سایت خبری پیام ما آنلاین | سند خودارزیابی سمن‌های محیط زیستی تدوین شد

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست:

سند خودارزیابی سمن‌های محیط زیستی تدوین شد

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با اشاره به تدوین سند خودارزیابی سمن‌ها گفت: این سند گامی برای توانمندکردن و استانداردسازی فعالیت سمن‌های محیط‌زیستی است.





۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۰۰

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با اشاره به تدوین سند خودارزیابی سمن‌ها گفت: این سند گامی برای توانمندکردن و استانداردسازی فعالیت سمن‌های محیط‌زیستی است. به گزارش ایرنا، ژیلا مهدی آقایی سند خودارزیابی را یک راهنما برای موسسان و اعضای سمن‌ها عنوان کرد و افزود: با این سند، سمن‌ها می‌توانند ساختار، ارتباطات، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را برای حفاظت از محیط زیست سرزمین، استانداردسازی کنند.
به گفته او این برنامه با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست، ادارات کل و اعضای شبکه ملی سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور در ۳۱ استان در دست اجرا است. او تصریح کرد: معرفی هر معیار خود ارزیابی، توسط اساتید با تجربه که با ساز و کار فعالیت سمن ها آشنا هستند، صورت خواهد گرفت. آقایی تصریح کرد: سمن‌ها با مشارکت در این دوره توان افزایی ضمن آشنایی با معیارهای ارزیابی، می‌توانند چالش های خود را شناسایی و توانمندی‌های سمن خود را ارتقاء دهند. معاون سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: این طرح با تسهیل‌گری و پشتیبانی معاونت آموزش و پژوهش و دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و حضور فعال شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد محیط‌زیست و منابع‌طبیعی کشور از اسفندماه سال ۹۹ آغاز شده است. او توضیح داد: طرح توان افزایی سمن‌ها، برای در برگیری سمن‌های محیط‌زیست و منابع‌طبیعی تمام استان‌های کشور، چهار دبیرخانه در ادارات کل محیط‌ زیست استان‌های معین کرمان، بوشهر، قزوین و مشهد تشکیل داده است. آقایی ادامه داد: در هر منطقه معین ۱۴ کارگاه مشتمل بر معرفی پروژه و کارگاه‌های توان افزایی برای خود ارزیابی برگزار و سپس در هر استان همین کارگاه‌ها با همراهی نمایندگانی از سمن‌های استانی برگزار می‌شود. سند خود ارزیابی، در فرایندی مشارکتی با تلاش سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور و تسهیلگری دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، در زمان بیش از ۵ سال تدوین و بارها قبل از تأیید به نظرسنجی گذاشته شده است. تیم اجرایی این پروژه که از یک سمن است، از هر استان تعدادی سمن همکار را با همکاری دبیران استانی شبکه ملی و ادارات کل محیط زیست انتخاب و به صورت مشارکتی به اجرا گذاشته‌اند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *