پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳

بررسی طرح توسعه جنگل دست‌کاشت جیرفت با حضور وزیر جهاد کشاورزی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح توسعه جنگل دست‌کاشت جیرفت به میزان 400 هکتار بازدید کرد و بررسی‌های لازم در زمینه اجرای مطلوب این طرح انجام شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: طرح توسعه جنگل دست‌کاشت به میزان 2 هزار و 900 هکتار در کل منطقه جنوب کرمان اجرا می‌شود. محمدحسن کردستانی اظهار کرد: این طرح تاکنون به میزان 80 هکتار در منطقه جنوب استان اجرا شده که 400 هکتار آن در شهرستان جیرفت است. وی تصریح کرد: اعتبار اجرای طرح توسعه جنگل دست‌کاشت در جیرفت 240 میلیون تومان بوده و در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

نیاز جنوب کرمان به 10 پایگاه اورژانس جاده ای دیگر
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی جنوب استان کرمان گفت: برای رسیدن به استاندارد جهانی که هر 35 کیلومتر باید یک پایگاه اورژانس در جاده ها باشد به 10 پایگاه دیگر در منطقه جنوب کرمان نیاز داریم. ابراهیم محمدی در حاشیه افتتاح پایگاه اورژانس جاده ای روستای دهنو فتح المبین از توابع بخش مرکزی جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 25 پایگاه فوریت های پزشکی (اورژانس 115) در این منطقه فعالیت دارد. وی گفت: 18 پایگاه جاده ای و هفت پایگاه شهری خدمات اولیه درمانی را به صورت رایگان به مردم ارایه می کنند. وی با اشاره به فعالیت پایگاه اورژانس جاده ای در روستای دهنو فتح المبین افزود: این پایگاه هم اکنون در یک کانکس و با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره برداری از گیاهان دارویی بدون
اخذ مجوز ممنوع
مسوول اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: هرگونه بهره برداری و برداشت از گیاهان دارویی – صنعتی جز مصارف اندک خانگی نیازمند اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است. به گزارش ایرنا نعمت الله مددی افزود: برداشت گیاهان دارویی به اندازه مصارف خانگی و بین سه تا پنج کیلوگرم مانعی ندارد اما جمع آوری، حمل و نقل و دپو کردن هر گونه گیاه دارویی بدون داشتن مجوز و هماهنگی با این اداره کل، خلاف قانون است و یگان حفاظت استان و نیروی انتظامی با این گونه افراد برخورد می کنند. وی با بیان اینکه استان کرمان از نظر تنوع و میزان گیاهان دارویی جزو استان های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: تعداد 386 گونه گیاهی در سطح استان شناسایی شده است که نزدیک به هفت گونه آن از جمله انغوزه شیرین، زیره سیاه و آویشن به عنوان گونه گیاهی شاخص استان مشهور هستند.

آمادگی 959 واحد مسکن مهر در جنوب کرمان برای بهره برداری
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: 959 واحد مسکن مهر در این منطقه آماده بهره برداری و تحویل به صاحبان آنهاست. یه گزارش ایرنا محمد ساردویی افزود: از این تعداد واحد مسکونی 564 واحد به صورت تعاونی و 395 واحد به صورت خود مالک است. وی گفت: عملیات اجرایی چهار هزار و 670 واحد مسکن مهر در جنوب کرمان آغاز شد که تاکنون 2 هزار و 400 واحد به بهره برداری رسیده است. وی خاطرنشان کرد: پرداخت نشدن سهم آورده متقاضیان و عمل نکردن برخی از تعاونی ها به تعهداتشان بخشی از مشکلات موجود در مسکن مهر است.

طرح همیاران آب، آژیر خطری برای مصرف بی رویه آب در کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در 20 سال گذشته؛ 42 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده بود اما تنها در سال گذشته توانستیم 10 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی در استان را تحت آبیاری تحت فشار قرار دهیم. به گزارش ایسنا عباس سعیدی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان کرمان اظهار کرد: با جامعه کشاورزی زیادی در ارتباط هستیم و طرح همیاران آب، آژیر خطری برای آنها بود که خوشبختانه افراد زیادی برای همکاری در اجرای طرح، آموزش و خاموش کردن چاه ها به ما مراجعه می کنند. وی با اشاره به برنامه های صورت گرفته درخصوص آموزش بهره برداران، راه اندازی مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان ها را راه اندازی کنیم که این مراکز تا کنون در 34 مرکز فعال شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *