پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امام جمعه کرمان: شرط ضروری عمل به امر به معروف و نهی از منکر رعایت ادب است

امام جمعه کرمان: شرط ضروری عمل به امر به معروف و نهی از منکر رعایت ادب است





۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷

امام جمعه کرمان:
شرط ضروری عمل به امر به معروف و نهی از منکر رعایت ادب است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: رسانه ها به منظور نقد افراد یا دستگاه ها هرگز از حریم قانون و شرع تجاوز نکنند. به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری دیرور در دیدار با اعضای شورای مرکزی بسیج رسانه ضمن گرامیداشت یاد و نام خبرنگار شهید غلامرضا رهبر و اشاره به اینکه منبر و تربیون نماز جمعه نیز رسانه است، افزود: تکلیف نخست و اساسی همه رسانه ها ترویج اسلام ناب محمدی (ص) است. وی با اشاره به اینکه دغدغه تبلیغ دین در اصحاب رسانه وجود دارد افزود: خبرنگاران از نخبگان جامعه هستند و نباید در امور افراط و تفریط پیشه کنند زیرا افراد تند همیشه برای کشور مشکل به وجود می آورند.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: اصحاب رسانه می تواند نقش بزرگی در مسائل سیاسی، اجتماعی و غیره داشته باشند. وی اظهار کرد: انتقاد خوب است اما توصیه می کنم مطبوعات و رسانه ها انتقاد سازنده، واقع بینانه و مخلصانه داشته باشند. آیت الله جعفری تاکید کرد: اگر انتقاد در جامعه وجود نداشته باشد جامعه مرده است و معایب باید با زبان ادب و موازین شرعی و اسلامی بیان شوند. وی گفت: کار رسانه ها باید روشنگری، امر به معروف و نهی از منکر بر اساس رعایت شرایط و ضوابط باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن تاکید بر افزایش کیفیت نشریات افزود: نشر مطبوعات بدون کیفیت تکرار مکررات است. وی گفت: مطبوعات باید خلاقیت و ابتکار را مدنظر قرار دهند و با وجود همه دشمنی ها و هجمه های دشمن باید وحدت و انسجام خودمان را حفظ کنیم. آیت الله جعفری تاکید کرد: رسانه ها باید توجه کنند که وحدت جامعه خدشه دار نشود و به مسئولان اهانت نکنند اما انتقاد مخلصانه، سازنده و واقع بینانه داشته باشند. وی ابراز امیدواری کرد، اصحاب رسانه به وظیفه دینی، اخلاقی و سیاسی خود بیش از پیش جامع عمل بپوشانند.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: رسانه ها می تواند جامعه را به سعادت و کمال برساند و حتی می تواند عامل بدبختی جامعه باشند. وی گفت: رسانه ها با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات باید مستقل باشند و همه یک جهت و یک زبان، مردم را برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کنند. وی حضور مردم را در انتخابات بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: این حضور دشمنان را مأیوس می کند. وی بر انتخاب نامزد اصلح نیز تاکید کرد و سهم رسانه ها را در تنویر افکار عمومی تاثیرگذار دانست. وی افزود: باید از بین نامزدها افراد عالم، دانشمند و با تجربه را انتخاب کنیم و خط بازی های سیاسی را در این زمینه کنار بگذاریم.
آیت الله جعفری همچنین رعایت ادب را موضوعی مهم عنوان کرد و گفت: همه ملزم به رعایت ادب هستیم حتی شرط ضروری برای عمل به امر به معروف و نهی از منکر نیز رعایت ادب است. نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه نباید با هر ادبیات، لحن و زبانی امر به معروف و نهی از منکر کرد، افزود: تجربه نشان داده اگر این اصول را رعایت نکنیم کار بدون نتیجه و کم اثر می شود. وی گفت: یکی از دلایل و علل تأثیرگذار نبودن امر به معروف و نهی از منکر در برخی اوقات، شیوه و روش پرداختن به این دو فریضه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: معظم له در این دیدار در زمینه دو مسئله مهم نماز جمعه و انتخابات سفارش هایی داشتند. وی همچنین به شهادت آیت الله النمر نیز اشاره و تصریح کرد: همه دنیا برای شهادت آیت الله نمر عکس العمل نشان دادند و رژیم سعودی که وهابیت فکر و ذهنش است رژیم بسیار خطرناکی است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین ما و دولت سعودی رابطه ای وجود ندارد و البته عده ای نادان و جاهل در تهران به سفارت سعودی حمله کردند و اصل کار را زیر سئوال بردند. وی افزود: حمله به سفارت سعوی و کنسولگری در مشهد از غلط ترین و اشتباه ترین اقدامات بود. وی به مسئله برجام نیز اشاره و تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره کردند هر چند معظم له به این مذاکرات خوش بین نبودند و سرانجام مذاکرات به نتیجه رسیدند. آیت الله جعفری گفت: برجام نیز تا آخردی ماه اجرایی خواهد شد که امیدواریم به خیر و خوبی انجام شود و گشایشی برای مردم از نظر اقتصادی حاصل شود. وی گفت: بیشتر گرفتاری و مشکلات ما ناشی از این است که مردم آنطور که باید با دین و معارف دینی به درستی آشنا نشدند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

قلمروی ناشناخته تغییر اقلیم

سال گذشته میلادی زمین حدود ۰.۲ درجهٔ سانتیگراد بیش از پیش‌بینی دانشمندان گرم شد

قلمروی ناشناخته تغییر اقلیم

دو‌سوم آب «گلستان» را  «گرگان» مصرف می‌کند

بررسی پیامدهای نظام نرخ‌گذاری و بازار آب در بخش کشاورزی

دو‌سوم آب «گلستان» را «گرگان» مصرف می‌کند

سوژه زبان ندارد

بررسی اصول اخلاق حرفه‌ای عکاسی از حیوانات در گفت‌وگو با «پوریا سرداری»، کارشناس حیات وحش

سوژه زبان ندارد

تجارت بدون حقابه

در همایش مشترک تجاری ایران و طالبان چه گذشت؟

تجارت بدون حقابه

شالیزارهای ویران «بابل»

تغییر کاربری زمین‌های اطراف آببندان‌ها جامعۀ محلی‌ را نگران کرده است

شالیزارهای ویران «بابل»

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

توزیع ناعادلانهٔ گرمایش

آیا هزینه کردن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌صرفه است؟

توزیع ناعادلانهٔ گرمایش

بازگشت غبار به آسمان ایران

گردوغبار در خوزستان بیش از هزار نفر را راهی بیمارستان کرد

بازگشت غبار به آسمان ایران

بازسازی پس از سیل کافی نیست

پژوهشگاه سوانح طبیعی گزارشی از سیلاب فروردین در سیستان‌وبلوچستان منتشر کرد

بازسازی پس از سیل کافی نیست

حراج هور

۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از سوی مجری میدان نفتی سهراب خریداری شده است

حراج هور

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *