آیا می‌توان پنل‌های خورشیدی را در ساختمان‌های تاریخی نصب کرد؟

آیا می‌توان پنل‌های خورشیدی را در ساختمان‌های تاریخی نصب کرد؟





آیا می‌توان پنل‌های خورشیدی را در ساختمان‌های تاریخی نصب کرد؟

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱

با افزایش نیاز به انرژی سبز، بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در سراسر اروپا با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه و نوآورانه به پنل‌های خورشیدی مجهز شده‌اند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایمنا، برای مثال، موزه گوگنهایم در بیلبائوی اسپانیا، به‌تازگی ۳۰۰ پنل خورشیدی را روی سقف خود نصب کرده است که بخشی از تعهد این کشور برای اهداف خنثی اقلیمی تا سال ۲۰۳۰ است. نصب یک فتوولتائیک ۸۰ کیلوواتی حدود پنج درصد در مصرف برق این موزه صرفه‌جویی می‌کند و نیروی کافی برای روشنایی سالن‌های نمایشگاه را تأمین می‌کند. برای حفظ یکپارچگی معماری این ساختار نمادین، رنگ و طرح پانل‌ها با دقت انتخاب و تأیید شده است.

ساختار موزه به خاطر فرم‌های موج‌دار و روکش فلزی نقره‌ای معروف است؛ چیزی که پنل‌های خورشیدی برای جلوگیری از ایجاد اختلال بصری به آن نیاز داشتند. در حال حاضر نصب پنل‌ها روی دو بخش از بزرگترین سقف‌های ساختمان در موقعیتی قرار دارد که از خیابان قابل مشاهده نیستند و از نظر رنگی با معماری مطابقت دارد.

حفظ منحصربه‌فرد بودن معماری ساختمان چالش بزرگی در اجرای این پروژه بود و تمام جزئیات از طراحی نصب تا هماهنگی با سایر ویژگی‌ها همچون نورگیرها توسط شهر بیلبائو تأیید شد.

پنل‌های خورشیدی در سایر نقاط اروپا نیز به‌طور مجزا روی یا اطراف ساختمان‌های تاریخی نصب شده‌اند. در خانه تاریخی چیپنهام در انگلستان، ۳۲ پنل خورشیدی روی زمین در فاصله ۲۵ متری ساختمان در محوطه قرار دارند. آن‌ها با کابل‌های زیرزمینی به خانه متصل می‌شوند و با پرچینی که مطابق با سبک و ویژگی‌های درختکاری در باغ‌ها است، از دید پنهان می‌شوند.

سال گذشته، پارک باستان‌شناسی پمپئی در جنوب ایتالیا نیز پنل‌های خورشیدی را به شکل کاشی‌های سفالی نصب کرد که با مطابق با ساختار خرابه‌های باستانی شهر بود. با افزایش نیاز به انرژی پاک در بحبوحه بحران آب‌وهوا و افزایش هزینه‌ها، دیدن پنل‌های خورشیدی در ساختار بناهای تاریخی نیز به یک موضوع عادی تبدیل شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر