پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سیاوشی رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی: برگزاری هفته فرهنگی کرمان یک فرصت است

سیاوشی رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی: برگزاری هفته فرهنگی کرمان یک فرصت است





۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶

سیاوشی رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی: برگزاری هفته فرهنگی کرمان یک فرصت است

جلسه دبیر برگزاری جشنواره هفته فرهنگی کرمان و کمیسیون گردشگری اتاق بازگانی و صنایع و معادن کرمان در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد. در این جلسه یاسر سلیمانی دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان، اسدی عضو کمیته گردشگری جشنواره هفته فرهنگی کرمان، سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، رشیدی رئیس مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی و جمعی از هتلداران، رستوران داران و فعالان گردشگری کرمان حضور داشتند.
برگزاری هفته فرهنگی کرمان یک فرصت است
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان ضمن تبریک انتخاب جلال پور به عنوان رئیس اتاق ایران گفت: مهرعلیزاده احساس می کرد رای نمی آورد به همین دلیل کنار کشید. سیاوشی افزود: انتخاب ایشان به عنوان رئیس اتاق یک فرصت برای ما کرمانی هاست بخصوص در حوزه گردشگری. باید مشکلات این حوزه را رفع کنیم. وی ادامه داد: استاندار محترم هم توجه ویژه ای به بخش گردشگری دارد و باید از این فرصت ها برای توسعه گردشگری استفاده کنیم. سیاوشی تصریح کرد: قصد داریم نقشه راه گردشگری استان کرمان را ترسیم کنیم تا آن بخش هایی که اولویت دارند مشخص شوند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان برگزاری هفته فرهنگی کرمان را یک فرصت دانست و گفت: همه کرمانی ها در همه بخش ها باید خود را نشان دهند. آنطور که من می دانم همه بزرگان کرمان در تهران و در کرمان با جدیت این موضوع را دنبال می کنند. بنابراین فرصتی است تا کرمان معرفی شود.
کرمان در حوزه گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد
دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان هم در این جلسه گفت: بانی جشنواره هفته فرهنگی کرمان، شهرداری تهران و استانداری کرمان هستند. یاسر سلیمانی افزود: برگزاری هفته های فرهنگی استان ها کمک می کند مشکلات استان ها در حوزه های مختلف حل شود. وی تصریح کرد: کرمان دارای پتانسیل های زیادی است و شورای مرکزی جشنواره سعی بر این دارد که تمام ظرفیت های استان را معرفی کند که یکی از ظرفیت های کرمان در بحث گردشگری است. سلیمانی در ادامه با اشاره به برنامه های ویژه گردشگری در هفته فرهنگی کرمان گفت: صد سفیر را از طریق وزارت خارجه دعوت کرده ایم و از طریق این سفیران می توان جاذبه های گردشگری کرمان را به دیگر کشورها معرفی کنیم. دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان تصریح کرد: کرمان نه در منطقه بلکه در جهان هم در حوزه گردشگری حرف برای گفتن دارد و باید ظرفیت های کرمان معرفی شود. وی اظهار داشت: ضریب گردشگری کرمان از خیلی از استان هایی که ظرفیت کمتری نسبت به کرمان دارند کمتر است که باید با کمک همگان این وضع بهبود یابد.
سلیمانی با اشاره به نیاز صنعت گردشگری به سرمایه گذار گفت: هزار و 200 شرکت را به هفته فرهنگی کرمان دعوت کرده ایم که این می تواند باعث جذب سرمایه گذار در کرمان شود. دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان افزود: از همه فعالان گردشگری می خواهیم طرح هایی را که دارند تا پنجم تیرماه به کمیسیون گردشگری اتاق بفرستند تا از طریف جشنواره هفته فرهنگی کرمان بتوانیم در حوزه گردشگری سرمایه گذار جذب کنیم.
تهران را کرمانیزه می کنیم
عضو کمیته گردشگری جشنواره هفته فرهنگی کرمان گفت: هفته فرهنگی کرمان فرصت خوبی است برای تعامل کردن با علاقمندان به گردشگری. اسدی افزود: مطمئنا نمی توان مشکلات گردشگری استان را از طریق این جشنواره حل کنیم اما این جشنواره فرصتی است برای توسعه گردشگری کرمان. وی تصریح کرد: شهرداری تهران یک ارگان قدرتمند است و در برگزاری هرچه بهتر هفته فرهنگی کرمان تاثیر زیادی می تواند داشته باشد. اسدی خاطرنشان کرد: برای این هفته پوشش رسانه ای خوبی را پیش بینی کرده ایم. صدا و سیما، مطبوعات و بیلبوردهای شهر تهران در اختیار ما قرار می گیرد و تهران را کرمانیزه می کنیم.
برگزاری جلسات دیگر در حوزه گردشگری
در این جلسه قرار شد در هفته های آتی جلسات دیگری در اتاق بازرگانی کرمان با حضور فعالان گردشگری برگزار شود تا برنامه ریزی دقیق و مناسبی برای معرفی هرچه بهتر پتانسیل های گردشگری کرمان حاصل شود. فعالان گردشگری در این جلسه پیشنهادات خود را ارائه کردند. سیاوشی هم در پایان این جلسه گفت: ما کرمانی ها خودمان را دست کم می گیریم در حالی که پتانسیل های زیادی در کرمان وجود دارد. وی افزود: هفته فرهنگی کرمان بهترین جا برای معرفی کرمان است و می توان برای صنعت گردشگری کرمان را با جذب سرمایه گذار توسعه داد. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در پایان گفت: تصور خیلی ها از استان کرمان مناسب نیست و در هفته فرهنگی کرمان می توانیم این تصور اشتباه را تغییر دهیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *