پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸

توقیف بخشی از اموال
بیمه توسعه در کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه بیمه توسعه مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است، گفت: بخشی از اموال بیمه توسعه در استان کرمان به منظور وصول مطالبات مردم توقیف شده است. خبرگزاری فارس- یدالله موحد در نشست مسئولان قضایی، اجرایی و … استان کرمان با مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور اظهار داشت: قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث یکی از قوانین ارزشمند است و با تصویب این قانون تحولاتی در حوزه بیمه و جبران خسارت‌های مالی و بدنی روی داد. وی بیان داشت: رویکرد نخست قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، جبران خسارت‌های مالی و بدنی اشخاص ثالث ناشی از حوادث رانندگی است. این مقام قضایی همچنین کاهش جمعیت کیفری که در زندان‌های کشور به سر می‌برند و معضل و مشکل جدی برای کشور ایجاد می‌کنند را از دیگر رویکردهای قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث برشمرد. موحد با اشاره به اینکه ساز و کارهایی در قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: یکی از ساز و کارهای قانون مذکور این است که صندوق تامین خسارت‌های بدنی متعهد به پرداخت خسارت‌های بدنی ناشی از تصادف است که بیمه نمی‌تواند این خسارت را بپردازد. وی یادآور شد: تاکنون در استان کرمان ۸۷۷ مورد مکاتبه با بیمه مرکزی برای وصول خسارت بدنی ناشی از تصادفات داشته‌ایم که فقط ۷۳ مورد در جریان مکاتبه بوده و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه صندوق تامین خسارت‌های بدنی حامی مجروحان حوادث رانندگی است، عنوان کرد: ایجاد نمایندگی صندوق تامین خسارت‌های بدنی جنوب‌شرق در استان کرمان امری ضروری برای تسهیل در امور و کاهش هزینه‌هاست. موحد ادامه داد: بیمه توسعه مردم را گرفتار کرده است و افرادی که در این بیمه قراردادهایی را تنظیم کرده بودند، در حالی که بیمه داشتند، پس از بروز حادثه برای آنها اما روانه زندان شدند و باید تکلیف بیمه توسعه هرچه سریع‌تر روشن شود. وی تصریح کرد: بخشی از اموال بیمه توسعه در استان کرمان به منظور وصول مطالبات مردم توقیف شده است.

پایان هشت سال زندگی
مخفیانه یک قاتل
عامل قتل یک کودک که توانسته بود هشت سال زندگی زیرزمینی داشته باشد، دستگیر شد.
عامل قتل یک کودک که توانسته بود هشت سال زندگی زیرزمینی داشته باشد، دستگیر شد. سرپرست پلیس کهنوج استان کرمان گفت: این شرور هشت سال پیش در درگیری با یک زن، کودک وی را هدف قرار داد و کشت. سرهنگ «پهلوان خسروی» افزود: وی در این مدت تحت تعقیب بود که با کار اطلاعاتی و در عملیاتی پیچیده و غافلگیرانه هفته گذشته در مخفیگاهش در کهنوج به دام افتاد و از وی دو چاقوی ممنوعه کشف شد.

سرقت فرش از مسجد
با همدستی یک زن
خبرگزاری آریا-تاجری که دزد فرش‌های 8 مسجد کرمان بود، بازداشت شد.
تاجری که دزد فرش‌های 8 مسجد کرمان بود، بازداشت شد. سرهنگ حسین‌پور رئیس پلیس آگاهی کرمان گفت: دزد با همدستی یک زن هنگام اقامه نماز مغرب و عشا، اقدام به سرقت فرش‌های دستباف مساجد می‌کرد. حسن‌پور تصریح کرد: این دزد بعد از اتمام نماز در مسجد پنهان می‌شد و با سوء‌استفاده از خلوتی مسجد یک یا دو تخته فرش را با همکاری زن تبهکار سرقت می‌کردند. وی با بیان اینکه مغازه‌داران فرش‌های دستباف این فرد را به عنوان تاجر فرش می‌شناختند، بیان داشت: 40 تخته فرش از این دزد کشف شده که آنها را از هشت مسجد شهر کرمان به سرقت برده بودند حسن‌پور عنوان کرد: این دو زن و مرد حدود شش ماه در این زمینه فعالیت می‌کردند و 35 و 30 سال سن دارند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر