پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دانش‌آموزان برای ثبت‌نام کتاب‌های درسی عجله کنند

دانش‌آموزان برای ثبت‌نام کتاب‌های درسی عجله کنند





دانش‌آموزان برای ثبت‌نام کتاب‌های درسی عجله کنند

۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود از طریق مدارس یا به صورت انفرادی اقدام کنند گفت: دانش‌آموزان ثبت‌نام‌های خود را به لحظات پایانی موکول نکنند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا حجت الاسلام علی لطیفی با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) که از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شده بود، روزهای پایانی خود را سپری می‌کند گفت: از والدین درخواست می‌شود ثبت‌نام‌های خود را به لحظات پایانی موکول نکنند چرا که ادامه فرآیندهای مربوط به توزیع و ارسال به موقع کتاب‌ها منوط به ثبت‌نام به موقع کتاب‌های درسی است.

او با بیان اینکه ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود افزود: دانش‌آموزان و اولیاء در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده، توزیع می‌شود ادامه داد: ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

لطیفی اظهارکرد: دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

به گزارش ایسنا، قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان و برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان، پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر