پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خانواده‌ی شهدای حادثه تروریستی کرمان تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند

خانواده‌ی شهدای حادثه تروریستی کرمان تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند





خانواده‌ی شهدای حادثه تروریستی کرمان تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند

۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

سید امیرحسین‌ قاضی زاده هاشمی درباره مشمول شدن فوت‌شدگان حادثه تروریستی کرمان در زمره شهدا اشاره کرد و گفت: تمامی شهدای حادثه تروریستی کرمان شهید و مجروحانی که در این حادثه معلول شدند، جانباز محسوب می‌شوند.

سید امیرحسین‌ قاضی زاده هاشمی توضیح داد: صرف مجروحیت نه در جنگ و نه در موارد دیگر، موجب جانبازی نمی‌شود، بلکه کسانیکه یک عارضه دائمی پیدا کنند و نقص عضو دائم داشته باشند، طبق بررسی هایی که کمیسیون پزشکی انجام می دهد، مشمول خدمات جانبازی می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که چه کمک‌هایی برای خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان صورت گرفته است؟ گفت: کمک های مالی به خانواده شهدای این حادثه انجام شده و همکاران ما در استانداری کرمان مستقر هستند و صورت جلسه خاصی تنظیم کردند و برای ما ارسال شده و ان‌شاالله تا قبل چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان، خانواده‌ی شهدا تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند و جانبازان این حادثه بستگی به طول درمان و تجویز پزشکان، به تدریج تحت پوشش بنیاد قرار خواهند گرفت.

قاضی زاده هاشمی در پایان با اشاره به آمار شهدا در این حادثه بیان کرد: ۹۳ نفر در این حادثه به شهادت رسیدند، همچنین تعدادی افراد بدحال داریم و نمی‌توان با قاطعیت گفت همین تعداد شهدا باقی می‌مانند. اما امیدواریم شفا پیدا کنند. ۲۸۴ نفر مجروح در سطوح مختلف داشتیم‌. کمیته‌ای در استانداری کرمان تشکیل شده که به وضعیت مجروحین و خانواده‌ها کمک می کنند و انشالله تا قبل چهلم تکلیف خانواده های شهدا مشخص می شود ولی جانبازان به خاطر طول درمان، وضعیت‌شان زمان‌بر خواهد بود.

۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر چهارشنبه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۹۳ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند.

۱۰ نکته دربارهٔ قربانیان حادثهٔ تروریستی کرمان

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر