکعب و جمعیت شهرستان 14667 نفر میزان سرانه تولید به ازاء هر نفر 242 لیتر بر ثانیه می باشد که از آمار استاندارد بالاتر می باشد لذا علت عمده کمبود آب در بخشی از شهر قلعه گنج اشتراکات غیر مجاز و مصرف آب آشامیدنی برای سایر مصارف می باشد که این موضوع باعث گردیده در فصول گرم سال شهروندان منطقه با مشکل کمبود و کم فشاری آب مواجه شوند.

یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی مصرف صحیح
و بهینه آب است
فرماندار جیرفت گفت: یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی مصرف صحیح و بهینه آب است/۴۸ حلقه چاه آرتزین که داشتیم خشک شده است. فرماندار جیرفت در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گفت :یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی مصرف صحیح و بهینه آب است و ۴۸ حلقه چاه آرتزین که در شهرستان جیرفت داشته ایم همگی خشک شده اند. وی ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران بخصوص دادستان جیرفت در بحث مدیریت آب در سال ۹۴ گفت: عدد و ارقام نشان دهنده این است که تلاش ها بسیار گسترده بوده و در کنار آن همراهی مردم توانسته درصد بسیار خوبی از آب مدیریت شود. وی اظهار کرد: کشور ما یک کشور خشک و نیمه خشک است و با بحران آب مواجه هستیم و با ابراز تاسف گفت: ما در سال های گذشته نتوانستیم آب را مدیریت کنیم و سوء مدیریت داشته ایم.
امینی روش افزود : چاه های مجاز ما بیشتر از سهمیه پرداخت است و باید ما علی رغم همه مشکلات ،وضعیت آب در شهرستان را مدیریت کنیم .وی افزود: امسال حجت بر ما تمام شده است و باید وارد اقدام و عمل شویم و یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی بحث مصرف صحیح و بهینه آب است. وی گفت: باید طوری عمل کنیم که زمینه نارضایتی مردم در سطح جامعه فراهم نشود و ساماندهی مدیریت آب یک عزم ملی و همراهی مردم را می طلبد. فرماندار جیرفت تصریح کرد: عملکرد دستگاه های مذکور در بحث مدیریت آب باید ماهانه منعکس شود و در بحث کاری با هیچ مدیری تعارف نداریم. وی در پایان از همه مدیران درخواست کرد که در بحث فرهنگ سازی و مدیریت صحیح و بهینه آب از همه رسانه ها کمک بگیرند و رسانه ها را تهدید نه بلکه یک کمک بسیار خوب در بحث مدیریت آب ببینند. وی افزود : چه اشکال دارد که یک رسانه ما را به چالش بکشد و مشکلات و کم کاری هایی که اگر در بحث مدیریت منابع آبی داشته ایم به ما گوشزد کند و ما عیب کار خود را در جهت اصلاح بدانیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *