پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وضعیت سلامت مدیرکل ورزش و جوانان کرمان نگران‌کننده است

سقوط وزیر ورزش با بالگرد هلال‌احمر

وضعیت سلامت مدیرکل ورزش و جوانان کرمان نگران‌کننده است

بافت ریه مدیرکل ورزش کرمان آسیب جدی دیده است





وضعیت سلامت مدیرکل ورزش و جوانان کرمان نگران‌کننده است

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۵۹

عصر روز پنج‌شنبه چهارم اسفندماه بالگرد حامل وزیر ورزش و هیئت همراه در شهرستان بافت واقع در استان کرمان دچار سانحه شد. پس از بروز این حادثه مصدومان با تلاش اورژانس به بیمارستان خاتم‌الانبیاء‌(ص) بافت منتقل و پس اقدامات درمانی برای تکمیل این اقدامات به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند. در این سانحه «اسماعیل احمدی» مشاور وزیر ورزش و سرپرست حوضه وزارتی این وزارتخانه جان باخت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم برای بررسی وضعیت مصدومان روز جمعه به کرمان سفر کرد.
بهرام عین‌اللهی‌ در حاشیه عیادت از مصدومان در کرمان گفت: خطر از وزیر ورزش رفع شده و دوران نقاهت درمان ایشان نیز با توجه به صدمات وارده (در سانحه بالگرد) تا چند وقت دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن سلامتی به صورت کامل برمی‌گردد.
به گزارش ایرنا، عین‌اللهی با اشاره به اقدامات انجام شده برای وزیر ورزش و سایر مصدومان در جمع خبرنگاران افزود: ضربه به سر وزیر ورزش سنگین نبوده و خونریزی بسیار خفیف است که احتیاج به جراحی ندارد؛ یکی از مهره‌های گردن ایشان نیز دچار شکستگی خفیفی شده است. وی اظهار داشت: بیشترین صدمه در قفسه سینه وزیر ورزش وارد شده و حدود ۳۰ درصد از ریه دچار صدمه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حالات جسمی وزیر ورزش و جوانان نیز ناشی از ضربه به سر و ضایعه قفسه سینه ایشان است اما خوشبختانه با رسیدگی فوق تخصصی خیلی خوب علایم حیاتی او کاملا ثابت شده است که جای قدردانی از مسئولان درمانی دارد. او بیان کرد: سطح هوشیاری وزیر ورزش و جوانان اکنون در وضعیت بهتری قرار گرفته که پس از کم کردن دارو به بالای ۹ می‌رسد که رقمی خوب است.
حال مدیران کل ورزش کرمان و آذربایجان شرقی بدتر است
عین‌اللهی تصریح کرد: حادثه سقوط بالگرد در شهرستان بافت بسیار تلخ و سنگین بود و این حادثه ۱۹ مصدوم و یک نفر فوتی داشت. او افزود: ۹ بیمار از ۱۹ نفر بیمار مصدوم در بخش مراقبت های ویژه(ICU) و ۱۰ نفر در بخش عمومی بستری شدند که تاکنون تعداد زیادی از آنان مرخص شده‌اند. وی ادامه داد: اکنون چهار بیمار در آی سی یو بستری هستند که این افراد از جمله وزیر و مدیران کل ورزش و جوانان استان کرمان و آذربایجان شرقی است که حالشان بدتر است.
بافت ریه مدیرکل ورزش کرمان آسیب جدی دیده است
مهدی احمدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عصر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، اظهار داشت: در بررسی انجام شده از سی‌تی‌اسکن آقای پاریزی، ریه وی در اثر ضربه‌ای که به آن وارد شده به شدت آسیب دیده است. او با بیان اینکه به قلب مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم ضربه‌ای سنگین وارد شده، افت فشار خیلی شدید داشته و افت اکسیژن خون او کاملا مشهود بود، افزود: صبح جمعه قریب چهار ساعت با یک تیم فوق تخصصی اقدامات لازم بر روی آقای پاریزی انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر فشار بیمار پایدار شده و اکسیژن خون بالا آمده است، گفت: با این وجود شرایط مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بحرانی است، شرایط پاریزی با دیگر بیماران قدری متفاوت است و امیدوار هستیم با کمک خداوند درمان‌های ما به نتیجه مطلوب برسد.
او با بیان اینکه در آسیب‌های ریوی چیزی در حدود 10 تا 14 روز طول می‌کشد که خود ریه ثبات پیدا کند، ادامه داد: این زمان مستلزم این است که اتفاق جدیدی برای بیمار نیفتد چرا که در آی‌سی‌یو اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را داریم که روند درمان را دچار اختلال می‌کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار امیدواری کرد که وضعیت تنفسی «پاریزی» بهبود یابد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر