پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب/ سازمان اسناد میراث‌دار هویت ایرانیان است

پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب/ سازمان اسناد میراث‌دار هویت ایرانیان است





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۷

پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب
سازمان اسناد
میراث‌دار هویت ایرانیان است

استاندار کرمان به مناسبت آغاز هفته اسناد ملی و میراث مکتوب پیامی منتشر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران متولی حفاظت و پاسداری از گنجینه ی میراث مستند ایران و نشانه ی بارز بالندگی فرهنگ و تمدن و مایه گسترش دانش و استحکام باور هاست، گنجینه ای که متشکل از برگهای زرینی است که تاریخ این مرز و بوم و تلاش ایرانیان را در تولید علم و دانش به نمایش می گذارد.
این سازمان در واقع میراث بان و میراث دار بخشی از هویت ایرانیان به شمار می اید. حقایق و اطلاعات علمی ، فرهنگی، سیاسی، ادبی و هنری بسیاری در این گنجینه ی ارزشمند پنهان می باشد. و لازم است براساس منویات مقام معظم رهبری با انجام پژوهشهای دقیق به منصه بروز و ظهور رسیده و به بهترین و جامع ترین شکل ممکن و در قالب تدوین دانشنامه به جامعه علمی و جویندگان دانش و معرفت عرضه گردد. علیرضا رزم حسینی در ادامه پیام خود آورده است: لذا به مناسبت فرا رسیدن ۱۹ اردیبهشت و هفته اسناد ملی و میراث مکتوب ضمن تبریک این روز و هفته به عموم فعالان و خادمان عرصه علم، فرهنگ و تاریخ، فرصت را مغتنم شمرده و از آحاد جامعه و صاحبان اسناد و نسخ خطی و سایر مواریث گرانقدر مکتوب تقاضا می شود تا جهت حفظ و صیانت از این گنجینه های بی بدیل و ارزشمند ملی، جلوگیری از زوال و تخریب آنها، مشارکت در عرصه خدمات علمی و پژوهشی، ارتقاء سطح فرهنگ، تقویت باور های دینی و ملی، تدوین دانشنامه جامع استان کرمان و معرفی هر چه بیشتر سرزمینی که مهد تمدن و تاریخ جهان می باشد، منابع یاد شده را به صورت اهدایی خریداری، امانی، جهت باز سازی و مرمت به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور که نمایندگی سازمان یاد شده را در کرمان دارد و به نحو شایسته متولی انجام امورفوق می باشد، سپرده تا نام نیکشان در حافظه آرشیو ملی به عنوان احیاگر اسناد و تاریخ و در شمار حامیان و دوستداران دانش و فرهنگ این مرز و بوم، به یادگار همیشگی ماند.
علیرضا رزم حسینی- استاندار کرمان

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *