پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۴۷

اجرای بیش از 400 فقره حوادث شبکه و انشعابات در بم
طی ماه گذشته 406 فقره حوادث شبکه و انشعابات در شهرستان بم رفع گردید. حسین چرخ انداز مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بم گفت: در دی ماه 406 فقره حوادث شبکه آبرسانی و انشعابات شامل حوادث اصلی شبکه (46 فقره)، حوادث فرعی شبکه (78 فقره ) و حوادث انشعابات (264 فقره) در این شهرستان برطرف گردید. وی افزود: این حوادث در شهرهای بروات (66)، بم (286)، ریگان (21)، فهرج (12)، گنبکی (8)، نرماشیر (8) و نظام شهر (5) فقره توسط واحد اتفاقات برطرف شد.

واگذاری152 فقره انشعاب آب
در کرمان
طی ماه گذشته 152 فقره انشعاب آب در شهرستان کرمان واگذار شد. غلامرضا زین الدینی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: طی ماه گذشته 152 فقره انشعاب آب به متقاضیان جدید واگذار گردید. وی افزود: از این تعداد، 112 فقره انشعاب آب در شهر کرمان و 40 فقره در توابع این شهر واگذار شد. زین الدینی از تمامی شهروندان خواست با توجه به وضعیت بحرانی منابع زیرزمینی به منظور جلوگیری از وقوع کم آبی در تابستان 95، مصرف بهینه آب را در تمامی فصول سال رعایت نمایند. گفتنی است شهرهای اختیارآباد، اندوهجرد، باغین، جوپار، چترود، راین، زنگی آبادف شهداد، کاظم آبادف گلباف، ماهان و محی آباد از توابع کرمان می باشند.

تعویض بیش از 280 دستگاه کنتور خراب در رفسنجان
طی یک ماه 285 دستگاه کنتور خراب در شهرستان رفسنجان تعویض شد. عباس سالاری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و دقت در تعیین مصارف مشترکین طی ماه گذشه 285 دستگاه کنتور خراب مشترکین در سطح شهرستان تعویض گردید. وی افزود: این تعداد کنتور خراب در شهرهای انار (18)، حسین آباد گلشن (9)، رفسنجان (215)، سرچشمه (11) ، صفائیه (1) و کشکوئیه (31) دستگاه تعویض گردید. سالاری افزود : تعویض کنتورهای خراب علاوه بر اینکه از هدر رفتن آب و اثرات منفی آن بر تأسیسات آب رسانی جلوگیری می کند، شرایط لازم برای کنترل مصرف و خدمات رسانی شایسته تر به مشترکین و شهروندان را نیز فراهم می کند.

بهره برداری از طرح آب شیرین کن ریحانشهر زرند
با حضور انجم شعاع معاون پارلمانی وزیر نیرو، طرح آب شیرین کن ریحانشهر زرند به بهره برداری رسید. همزمان با ایام ا… هه فجر ، دستگاه آب شیرین کن ریحانشهر رزرند با حضور انجام شعاع معاون پارلماین وزیر نیرو، امیری نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی ریحانشهر، مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان و مدیر امور آب شهرستان زرند به بهره برداری رسید. محمد طاهری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در این مراسم گفت: دستگاه تصفیه آب شیرین کن به روش RO ظرفیت تصفیه 150 متر مکعب آب در شبانه روز را دارد. وی افزود: ساخت مخزن ذخیره 50 مترمکعبی آب خام از جنس پلی اتیلن، مخزن ذخیره آب تصفیه شده 100 مترمکعبی بتنی و تاسیسات جانبی شامل کلرزنی، متانی، اتاقک نگهبانی و سرایداری و اجرای دو کیلومتر خط انتقال آب شیرین از جنس پلی اتیلن با قطر 90 به منظور بهره برداری از این طرح اجرا شده است. طاهری هزینه اجرای این پروژه را 10 میلیارد ریال عنوان نمود. در این مراسم انجم شعاع معاون پارلمانی وزیر نیرو یکی از موانع توسعه استان کرمان را بحث کم آبی آن دانست و عنوان کرد: وزارت نیرو جهت رفع مشکل کم آبی طرحهایی برای انتقال آب به فلات مرکزی ایران دارد که با اجرایی شدن این طرحها مشکلات این استان هم تا حدود زیادی مرتفع می گردد. وی با اشاره به چالش کشور در تأمین آب و کاهش نزولات آسمانی در کشور از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف آب دولت را یاری کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر