پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شازند، بنفش؛ اراک، قهوه‌ای

اوضاع هوا خطرناک شد

شازند، بنفش؛ اراک، قهوه‌ای

آلودگی هوا تا آنجا تشدید شده که دیروز وضعیت هوای اراک در شرایط خطرناک و شازند در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفتند.





شازند، بنفش؛ اراک، قهوه‌ای

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۶

آلودگی هوا تا آنجا تشدید شده که دیروز وضعیت هوای اراک در شرایط خطرناک و شازند در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفتند. این در حالی است که سازمان هواشناسی کشور نسبت به انباشت آلاینده‌ها در چهار کلانشهر کشور و افزایش آلودگی هوا تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داده است.
دیروز علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به ایسنا گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۱ صبح یکشنبه دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برابر با عدد ۱۷۳ بود که نشان از ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی داشت.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت توده هوای سرد، پایداری جو و انباشت آلاینده‌های جوی از دوشنبه تا چهارشنبه در شهرهای تهران، اراک، ‌کرج و اصفهان خبر داده است

او بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۳ روز یکشنبه (دیروز) به ۵۰۰ رسید که حاکی از وضعیت خطرناک و قهوه‌ای است و در شازند نیز این شاخص به عدد ۲۰۲ و وضعیت بسیار خطرناک (بنفش) رسید. به گفته محرابیان اراک امسال ۱۱۸ روز ناسالم را تجربه کرده است و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی آلودگی در سه شهر صنعتی استان مرکزی تا پایان هفته جاری ادامه دارد. در همین حال دیروز سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت توده هوای سرد، پایداری جو و انباشت آلاینده‌های جوی از دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ بهمن‌ماه) در شهرهای تهران، اراک، ‌کرج و اصفهان خبر داده است.
پیگیری قضایی آلودگی هوای اصفهان
در همین حال رئیس کل دادگستری استان اصفهان از پیگیری ویژه دستگاه قضایی استان در رابطه با کاهش آلاینده‌های هوای اصفهان توسط مدعی‌العموم و دادستان مرکز استان خبر داد. اسدالله جعفری در نهمین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، با اشاره به آلودگی هوای اصفهان، عنوان کرد: کلانشهر اصفهان با دارا بودن صنایع گسترده و بزرگ در اطراف، با مشکل آلودگی هوا روبه‌رو است و با وجود برخی اقدامات در کاهش آلودگی‌های محیط زیستی از سوی برخی از صنایع، هنوز با وضع مطلوب فاصله وجود دارد. او گفت: دستگاه قضایی استان از یک سو وظیفه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال را دارد و از سوی دیگر رعایت موارد مربوط به حفظ سلامت مردم و قوانین محیط زیستی را نیز در اولویت فعالیت‌های خود دارد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر لزوم رعایت مقررات محیط زیستی توسط شرکت‌های تولیدی تأکید کرد و افزود: با توجه به آلودگی کلانشهر اصفهان و اهمیت موضوع سلامت مردم، شرکت‌های تولیدی باید استانداردهای مربوط به آلایندگی و مسائل محیط زیستی را رعایت کرده و باید هر هزینه‌ و اقدامی که در جهت کاهش آلایندگی لازم است انجام گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر