پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نشست نقد و بررسی کتاب «تصاحب تاریکی»

خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌کند

نشست نقد و بررسی کتاب «تصاحب تاریکی»





نشست نقد و بررسی کتاب «تصاحب تاریکی»

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸

نشست نقد و بررسی ترجمه رمان «تصاحب تاریکی» نوشته بختیار علی برگزار می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، این نشست به میزبانی گروه زبان و ادبیات فارسی خانه اندیشمندان علوم انسانی، روز چهارشنبه، ۳۰ خرداد از ساعت ۱۷ و ۳۰ در سالن حافظ خانه اندیشمندان برگزار می‌شود. ارسطو میرائی، فرشید فرهمندفر و بهرام پروین گنابادی سخنرانان این مراسم هستند.

 

در معرفی رمان «تصاحب تاریکی» که با ترجمه مریوان حلبچه‌ای راهی بازار کتاب شده، می‌خوانیم: این کتاب رمانی است دربارە هویت و تعصبات و ملی‌گرایی و فاشیسم، دربارە توهم و خودبزرگ‌بینی و جهل و خرافات. تمام ماجراهای رمان در کشور ترکیه اتفاق می‌افتد. برخلاف رمان‌های قبلی نویسندە کە همگی در کردستان عراق یا در مکان نامعلومی اتفاق می‌افتادند، رمان جدید او جغرافیای مشخصی دارد و این‌بار نویسنده به سرزمین کشور همسایه و تاریخ معاصر و پرتشنجش رفته است.

 

«تصاحب تاریکی» دربارە تنهایی انسان معاصر، عشق‌های بی‌فرجام، مفهوم هویت و همزیستی و تعامل با دیگری و احترام وجود دیگری است. این کتاب رمانی است در  نقد رادیکالیسم و فاشیسم، نقد تعصبات و ملی‌گرایی، همچنین درباره قتل عام ارامنه، کشتار شهر درسیم و قتل عام کردهای علوی در ترکیە. تمام حوادث رمان از سال ۱۹۴۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی در ترکیە رخ می‌دهند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر