پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دکوراسیون سبک مدرن: توصیه و ایده ها برای خانه شما

دکوراسیون سبک مدرن: توصیه و ایده ها برای خانه شما





دکوراسیون سبک مدرن: توصیه و ایده ها برای خانه شما

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱

یا می خواهید یک دکوراسیون سبک مدرن در خانه ایجاد کنید و نمی دانید از کجا شروع کنید؟ چه در حال بازسازی خانه باشید و چه خانه خود را بسازید، در اینجا بهترین نکات ما برای مبلمان و چیدمان داخلی به روشی مدرن آورده شده است.

فکر کردن به دکوراسیون یک خانه مدرن

انتخاب دکوراسیون مدرن به معنای انتخاب دکوری ساده با پرداخت تاثیرگذار است که در آن فضای داخلی و خارجی منسجم است. با رعایت اصول خطوط تمیز، فضاهای مطبوع و باز شدن نور طبیعی به بیرون، ظرافت و طراحی را به ناب ترین سبک مدرن القا خواهید کرد.

دکوراسیون سبک مدرن قبل از هر چیز فضایی است که از بدو ورود شروع می شود. بنابراین، می‌توانید یک درب ورودی با کیفیت را انتخاب کنید که به سادگی سبک مدرن بقیه خانه را نشان می‌دهد. چه درب آلومینیومی و چه درب فولادی، بسته به مدل، می توانید رنگ و روکش هندسی آن را انتخاب کنید.

پس از عبور از در، دکوراسیون تمام اتاق های اصلی باید هوشیار بماند. بر اساس رنگ هایی مانند سفید، خاکستری روشن یا سیاه، نمی توانید اشتباه کنید. با اضافه کردن رنگ‌های روشن‌تر، فضای کل را با بازی بر روی کنتراست‌ها تقویت خواهید کرد.

هماهنگ کردن مبلمان، متریال و بافت با سادگی و مینیمالیسم به شما این امکان را می دهد که فضایی پیچیده و گرم داشته باشید.

یک اتاق نشیمن مدرن

در یک فضای بسته یا محدود، رنگ های ملایم و روشن مانند سفید یا خاکستری روشن، کمبود نور طبیعی را جبران می کنند.

در یک فضای باز، مهم است که اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری را با حفظ ثبات و تداوم سبک مشخص کنید. برای این کار می توانید از عناصر سازه ای مانند تیرهای عرضی استفاده کنید که باعث طولانی شدن پرسپکتیو می شود. همچنین می توانید یادآور رنگ ها یا مواد را بین دو فضا ایجاد کنید.

برای متعادل کردن سردی رنگ‌ها و ایجاد فضایی گرم‌تر، می‌توانید نقش برجسته‌ای روی دیوار یا اشکال هندسی انتخاب شده در یک رنگ مکمل ایجاد کنید. این ایده به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به تزئین این دیوار با قفسه، عکس یا نقاشی، کنتراست واقعی ایجاد کنید.

در هر صورت، دقت در مورد رنگ های خود و نوردهی اتاق نشیمن برای یک ظاهر مدرن ضروری است. به منظور حفظ فضاهای گردشی بزرگ، خطوط خالص و حداکثر نور طبیعی، تعداد مبلمان را محدود کنید.

بنابراین، در اتاق نشیمن، یک شومینه توکار ارجحیت دارد که کاملاً با فضای نشیمن شما تطبیق داده شده است، در حالی که جنبه دنج و گرم چیدمان شما را تقویت می کند، با دکوراسیون شما نیز ترکیب می شود.

عنصر دیگری که نباید از آن غافل شد: مبل است. این قطعه مبلمان جهت و سبک اتاق نشیمن شما را مشخص می کند. برای اطمینان از اینکه سبک معاصر مورد نظر شما را تنظیم می کند، آن را با دقت انتخاب کنید. مبل را می توان با کوسن ها یا پارچه هایی با رنگ روشن تزئین کرد. رنگ تیره مبل، رنگ اصلی اتاق شما را تحمیل می کند. در همه موارد باید اندازه و شکل آن کم باشد تا جلوه ای از سبکی و حجم را به اتاق بدهد.

در اتاق ناهارخوری، میز و صندلی عناصر اصلی دکور خانه شما خواهند بود. برای طراحی مدرن قاطعانه، می توانید از اشیاء تزئینی مانند صندلی های طراحی شده الهام بگیرید.

انتخاب صندلی های فلزی یا شفاف همیشه ایده خوبی برای ایجاد دکوراسیونی به سبک معاصر یا صنعتی است که فضای پاریس یا منهتن را به یاد می آورد. از طرف دیگر، مبلمان چوبی باید گاهی اوقات یکپارچه شوند تا کلیت را سنگین نکنند.

هنگامی که فضا و مبلمان تعریف شد، مهم است که به لوازم جانبی و نورپردازی که چیدمان شما را کامل می کند فکر کنید. برای وسایل روشنایی، آنها را به حالت آویزان انتخاب کنید تا فضای بالایی را برجسته کرده و به اتاق شما مقیاس دهد. منسوجاتی مانند پرده یا کوسن، رنگ روشنی را به فضای داخلی اضافه می کنند. در نهایت، اکسسوری‌های ماکرامه یا قاب عکس‌های سیاه و سفید را که همچنان در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شوند، فراموش نکنید.

دکوراسیونی ایده آل برای آشپزخانه های مدرن

اگر می خواهید آشپزخانه مدرن ایجاد کنید، با بافت های کف و دیوارها بازی کنید تا با کمدهای کابینت خود تضادی ایجاد کنید. برای این کار یک رنگ روشن مانند آبی یا سبز بسیار شیک انتخاب کنید تا به مبلمان شما آرامش بخشد. همچنین می‌توانید رنگی با رنگ متفاوت روی دیوار بزنید تا آشپزخانه‌تان روشن‌تر شود.

آیا در مورد رنگ ها مطمئن نیستید؟ سیاه و سفید را انتخاب کنید که همیشه ظاهری ظریف، ساده و پیچیده ایجاد می کند. با لوازم جانبی ساخته شده از مواد طبیعی مانند چوب، حصیری یا با چیدمان گیاهان سبز، همه چیز را با گنجاندن زندگی و گرما تقویت خواهید کرد.

در آشپزخانه، ذخیره سازی ضروری است، انتخاب جزیره مرکزی به شما این امکان را می دهد که فضای خود را بهینه کنید و در عین حال تداوم واقعی را با اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن خود ارائه دهید. ذخیره سازی مدولار همچنین می تواند بخشی از لوازم خانگی شما را پنهان کند و سطوح کار بیشتری را فراهم کند.

برای افزایش فضای ذخیره سازی، ویترین ها نیز ایده خوبی هستند. در حالت ایده‌آل شفاف یا با رنگی ساده، ظروف شما را در حین بازی با شفافیت برجسته می‌کنند.

یک حمام مدرن ایجاد کنید

وقتی صحبت از حمام می شود، مهم است که نقاط قوت آن را به حداکثر برسانیم و کاستی های آن را جبران کنیم. آیا حمام شما فضای محدودی دارد؟ آن را با رنگ های روشن جبران کنید که فضا را روشن و بزرگتر می کند.

برای کف و دیوارهای شما، سنگ های طبیعی به فضای شما عمق واقعی می بخشند، به خصوص اگر آنها را در اندازه بزرگ انتخاب کنید. ظروف سفالی سیاه و سفید یک ماده کلاسیک جاودانه باقی می ماند.

اگر چیز اصلی‌تری می‌خواهید، اکسسوری طلایی یا سفالی با اشکال یا رنگ‌های اصلی می‌توانند یک لمس شخصی اضافه کنند، مرحله جانبی که به دنبال آن هستید. برای پوشش دیوار، کاشی ها ریتم و جلوه گرافیکی بسیار معاصر می دهند.

برای داشتن ظاهری واقعاً مدرن باید بازی نور را نیز در نظر گرفت. برای این کار می توانید به کاشی های خاکستری تکیه کنید که برای ایجاد جلوه های نور با لوازم جانبی شما عالی خواهد بود. با این حال، یک چیدمان واقعی حمام ابتدا از وان و دوش در نظر گرفته می شود. برای یک وان حمام طراح، انتخاب شکل و موقعیت آن ضروری است.

در یک دکوراسیون سبک مدرن، می توان آن را با لوازم جانبی طراحی شده تزئین کرد. شمع ها یا گیاهان، اکسسوری های کوچک، انعکاس ها را تقویت کرده و جلوه ای پر جنب و جوش به حمام شما می دهند.

درست مانند آشپزخانه، حمام با دکوراسیون سبک مدرن می خواهد در لبه تکنولوژی باشد. گرمایش از کف، حوله خشک کن قابل برنامه ریزی یا آینه ای که به شما امکان می دهد موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید، گزینه هایی هستند که تا کوچکترین جزئیات از سبک مدرن دفاع می کنند. بنابراین اگر می خواهید یک اتاق خواب مستر با حمام ایجاد کنید، هماهنگی دکوراسیون بین این دو فضا را در نظر بگیرید.

منبع: خانه اوستا

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر