پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تلاش «ظریف» برای منافع ملی

تلاش «ظریف» برای منافع ملی





تلاش «ظریف» برای منافع ملی

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۷

در علم سیاست می‌گویند آمدن و رفتن آدم‌ها مهم نیست، مهم تغییر و تحول در حـکمرانی اسـت. ولی دکـتر ظریف و ایران و خـاورمیانه حکایت دیگری است. در منطقهٔ ما و در کشور ما برخی افراد تاریخ‌سـازند. ظریـف بـه سـهم خـودش چـنیـن نقـشی در انـتـخابـات اخیر ریاسـت جمهـوری ایـفا کـرد. او مـلتـی را به هیجـان آورد و برای منافع ملی ایران کوشید. مـن بـه دلیل پیـچیدگی‌ها و گره‌های لاینحل سـیاسی کـشور و عـلل متعدد دیگر از ابتدا با ورود ایشان به کارزار انتـخابات مخالف بودم. خودشان تردید داشـتند تا اینکه وارد مناظره شدند. می‌دانم که او مـی‌خواست مانع تباهی بیشتر در کشور شود لـذا در مناظره حاضر شد تا مبادا بعدها خـود را متلامـت کند. بعد از آن مناظره و نطق توفانی، به ایـشان گفتم حالا که رفتید با تمام توان وارد شوید.

 

با همان ادبیات ستایش‌آمیز تخصصی و با برنامه‌های دقیق و ابتکارات معطوف به حفظ منافع ملی برای موفقیت کمپین جناب پزشکیان تلاش کرد.

در حالی که مخالفان ظریف اخلاق سیاسی، انتخاباتی و اسلامی را رعایت نکردند و انواع اتهامات و دروغ‌ها را به او نسبت دادند. معتقدم نگرانی از وضع مردم و آینده کشور عامل اصلی حضور ظریف در کارزار انتخاباتی آقای پزشکیان بود. پزشکیان می‌توانست از ظریف در تصمیم‌گیری‌ها استفاده مطلوب ببرد اما وجود نام برخی افراد در فهرست کابینه نشان داد مشورت کمیته‌ها و شورای راهبری به اندازه لازم در این چینش موثر نبوده است. 

 

دولت آقای پزشکیان باید صدای همهٔ مردم باشد. چه آنها که در انتخابات شرکت کردند و چه ۳۱ میلیون نفری که رای ندادند.  آقای ظریف مصون از خطا نیست اما همیشه تلاش کرده سخنانش انعکاس سخنان مردم باشد. استفاده از شخصیت‌هایی چون دکتر ظریف می تواند این ظرفیت را در دولت ایجاد کند که صدای بخش هایی از جامعه بهتر و رساتر به دولت برسد و دولتمردان باید از این ظرفیت استفاده کنند. 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر