پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بیش از ۱۰۰ هزار کارگر در انتظار پاسخ شورای نگهبان

با ارسال طومارهایی در اعتراض به افزایش سن و سابقه بازنشستگی

بیش از ۱۰۰ هزار کارگر در انتظار پاسخ شورای نگهبان





بیش از ۱۰۰ هزار کارگر در انتظار پاسخ شورای نگهبان

۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱

بیش از ۱۰۰ هزار کارگر از استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و قزوین اعتراض خود را نسبت به تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی توسط مجلس به شورای نگهبان اعلام داشته و در انتظار پاسخ طومارهای ارسالی خود هستند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایلنا حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: در هفته‌ها و روزهای اخیر، بیش از ۱۰۰ هزار کارگر کارخانجات و شرکتهای تولیدی و صنعتی و خدماتی، اعتراض خود را نسبت به تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی توسط مجلس شورای اسلامی به شورای محترم نگهبان اعلام داشته و خواستار ابطال آن شده‌اند.

او افزود: امیدواریم شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالبه‌ی قانونی کارگران را جدی بگیرند و نسبت به ابطال بند مصوب مجلس اقدام کنند.

حبیبی در ادامه لیست کارگران و تشکل‌های کارگری معترض را برشمرد؛ این کارگران با ارسال طومارهایی خواستار ابطال افزایش سن و سابقه بازنشستگی شده‌اند: کانون ‌هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران از نزدیک به ۱۲۰ کارخانه، شرکت تولیدی و خدماتی در استان تهران که دارای شورای اسلامی کار و نمایندگی چندین هزار کارگر را برعهده دارند، امضا گرفته است. کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی و۵۰ شرکت دارای دارای شورای اسلامی کار که نمایندگی چندین هزار کارگر استان خراسان رضوی را برعهده دارند، نیز اعتراض خود را با طومار اعلام کرده است.

او ادامه داد: اعضای هیات مدیره کانون‌ هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کرمان و اعضای هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان سیستان و بلوچستان نیز طومارهای اعتراضی ارسال کرده‌اند؛ روسای کانونهای شوراهای اسلامی کار استان‌های خراسان جنوبی و قزوین نیز به شورای محترم نگهبان نامه اعتراضی نوشته‌اند. همینطور انجمن صنفی کارگران ساختمانی تهران و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز اعتراض خود را با نامه‌هایی ابراز داشته‌اند.

این فعال کارگری گفت: طومارهای جمع آوری شده در استان تهران توسط کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان در تاریخ ۱۲ آذر طی نامه۱۸۳ / ۴۰۲ تحویل شورای محترم نگهبان شد و نامه‌های‌ اعتراضی استان‌های دیگر نیز تحویل دفاتر استانی شورای نگهبان شد و حالا در انتظار پاسخ این مرجع قانونی هستیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *