پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در بم

نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در بم





۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۵۵

نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در بم
سکینه خدیش-خبرنگار پیام ما- نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تاریخ 17 اردیبهشت ساعت 20 در پارک 22 بهمن با حضور مهندس اشک فرماندار ،طاهریان رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر و شهرداری بم و صادقی رییس اداره نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارتخانه و میرحسینی معاون مالی و اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. میرحسینی معاون مالی ارشاد کرمان ضمن اظهار خرسندی از حضور پرشور عموم مردم ، پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دبیر اجرایی نهمین جشنواره موسیقی را قرائت کرد. وی در بخشی از این پیام اظهار داشت: از اینکه استان کرمان برای چندمین بار میزبان نغمه ها و نواهای محلی و مقامی کشور می باشد به خود می بالیم و از این نکته ابراز خرسندی می کنیم که جشنواره نهم به عنوان جشنواره ای متفاوت با رویکردی مردمی ، مشتمل بر 55 اجرای استانی با حضور 200 هنرمند شاخص کشور و استان در قالب 41 گروه از استانهای شرق و غرب ، جنوب و شمال میهن عزیزمان به جای محصور شدن در چند سالن ویژه و میهمانان خاص به طور واقعی امسال به میان مردم مشتاق و علاقه مند و فرهیخته سراسر استان رفته است و امید است که اجراهای عمومی ، تجلیل ها و برنامه های مختلف این جشنواره عظیم مورد استفاده اقشار مختلف و هنرمندان گرانقدر قرار گیرد تا در این راستا بر غنای فرهنگی و سطح کیفی موسیقی نواحی ما بیافزاید.
در ادامه این جشنواره از آقای بدیع الزمان هنرمند پیشکسوت موسیقی بم نیز توسط اداره ارشاد اسلامی و مسئولین شهرستان بم تجلیل به عمل امد. علی بدیع الزمان از هنرمندان موسیقی بداهه نواز با سالها سابقه ی برگزاری مراسم و کنسرت در شهرستان بم می باشد که مورد علاقه مردم این دیار می باشد.
سیف الدینی رئیس اداره ارشاد بم ضمن تشکر از حضور مسئولین و مردم گفت: این جشنواره با هدف تعاملات و تبادل هنری ، فرهنگی در راستای ارتقا نشاط و شادابی جامعه با همکاری شهرداری ، شورای اسلامی شهر ، فرمانداری و اداره ارشاد بم برگزار گردید
وی اظهار امیدواری کرد تا با تداوم این همکاری ها و اجرای برنامه های جوان پسند بتوان ضمن ایجاد فضایی مناسب برای اوقات فراغت خانواده ها از آسیب های موجود در جامعه خصوصاً فضاهای مجازی، ماهواره ها و.. از افسردگی و تلعات ناشی از ان در جامعه پیشگیری کرد.
لازم به ذکر است این جشنواره با اجرای گروه هایی وصال شیروان به سرپرستی محمد رحیم آدینه پوراز خراسان شمالی، شقایق های کالپوش به سرپرستی حسین رحمتی از شاهرود سمنان، گروه اخوان به سرپرستی مسعود مرادی از سنندج کردستان ، گروه آواز و دایره و تار به سرپرستی سید جعفر سید از بهبهان خوزستان به کارش در بم خاتمه داد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *