پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جایزه جشنواره معلولان هند برای مستند «احمد»

جایزه جشنواره معلولان هند برای مستند «احمد»





جایزه جشنواره معلولان هند برای مستند «احمد»

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰

جایزه مقام اول بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولان با عنوان «We Care» که در هند برگزار می‌شود، به مستند ایرانی «احمد» ساخته اعظم مرادی اهدا شد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایلنا، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای ۶۰ دقیقه‌ای به مستند «احمد» به تهیه‌کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داده است. مستند، پرتره جوانی به نام «احمد» است که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولان we care هند هرساله با هدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.
این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که با هدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه معلولان فعالیت می‌کند.
سال گذشته نیز مستند «احمد» به پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «بازتاب معلولیت در هنر» در کشور یونان راه یافته بود. این جشنواره هم به دنبال انعکاس مهارت‌های افراد دارای معلولیت و فرصت‌هایی است که جامعه برای این قشر فراهم می‌کند تا با آن به هویت فرهنگی فرد و جامعه کمک شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *