پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۲۰

تشکر احمد تولکی از اینکه رای نیاورده است!
احمد توکلی گفت: برای اینکه مرا از بار سنگین وکالت رهایی بخشیده‌اید، سپاسگزارم. به گزارش خبرآنلاین این نماینده تهران در نامه ای که خطاب به مردم تهران در کانال تلگرامی اش منتشر کرده، آورده است: اکنون‌که اکثریت شما رأی‌دهندگان و موکلان گرامی و بزرگوارم برای ایفای وظایف نمایندگی خود به چهره‌های جدیدی رأی داده‌اید و این خادم را از بار سنگین وکالت رهایی بخشیده‌اید، باادب و احترام و خلوص باطن، سپاسگزارتان هستم و برایتان بهترین‌ها و بازهم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و از سر تکریم قانون و اعتقاد قلبی به مردم‌سالاری دینی صمیمانه به منتخبان محترم شادباش میگویم.
آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به نوه امام: نمی توانند مقامات اشخاص را کم کنند
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با حضور در بیت یادگار گرامی امام در قم با وی دیدار کردند. به گزارش جماران ؛ در این دیدار وی خطاب به نوه امام گفت: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود. گلپایگانی افزود: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد. وی در ادامه با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تأکید کرد: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی توان آن را کم کرد.
نامه اصولگرایان برای بررسی آرای حدادعادل
نماینده مردم تهران در مجلس نهم معتقد است این موضوع که حداد عادل از رتبه سوم یا هفتم به یکباره به رتبه 31 نزول می‌کند جای تعجب و پیگیری دارد. اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با نامه‌نیوز در واکنش به رأی نیاوردن اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در حوزه تهران، گفت: این موضوع که آقای حداد عادل از رتبه سوم یا هفتم به یکباره به رتبه 31 نزول می‌کند جای تعجب و پیگیری دارد. وی ادامه داد: بر همین اساس در حال تنظیم نامه‌ای برای ارسال به ستاد انتخابات هستیم و در این نامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که اگر تخلفی صورت گرفته است باید پیگیری و به صورت مستند پاسخ داده شود. کوثری در پاسخ به این پرسش که «آیا به نظر وی در انتخابات تقلب شده است؟» گفت: نمی‌گوییم تقلب شده اما احتمال تخلف وجود دارد و باید بررسی شود و به صورت مستند پاسخ داده شود.
سخنگوی شورای نگهبان: آیت الله جنتی به حقوقدانان شورا،روی خوش نشان نداد
نجات الله ابراهیمیان با روزنامه اعتماد گفت و گوی مفصلی انجام داده است. مهم ترین حرف های ابراهیمیان به اعتماد به شرح زیر است:
– انگلیسی خطاب کردن کاندیداها بی‌اخلاقی است، متاسفم.
– از کار خودم در روند تاییدصلاحیت‌ها راضی نیستم.
– وقتی نتوانم صادقانه حرف بزنم بهتر است کنار روم.
– آیت الله جنتی به حقوقدانان شورا،روی خوش نشان نداد.
– صدا و سیما رسانه مطلوب و محبوب من نیست.
سایت نزدیک به جبهه پایداری: در شهر طلاق واعتیاد و جرم، طبیعی است به اصلاح‌طلبان رای بدهند
سایت رجانیوز که متمایل به جبهه پایداری است در تحلیلی، دلیل رای تهرانیها به اصلاح طلبان را نوع زندگی آنها دانست. این سایت نوشت: اصولگرایان در تهران انتخابات را نه به خاطر لیست سیاسی یا شعارهای انتخاباتی، بلکه به خاطر غلبه پیدا کردن فرهنگ و سبک زندگی غربگرایانه، شبه مدرنیستی باختند. واقعیت این است که تهران به دلیل مرکزیت و پایتخت بودن، بیش از دیگر استانها هدف انواع برنامه های توسعه غربگرایانه فرهنگی، اقتصادی و … در طول سالهای مختلف بوده و روند سکولاریزاسیون در تهران بیش از هر استان دیگری به بار نشسته، لذا علاوه بر طبقه مرفه و سرمایه دار در شمال تهران، طبقه متوسط شهری نیز که تمایلات آشکار غربگرایانه ای دارد در تهران به قشری تاثیرگذار تبدیل شده و به همین علت است که لیست اصلاحات و حامیان دولت در تهران با اقبال روبرو می شود و این مساله دقیقا ادامه برتری میرحسین موسوی بر محمود احمدی نژاد در انتخابات 88 در تهران است! زمانی که احمدی نژاد در کل کشور بیش از 11 میلیون بیشتر رای آورد اما در تهران نتوانست حریف طبقه مرفه و متوسط جدید شود. لذا شکست اصولگرایان از اصلاحات در تهران، یک شکست کاملا اجتماعی- فرهنگی است. وقتی در تهران بنا بر آمارهای رسمی بیشترین میزان جرایم اجتماعی، روزه خواری، طلاق، اعتیاد و … ثبت شده، بدین معناست که این شهر بیشترین فاصله از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی را برای خود ثبت کرده و به همین میزان طبیعی است که در چنین شهری به جای افرادی که نخستین وجهه آنها در افکار عمومی شهرت آنها به دیانت و گفتمان انقلاب اسلامی است، چهره هایی وارد مجلس شوند که در افکار عمومی بیشترین فاصله را با این معیارها و مفاهیم دارند. این البته بدین معنا نیست که تمام افراد حاضر در لیست های دیگر دور از فرهنگ اسلام و انقلاب بوده اند، بلکه بدین معناست که گفتمان حاکم بر این دو لیست در افکار عمومی بازخوردهای متفاوتی از هم داشته و در نهایت اقبال عمومی به هر یک از این دو لیست نشانه ای از فرهنگ غالب مردم در آن برهه است.
نسبت‎های فامیلی در مجلس دهم
نسبت خانوادگی میان نمایندگان مجلس و برخی مسئولین در بیرون مجلس، از مواردی است که بعضا در مجالس مختلف شاهد آن بوده‎ایم. به گزارش خبرآنلاین، شاید یکی از مشهورترین موارد حسن کامران و نیره اخوان، زوجی بودند که سه دوره نماینده اصفهان در خانه ملت بودند اما این دوره هر دو رای نیاوردند. در مجلس دهم، زوج نماینده نداریم اما مصطفی ذوالقدر نماینده میناب، پدر فاطمه ذوالقدر نماینده تهران است. احسان قاضی‎زاده نماینده فریمان و سرخس و سیدامیرحسین قاضی‎زاده نماینده مشهد هم عموزاده هستند و نسبت فامیلی با حسن قاضی‎زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان دارند. محسن علوی فرزند وزیر اطلاعات هم نماینده مردم از لامرد شد. پدر او هم منتخب مردم تهران در انتخابات خبرگان بود. در میان نسبت‎های فامیلی برون پارلمانی، علاوه بر علی لاریجانی که برادر رئیس قوه قضائیه است، علی نوبخت نیز برادر محمدباقر نوبخت سخنگوی هیات دولت است. محمدمهدی مفتح نیز فرزند شهید مفتح است. محمدرضا تابش نماینده اردکان نیز پسر خواهر رئیس دولت اصلاحات است. سیده فاطمه حسینی نماینده تهران نیز فرزند سیدصفدر حسینی وزیر دولت اصلاحات است.
حداد عادل: مجلس دهم تندروی‌های مجلس ششم و نهم را ندارد
ایسنا نوشت: غلامعلی حداد عادل در حاشیه سومین همایش ملی زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتایج انتخابات مجلس هنوز نهایی نشده است و در برخی از شهرستان‌ها انتخاب به دور دوم کشیده شده است، اگر بخواهم واقع‌بینانه پیش‌بینی کنم در حد تجربه خود، مجلس دهم شبیه هیچ یک از مجلس‌های نه‌گانه پیشین نخواهد بود، مجلس دهم هویت ویژه‌ای خواهد داشت از این جهت که تندروها و هنجارشکن‌های مجلس ششم و مجلس نهم را نخواهد داشت. وی گفت: تصور می‌شود که اکثریت مجلس دهم با تفکر اصول‌گرایی است و شاید بتوان کاری کرد که دو تفکر اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بیشتر با یکدیگر کار کنند، اصولگرایان از آنچه در این انتخابات به دست آمد راضی هستند، هرچند در تهران پیروز نشدند اما این ائتلاف ریشه گرفته است و ما سعی خواهیم کرد برای آینده آن را حفظ کنیم. حدادعادل شکست اصولگرایان را به دلیل شرایط خاص تهران دانست و افزود:اعتراض حق تمام جناح‌ها است، اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان هر دو می‌توانند به نتیجه اعتراض کنند، اعتراض داشتن از راه قانونی هیچ مشکلی ندارد اما اردوکشی خیابانی بد است. اعتراض باید از طریق مجاری قانونی صورت بگیرد و همه تسلیم قانون باشند البته خودم هنوز قصدی برای اعتراض ندارم. وی در خصوص جو حاکم بر فضای مجازی در خصوص انتخابات عنوان کرد: پرسش درباره فضای مجازی مانند پرسش درباره جنگل است، اما در همین مرحله دوم اصولگرایان بیشتری به مجلس راه پیدا خواهند کرد.
وزیر کشور توضیح داد: چرا هاشمی ازستاد انتخابات بازدید نکرد
روزنامه اعتماد با رحمانی فضلی وزیر کشور مصاحبه ای کرده است. وی درباره اینکه چرا آیت‌الله هاشمی از ستاد انتخابات کشور بازدید نکرد اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در مسیر حرکت خود از محل وزارت کشور می‌گذشتند و قصد داشتند به وزارت کشور بیایند اما من دلیلش را نمی‌دانم که چرا به وزارت کشور نیامدند. ما از حضور ایشان یا هر مسوول دیگر استقبال می‌کنیم اما دلیل نیامدن آیت‌الله هاشمی را باید از خود ایشان بپرسیم. اعتماد همچنین پرسید که وزیر کشور روحانی پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان در تهران را به‌طور رسمی اعلام کرد و شاید به خاطر همین نتیجه قاطع است که در پاسخ به این سوال که در زمان شمارش آرا گاه با تاخیرهایی روبه رو بودیم و گاهی ساعت‌ها سکوت خبری بود، آیا در این مدت وزارت کشور تحت فشار نهادهای خاصی قرار گرفته است یا خیر، رحمانی فضلی هم گفت: اگر قرار بود ما تحت فشار قرار بگیریم یا نهادی در نتیجه انتخابات دخالت کند قطعا این جنس نامزدهایی که در تهران به پیروزی رسیدند امروز به عنوان برنده اعلام نمی‌شدند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر